Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö vihki/kihlasormuksia?

Suurperheen äiti
03.11.2016 |

Itseltäni hukkui 3 sormusta,jihla,vihki ja vihkivalanuudistajais sormukset kun laihduin 10kg,en huomannut yhtään milloin tippui,rahallisesti ei harmita,niitä saa kyllä uusia mutta tunnearvo harmittaa yhä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut enkä pitänyt silloinkaan kuin vain harvakseltaan, nyt ovat tuolla kaapissa jemmassa saavat lapset sitten jakaa, kun aika jättää.. 

Nykyisen kumppanin kanssa olemme tulleet siihen tulokseen, ettei meidän tarvitse toisiamme rengastaa..tiedämme kyllä itse olevamme varattuja.  Ja toisekseen jos tahtoo niin kovasti toisen merkitä, niin junttaa sitten mustansilmän, kyllä se siitä selväksi tulee.

Vierailija
2/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisekseen jos tahtoo niin kovasti toisen merkitä, niin junttaa sitten mustansilmän, kyllä se siitä selväksi tulee.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä on vhkisormus sormessa. Useimmiten se on kyllä kylppärin hyllyllä.

Vierailija
4/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on loukkaus kumppania kohtaan samallatavalla kuin pettäminen jos ei senvertaa kiinnosta että vihkisormusta pitäisi.

Mies 31v

Vierailija
5/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän molempia. Samat sormukset nyt 18 vuotta. Mieheni pitää myös.

Vierailija
6/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pidän niitä aina silloin, kun en ole töissä. Sitä vartenhan ne on hankittu, että niitä pidetään ja kyllä muakin kovin harmittais, jos hukkaisin jomman kumman niistä, saati sitte kaikki. 

Olen sellaisissa töissä, missä ei saa pitää sormuksia, eli silloin en luonnollisestikaan niitä voi käyttää.

Vierailija
7/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin niin lyhyen aikaa kihloissa, että minulla on pelkkä vihkisormus. En käytä, koska se ei mahdu enää sormeen. Enkä ole pitänyt kirjaa siitä, käyttääkö mieskään omaa sormustaan. Hänen omansa mahtuu hänelle, mutta en tiedä käyttääkö hän sitä säännöllisesti. Huomaan sen sormuksen lähinnä silloin, kun hän räplää sitä. 

Vierailija
8/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vihkisormusta ketjussa kaulassa, koska se ei raskausturvotuksen takia mahdu sormeen. Kihlasormusta en ole pitänyt häiden jälkeen koska en itse asiassa tykkää siitä kovin paljon, mutta en halunnut pahoittaa mieheni mieltä vaan sanoin syyksi että pelkään sen kivien irtoavan kun käytän käsiäni työssäni niin paljon. Toisekseen nuo sormukset eivät edes sovi kunnolla yhteen, joten mies ei toivottavasti ole tajunnut asian oikeaa laitaa :)

Vierailija
9/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on loukkaus kumppania kohtaan samallatavalla kuin pettäminen jos ei senvertaa kiinnosta että vihkisormusta pitäisi.

Mies 31v

Exäni oli kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Laihtuessani rajusti ennen eroa en voinut enää pitää sormusta, koska se yksinkertaisesti tippui sormesta pienimmästäkin kädenliikkeestä. Pienensin sormuksen. Ja erosin. Nykyään olen onnellisesti naimisissa. Sormukseni ovat minulle äärimmäisen tärkeitä ja merkityksellisiä. Kukaan, ei kukaan pakota eikä painosta minua pitämään sormuksiani. Enkä niitä aina pidä. Jos pidän, ne ovat minulla kaulassa. Jos mieheni loukkaantuisi siitä, etten pidä sormuksia, niin luulen, että vaihtoon menisi. En siedä sitomista, pakottamista, parisuhteen pakkokailottamista tms. Olennaisin elementti parisuhteessa on vapaus ja vapaaehtoisuus. Olen tässä siksi, että haluan olla. Samoin mieheni. Palaan hänen rinnalleen päivän töistä, koska haluan niin. Joka päivä. En siksi, että minulla on sormukset. 

Vierailija
10/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kihlasormusta aina ja vihkisormusta aina muuten paitsi töissä. Mies pitää aina kihlasormusta, vihkisormusta hänellä ei ole.

11/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kihlasormusta aina kun muistan. Se on aika iso rohjake.

Vierailija
12/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan pettämiseen lähtisi vertaamaan, mutta kyllä, ex oli niin ..n ääliö, että halusinkin loukata, enkä käyttänyt. Välillä käyttäytyi kuin tavallinen ihminen, niin sitten laitoin sormukset hetkeksi takaisin.

Nykyään en ikinä ota pois. Rakastan tuota miestä niin valtavasti ja ne muistuttavat hänestä tuossa sormessa.❤️

13/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan pettämiseen lähtisi vertaamaan, mutta kyllä, ex oli niin ..n ääliö, että halusinkin loukata, enkä käyttänyt. Välillä käyttäytyi kuin tavallinen ihminen, niin sitten laitoin sormukset hetkeksi takaisin.

Nykyään en ikinä ota pois. Rakastan tuota miestä niin valtavasti ja ne muistuttavat hänestä tuossa sormessa.❤️

En minä ole loukkauksena ainakaan tarkoittanut kun olen joskus jättänyt sormuksen laittamatta. Mies käyttää sormusta aina - käytti jopa pettäessään. Ainoastaan lajeissa, joissa sormet on vaarassa murtua, ottaa sormuksen pois.

Vierailija
14/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aina sormessa, ainoastaa pullataikinaa tehdessä otan pois, Niin miehelläkin, molemmat haluamme niin ihan omasta halusta.

Vierailija
15/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni palstalainen ei selvästikään ole kuullut, että sormuksia voi sekä pienentää, että suurentaa.

Noin muuten olen huomannut, että naisten kiinnostus lisääntyi, kun laitoin vihkisormuksen sormeen. Vaimolle vissiin kävi toisin päin, kun se ei juurikaan sormuksiaan pidä.

Vierailija
16/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kihla- ja vihkisormukset ja käytän niitä lähes aina. Öisin otan pois ja joskus viikonloppuna en laita jos teen vaikka pihatöitä. Miehellä on vain yksi sormus ja hän käyttää sitä kodin ulkopuolella ollessaan. Näin on mennyt nyt hieman reilu 15 vuotta.

Vierailija
17/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole loukkauksena ainakaan tarkoittanut kun olen joskus jättänyt sormuksen laittamatta. Mies käyttää sormusta aina - käytti jopa pettäessään. Ainoastaan lajeissa, joissa sormet on vaarassa murtua, ottaa sormuksen pois.

Mun vastaus oli siis osittain osoitettu tuolle mies kommentille tuolla ylhäällä. Silloin huonossa liitossa en kertakaikkiaan pystynyt pitämään. Tuntui kuin se olisi puristanut, ahdistanut, painanut kilon. Ymmärrän silti että kaikki eivät vaan jaksa niitä pitää jne.

Vierailija
18/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei hankittu koko sormuksia. Naimisiin pääsee ilmankin.

Vierailija
19/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 31v

Exäni oli kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Laihtuessani rajusti ennen eroa en voinut enää pitää sormusta, koska se yksinkertaisesti tippui sormesta pienimmästäkin kädenliikkeestä. Pienensin sormuksen. Ja erosin. Nykyään olen onnellisesti naimisissa. Sormukseni ovat minulle äärimmäisen tärkeitä ja merkityksellisiä. Kukaan, ei kukaan pakota eikä painosta minua pitämään sormuksiani. Enkä niitä aina pidä. Jos pidän, ne ovat minulla kaulassa. Jos mieheni loukkaantuisi siitä, etten pidä sormuksia, niin luulen, että vaihtoon menisi. En siedä sitomista, pakottamista, parisuhteen pakkokailottamista tms. Olennaisin elementti parisuhteessa on vapaus ja vapaaehtoisuus. Olen tässä siksi, että haluan olla. Samoin mieheni. Palaan hänen rinnalleen päivän töistä, koska haluan niin. Joka päivä. En siksi, että minulla on sormukset. 

Nimenomaan vapaaehtoisesti pidetään, mutta se tunteellinen merkitys ja se että sillä sormuksella kunnioitetaan sitä parisuhdetta merkitsee paljon.

Mies 31v

Vierailija
20/39 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei hankittu koko sormuksia. Naimisiin pääsee ilmankin.

:D Köyhiäkö olitte/olette vai pihejä vain? Katkeruus asiaa kohtaa ainakin huutaa kauas tekstistäsi! XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän