Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tällaisessa tilanteessa "valittaa" opettajasta (aikuisopistolla)

Vierailija
03.11.2016 |

Eli olen joutunut olemaan poissa yhden opettjan tunneilta, joka kerta olen kysynyt, että mitä on käsitelty, pitääkö poissaolo korvata ja tuleeko tehtäviä.

Hän ei ole vastannut kertaakaan mitään kunnollista, olen siis ollut 3 krt poissa hänen tunneiltaan, laittanut yhteensä 10 viestiä ja yrittänyt soittaa , mutta en saa vastauksia.

Nyt tämä opettaja valitti minulle, että olen ollut poissa ja en opi asioita kun en ole paikalla jne. Kaikkien muiden opettajien kanssa asiat on hoituneet hyvin ja olen saanut vastaukset kysymyksiini ja olen voinut itsenäisesti opiskella asiat.

Mielestäni on vähän kohtuutonta syyttää minua tästä, kun hän ei itse ole vastannut. Kaikkien muiden opettajien kanssa asiat on ok. Joten en usko, että vika on pelkästään minussa? Voiko tästä tehdä valitusta tao huomautusta kun hän ei hoida töitään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan, muista liittää viestit

Vierailija
2/6 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on suorastaan häiriköintiä, jos olet yli 10 viestiä jättänyt. Sähköposyikysely ja jollei siihen vastata niin henkilökohtainen tapaaminen pitäisi riittää. Ehkä herää kysymys, että miksi olet ollut niin paljon poissa. Jos sulla on jokin sairaus, jonka tiedät vaikuttavan koulunkäyntiin niin yleensä näistä keskustellaan etukäteen. Eikä kaikkea myöskään voi korvata, vaan jotkin oppiaineet vaativat oikeasti läsnäoloa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä aikuisopiston tapoja mutta ainakaan yliopistolla ei ole mitään poissaolijoiden "palveluja". Jos olet pois niin olet pois. Kysy vaikka kurssikaverilta.

Vierailija
4/6 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä valittaa ja olisihan se kohteliasta opettajalta vastata viesteihin, mutta kyllä opettajakin voi vaatia tunneille osallistumista, eikä aina suostua itsenäiseen työskentelyyn, jos ei kyseessä ole itsenäisesti suoritettava kurssi.

Vierailija
5/6 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä opettajilla ole aikaa lähetellä korvaavia tehtäviä. On sinun vastuulla ottaa selvää käsitellyistä asioista ja opiskella ne.

Vierailija
6/6 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöskään opistoista kolemusta. Mutta yleensä opettaja ei ole kyllä aikuisopiskelijalle mitenkään velvollinen kertomaan mitä on käyty läpi. Ajattele jos kaikki poissaolevat kyselisivät häneltä yksitellen näitä samoja asioita. Eikö teillä ole mitään kurssin opintosuunnitelmaa, josta selviäisi mitä olette kulloinkin käyneet läpi ja voisit itsenäisesti opiskella nämä asiat. Poissaoloista taas kannattaa heti ilmoittaa, kun niistä tietää. Mutta eri opettajilla ja eri oppiaineilla on eri käytännöt. Ei hänen ole mitenkään pakko varata sinulle korvaavaa tehtävää. Se teettää hänelle myös ylimääräistä työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi