Omituinen suhtautuminen köyhällä ihmisellä rikkaiden verotietoihin
Se että jollakin on isot tulot ei kuulemma ole häneltä millään lailla pois. Ei siis osaa kadehtia rikkaita. Eikö ole kumma suhtautuminen?
Kommentit (11)
Ihan normaali. En minäkään kadehdi itseäni rikkaampia.
Joka viikko paasataan tasa-arvosta. Pelkkä irvikuva.
Aina on joku joka on rikkaampi, kauniimpi, menestyksekkäämpi, hoikempi tms. mitä noita kadehtimaan. Muuta ei ehtiskään, jos sen aloittaisi.
Ei minuakaan haittaa, olen köyhä työtön nuori ja toivon vain että pääsisin töihin. Tottakai ottaisin itselleni miljoonaomaisuuden ilomielin vastaan, mutta tyytymimen on nyt tähän. Eikä muiden rikkaudet ole minulta pois..
Jos iso pörssiyritys maksaa pomolle kuukaudessa saman kuin minä saan vuodessa, niin se tosiaankaan ei ole minulta pois. Pikemminkin se on minulle hyödyksi, kun verottaja nappaa yhteiseen pussiimme sen pomon palkasta noin puolet.
En minäkään kadehdi, toki ei haittaisi rikastuminen mutta se on kai itsestä kiinni. Perintöäkään ku ei lehtiin saakka mässäiltäväksi ole tulossa :)
En kadehdi eikä suoraan sanottuna kiinnosta yhtään! On parempaakin tekemistä. Ärsytti kun joka tuutista tuli vaan verotietoja ja "nämä suomalaiset tienasivat yli xx".
Tajusin jo aikoja sitten, että kateus ei ole eteenpäin työntävä vaan kuluttava voima. Nykyään käytän energiani oman ja perheeni elämän rakentamiseen paremmaksi. Yritän maksimoida palkkani ja sijoittaa säästöjäni tuottavasti sekä vähentää turhaa kuluttamista sen sijaan, että sohvalla maatessani kadehtisin toisten saavutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos iso pörssiyritys maksaa pomolle kuukaudessa saman kuin minä saan vuodessa, niin se tosiaankaan ei ole minulta pois. Pikemminkin se on minulle hyödyksi, kun verottaja nappaa yhteiseen pussiimme sen pomon palkasta noin puolet.
Joo, näin on.
Jos yrityksessä on 1 pomo, 10 pienempää pomoa ja 50 rivitekijää. Pomon palkka 8000€/kk, pikkupomoille 5000 ja riviväelle 3000.
Eli palkat yhteensä 1x8000 + 10x5000 + 50x3000 = 208000€/kk on varattu palkkakustannuksiin.
Muutetaas palkkoja; pomolle 20000, pikkupomoille 10000 ja loput riviväelle.
Eli palkat nyt yhteensä 1x20000 + 10x10000 + 50x1600 = 208000€/kk.
Eli eihän ole keltään pois :) ?.
Vierailija kirjoitti:
Se että jollakin on isot tulot ei kuulemma ole häneltä millään lailla pois. Ei siis osaa kadehtia rikkaita. Eikö ole kumma suhtautuminen?
No voi anteeks kauheesti. Haaveilen kyllä että oispa paljon rahaa. Siksi laitan lottoa. En vain kadehdi rikkaita.
On mussa muutakin vikaa. Iloitsen siitäkin kun joku toinen saa rahaa, hyvän duunin tai mitä vain hyvää.
Nallelle lupasin tarjota ison tuopin työttömän rahoista. Jos vaikka sitten sitä ei ottaisi niin paljon miljonäärinä pattiin? Raukan kun piti lähteä veroja karkuun. Mä maksan muuten peruspäivärahasta suuremman prosentin veroja kuin nalle pääomatuloista. Melko reilua vai mitä? :D Ainakin voin olla varma että saan seksiä muulla kuin rahalla.
up