Mitä muut tekevät, mutta sinä et?
Eli kerrotaan asioita mitä useimmat ihmiset tekevät, mutta sinä et.
Mä aloitan: itse en kato koskaan telkkaria
Kommentit (54)
En tee perheenäitinä (juuri ollenkaan) kotitöitä.
En tee ulkomaanmatkoja, en käy edes ruotsinlaivalla.
- käyttävät saman parisia sukkia
- omistaa ja käyttää lompakkoa ja bonuskortteja
Jättävät tarkentamatta, miten kirjoitetut luvut lausutaan.
"Ehdotuksia 10 000 autoksi?"
En halua käyttää merkkivaatteita. Ostan merkkivaatteen vain jos merkki ei ole näkyvissä ja jos on kirppiksellä halvalla
En eroa enkä hanki uusioperhettä kuten muut läheiseni on tehnyt yhtä poikkeusta lukuunottamatta,ei mulla siis oo mitään sitä vastaan,jokaisella on oikeus rakkauteen ja onnelliseen parisuhteeseen,mut ite oon onnellinen ydinperheestä.
Vierailija kirjoitti:
ot, numeroilla kirjoitettu luku taipuu samoin kuin sitä seuraava nomini. Tässä tapauksessa siis "kymmeneksituhanneksi autoksi".
Pitävät omia käsityksiään varmoina totuuksina, eivätkä suostu ottamaan vastaan vastakkaista tietoa.
En omista enkä käytä tietokonetta. Koe tarvetta avata televisiota ainakaan kuukauteen, lue uutisia, käy ulkona syömässä, koe facebookia enkä sähköpostia tarpeelliseksi. Käy parturissa. Tuossa nyt muutamia.
En ole koskaan nukkunut vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa vierekkäin (koska kukaan ei ole halunnut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ot, numeroilla kirjoitettu luku taipuu samoin kuin sitä seuraava nomini. Tässä tapauksessa siis "kymmeneksituhanneksi autoksi".
Joo. Tarkennusta siis toivoisin tilanteisiin, joissa lausuminen on tuolle säännölle vastainen tai ei ole seuraavaa sanaa, josta muodon näkisi. Vaikka sen voisi itse päätellä, niin lukijalta menee turhaa aikaa siihen, kun juuttuu tulkitsemaan sitä kohtaa. Turhaa lukemisen hankaloittamista.
Tuossa aiemmassa esimerkissä olisi kannattanut kirjoittaa 10-tonnin/kymppitonnin, 10 000 €:n/euron tms.
Käyttävät meikkiä. Minä en meikkaa. Meikkasin joskus, sitten musta tuli laiska ja enää en osaa. Hienompiin juhliin voin laittaa ripsiväriä, mutta en muuta.
Käyvät festareilla, rapujuhlissa, juovat kaljaa, syövät makkaraa.
Juon kyllä muuta alkoholia mutta kalja ei maistu. Rapuja en ole syönyt koskaan, ja makkarasta en tykkää, syön vaikka biffereitä mieluummin.
En lue enkä katso uutisia, koska ne masentavat. Lopetin n. 35-vuotiaana, ihan hyvin olen pärjännyt.
Tekevät jotain, mitä tahansa. Minusta tuntuu että nukun ja vetelehdin suurimman osan ajasta.
Ostavat vaatteita/kenkiä/asusteita useamman kerran vuodessa, käyvät töissä, eivät ole ujoja, matkustelevat ulkomailla, haaveilevat lapsista.
En väitä ettäkö tää olis ehdoton totuus enemmistöstä, mutta ainakin sellainen fiilis on.
Miksi sä suutuit? Tässähän kysyttiin vain että mitä ihmiset tarkoittaa telkkarin katselulla. Toisten mielestä se tarkoittaa just vain sen televisiolaitteen ääressä istumista ja ohjelmien katsomista silloin kun ne lähetetään, ja toisille se tarkoittaa ylipäänsä kaikenlaista katselua, vaikka sitten tallennettua tai netin kautta tapahtuvaa.