Sain töitä; odotan mielenkiinnolla naisten lisääntynyttä huomiota
Yliopistosta valmistumisen jälkeen olen ollut viimeisen 10 vuotta milloin työttömänä, milloin pätkätyössä, milloin työharjoittelijana ja milloin vapaaehtoistyössä. Noina vuosina olen kuullut suoraan muutaman kerran, ja kautta rantain ehkä kymmenen kertaa naisilta, ettei seurani ole haluttua tiukan taloustilanteeni vuoksi. Tämän lisäksi melkoisen monta kertaa olen pohtinut, mahtoiko naisen kiinnostuksen nopea sammuminen johtua sen hetkisen taloustilanteeni selville saamisesta. Käytöstavoilla ja ulkonäöllä ei ole tuntunut olevan mitään merkitystä: tiedän olevani fyysisesti paremmassa kunnossa kuin arviolta 80-90% ikäluokkani miehistä.
Nyt sain tietää, että aloitan kohtuullisen hyväpalkkaisen pysyvän työn seksikkäällä tittelillä. Sosiaalisen kokeen tyyliin odotan mielenkiinnolla, muuttuuko tulevan vuoden aikana naisten suhtautuminen kuinka paljon, ja mihin suuntaan. Ennuste on tietysti se, että muutun ala-arvoisesta luuserista hyvinkin tavoitelluksi poikamieheksi yhdessä yössä. Rahaa lukuun ottamatta edellytykset tähän olivat jo ennestään ainakin suurimmaksi osaksi olemassa.
JOS naisten suhtautuminen radikaalisti muuttuu, seuraa mielenkiintoinen dilemma. Olen menneen kymmenen vuoden aikana nähnyt, ettei minusta oltu kiinnostuneita rahan puutteen vuoksi. Jos huomaan empiirisesti naisen rakkauden olevan vahvasti ehdollista riippuen miehen rahoista ja asemasta niin...?
Kommentit (20)
Ei auta odottaa, sitä täytyy hakea...
Ei sun kannata aloittaa yhden miehen sotaa evoluution kehittämiä käyttäytymismalleja vastaan. Nyt otat ilon irti kun olosuhteet ovat sille suotuisat.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sait 10 työttömyysvuoden jälkeen kovin seksikästä duunia. Mutta jos tarina olisi tai on tosi niin on selvä että saanti naismarkkinoilla paranee merkittävästi. Ei baarissa mutta seurustelurintamalla.
Suhteet, tietoinen kärkkyminen ja ripaus onnea ajoituksen suhteen tekevät ihmeitä.
Työkkärin sen sijaan saa kuopata kokonaan: mitään iloa ei siitä laitoksesta ollut.
Mikä mahtaa olla hyväpalkkainen työ seksikkäällä tittelillä? Ikinä ole tainnut kuulla seksikkäästä tittelistä.
Anteeksi, mutta kirjoituksesi ei anna kovin herttaista ja sympaattista kuvaa luonteestasi. Ehkä syy pakkeihin onkin ollut siinä?
Aiotko nauttia ennen vakiintumista?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta kirjoituksesi ei anna kovin herttaista ja sympaattista kuvaa luonteestasi. Ehkä syy pakkeihin onkin ollut siinä?
Minä olin sympaattinen ja hyväsydäminen vielä silloin 10 vuotta sitten. Nuo ominaisuudet karisivat pois jo hyvän aikaa sitten niin työnantajilta kuin naisiltakin saadun palautteen perusteella.
Kuinka ihmeessä joku voi ajatella, että 10 vuoden työttömyys EI vaikuta ihmiseen?
Lompakkoloismies se jaksaa. Kun ei se puoliammattilaisbilismies uponnut, nyt löytyy tutkinto, työharjoittelua ja vapaaehtoistyötä. Pahat naiset, aina rahan perässä...
Vierailija kirjoitti:
Aiotko nauttia ennen vakiintumista?
En koska ikää on jo sen verran, että haluan ehkä viimeinkin sen oman perheen. Olen nauttinut ihan tarpeeksi menneen 10 vuoden aikana. Siis sen verran kuin nyt rahattomana on pystynyt: olen ajoittain kelvannut seksileluksi fysiikkani ansiosta, vaikka rahattomana en parisuhteeseen kelvannutkaan.
Ja nyt tekisi mieli kostaa naisille? Antaa samalla mitalla takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin sympaattinen ja hyväsydäminen vielä silloin 10 vuotta sitten. Nuo ominaisuudet karisivat pois jo hyvän aikaa sitten niin työnantajilta kuin naisiltakin saadun palautteen perusteella.
Kuinka ihmeessä joku voi ajatella, että 10 vuoden työttömyys EI vaikuta ihmiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt tekisi mieli kostaa naisille? Antaa samalla mitalla takaisin?
Aikoinani olin melkein samanlaisessa tilanteessa, köyhänä opiskelijasällinä en kelvannut oikein kenellekkään. Mutta auta armias kun valmistuminen silloiseen hyväpalkkaiseen ammattiin häämötti, kummasti alkoi naisväki kiinnostua. No tietenkin käytin tilanteen hyväksi ja jörnin aika montaa neitiä, antaen ymmärtää että olisi muutakin tarjolla kuin pari panoa.
"Sä varmaan tienaat jo nyt hyvin?" - yksi niistä typeristä hoitsuista. Muistan tuon aina.
Totta kai vaikuttaa ja tuo katkeruus se juuri sinusta huokuukin, vaikket sitä tajua ja tekee sinusta epäkiinnostavan. Ei naiset miehestä pelkkää rahaa hae, mutta itsensä kanssa sinut oleva mies on vetävämpi ja monella miehellä se minuus tyydyttyy töitä tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinani olin melkein samanlaisessa tilanteessa, köyhänä opiskelijasällinä en kelvannut oikein kenellekkään. Mutta auta armias kun valmistuminen silloiseen hyväpalkkaiseen ammattiin häämötti, kummasti alkoi naisväki kiinnostua. No tietenkin käytin tilanteen hyväksi ja jörnin aika montaa neitiä, antaen ymmärtää että olisi muutakin tarjolla kuin pari panoa.
"Sä varmaan tienaat jo nyt hyvin?" - yksi niistä typeristä hoitsuista. Muistan tuon aina.
Täytynee siis kehitellä joku gold digger -tunnistusmetodi, ja sitten sen mukaan jaotella mimmit eri lokeroihin panoiksi ja vakavammiksi tapauksiksi.
Dream on!
Katkeruus yhdistettynä huonoon itsetuntoon on kuin paha haju, joka leijuu ihmisen ympärillä ja saa muut vetäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole kusipää kun elämä hymyilee. Vastoinkäymiset näyttävät, kuka on kunnon ihminen ja kuka kusipää.
Aiotko olla katkera tulevalle puolisollesi? Kuulostaa että aiot aina miettiä, onko hän kanssasi "oikeista" syistä.
Ihmiset ovat tekopyhiä, kun selittävät että rahalla ei ole merkitystä. Jos suunnittelee elämäänsä 15 vuoden päähän (kuten useimmat tekevät) siihen kuuluu aika monella omakotitalo, lapset ja kunnollista ruokaa, lomamatkoja välillä. Jos itse pystyy kustantamaan puolet tästä kaikesta ja kumppaniehdokas ei pystykään maksamaan omaa puolikastaan, unelma on mennyttä.
Eipä se kumppaniehdokkaan työttömyys ja rahattomuus minua haittaa, kun itse en suunnittele mitään noista. Aloittajan asennne totta kai haittaa, en edes sylkäise tuollaisiin miehiin päin.
Mutta kuten sanottu, tuo elämäntapa on useimpien haave, miesten ja naisten.
En usko että vaikuttaa kohdallasi.
Ongelmasi on ettet näe naisia yksilöinä vaan massana. Tuolta pohjalta on paha ponnistaa ihmissuhteeseen naisen kanssa. Siis oikeastiko syytät jostakin asiasta naista johon tutustut vaikka vuoden päästä, ollessasi siis siinä seksikkäässä työssäsi? Syytät häntä siis ehkä siitä ettei hän hakenut sinua käsiinsä paria vuotta aiemmin (vaikka ei edes tiennyt olemassaolostasi) ja tarjonnut sinulle s******, koska olit työtön. Lompakkoloismiehen logiikka
Tuskin sait 10 työttömyysvuoden jälkeen kovin seksikästä duunia. Mutta jos tarina olisi tai on tosi niin on selvä että saanti naismarkkinoilla paranee merkittävästi. Ei baarissa mutta seurustelurintamalla.