Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestänne ruma kieli? Saa luetella useita.

03.11.2016 |

Viro (anteeksi vaan vieressä kouhottavat eestiläiset, aarghh), somali, riikinruotsi ja arabia.

Venäjä harvoin poikkeuksin (esim.sellainen vanhojen miesten selkeä ja rauhallinen Bim mustakorva -venäjä kuulostaa kauniilta.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee eniten suomenruotsi, johtuu kai siitä että olen asunut Tukholmassa aikoinani. Jotenkin uskomattoman tuntuista että eksoottiset tummat afrikkalaiset, arabit sekä aasialaiset puhuvat täydellisen kaunista ruotsia ja sitten on porukkaa puku tai jakkupuku päällä, joka näyttää etniseltä ruotsalaiselta, mutta puhuvat muumienkieltä.

Venäjä on kauniskieli viro myös, vaikka jotkut murteet ärsyttävät, lähinnä siksi, että en ymmärrä.

Mutta suomea osaavat virolaisetkaan eivät ymmärrä juurikaan savoa. Olen joutunut tulkkaamaan, mutta tulkkaan siis savon suomeksi. Ensimmäinen pidempiaikainen kumppanini oli savolainen, mutta osasi hyvin suomeakin. Puhelimessa kuuli heti jos puhui sukulaisilleen tai jollekin savolaiselle tutulle, mutta hänestä ei mitenkään normaalipuheesta voinut huomata savolaisuutta.

Aika törkeän alentava asenne sinulla suomenruotsia kohtaan, joka on ruotsin murre (jotkut suomenruotsin murteet ovat oikeastaan omia kieliään), ja jolla on virallinen asema täällä Suomessa. Pitäisikö mielestäsi suomenruotsalaisten hylätä äidinkielensä, jotta kuulostaisivat hyvältä joidenkin tukholmalaisten korviin?

Ketjun aiheena on luetella ruman kuuloisia kieliä. Sinullako pitäisi etukäteen hyväksytyttää mikä kieli vaikuttaa rumalta ennen kuin postaa? Kunnioita ketjun otsikkoa ja pidä mielenpahoituksesi mahassasi.

Ruman kuuloisia kieliä: somali, hindi, arabia. Listalle ei haettu etukäteishyväksyntää keneltäkään.

Vierailija
22/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska ja ranska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi.

Vierailija
24/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kielet, jotka ovat sellaista ihme "älähtelyä, mölinää ja ähkimistä". Kyseisiä kieliä ei voi myöskään havaintojeni mukaan puhua alle 80 desibelin voimakkuudella.

Vierailija
25/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee eniten suomenruotsi, johtuu kai siitä että olen asunut Tukholmassa aikoinani. Jotenkin uskomattoman tuntuista että eksoottiset tummat afrikkalaiset, arabit sekä aasialaiset puhuvat täydellisen kaunista ruotsia ja sitten on porukkaa puku tai jakkupuku päällä, joka näyttää etniseltä ruotsalaiselta, mutta puhuvat muumienkieltä.

Venäjä on kauniskieli viro myös, vaikka jotkut murteet ärsyttävät, lähinnä siksi, että en ymmärrä.

Mutta suomea osaavat virolaisetkaan eivät ymmärrä juurikaan savoa. Olen joutunut tulkkaamaan, mutta tulkkaan siis savon suomeksi. Ensimmäinen pidempiaikainen kumppanini oli savolainen, mutta osasi hyvin suomeakin. Puhelimessa kuuli heti jos puhui sukulaisilleen tai jollekin savolaiselle tutulle, mutta hänestä ei mitenkään normaalipuheesta voinut huomata savolaisuutta.

Aika törkeän alentava asenne sinulla suomenruotsia kohtaan, joka on ruotsin murre (jotkut suomenruotsin murteet ovat oikeastaan omia kieliään), ja jolla on virallinen asema täällä Suomessa. Pitäisikö mielestäsi suomenruotsalaisten hylätä äidinkielensä, jotta kuulostaisivat hyvältä joidenkin tukholmalaisten korviin?

Suomenruotsi tulisi hylätä ainakin suomenkielisten opetuskielenä. Ruotsin pakollisuutta perustellaan edelleen pohjoismaisella yhteistyöllä, vaikka muumikieltä ei voi edes käyttää Ruotsissa. Ruotsalaiset on tunnettuja suvaitsevaisuudestaan. Se lienee totta, paitsi että suomalaisia ei juuri suvaita, he ovat ainoa kansa, josta voi kertoa rasistisia vitsejä, ilman että kukaan triggeröityy. En finn igen - aika on vielä muistissa.

Tiedän yhden suomenruotsalaisen miehen joka käy paljon työasioissa Ruotsissa. Hän kertoo, että nopeasti alkoi noilla reissuilla käyttämään englannin kieltä, koska ruotsalaiset suhtautuivat häneen muutoin hyvin alentuvasti.

Hän kertoi monien suomenruotsalaisten puhuvan mielummin englantia kuin äidinkieltään Ruotsissa. Pohjoismaat käyttävät yhteistyökielenä ei englannin kielistä maista parhaiten englantia osataan Ruotsissa, Hollannissa ja Suomessa, muut Pohjoismaat on ihan kintereillä.

Vierailija
26/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä,saksa ja ranska. HYI!

Vierailija
27/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti, vaikka sekin on omalla tavallaan kaunista kuitenkin:D

Vierailija
28/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tällainen ketju olla muuta kuin r asistinen?

Kunhan mietin. Itse listaan rumimmaksi somalin kielen. Myös jotkut Afrikan pikkukielet kurkkusorahduksineen ja kielen klikkauksineen, kuvaan kuuluu kova ja ruma äänensävy.

Vierailija
29/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on yleisesti pidetty rumana kielenä. Suomelle nauretaan maailmalla.

Nope

Pariisin maailman näyttelyssä v 1900 Aino Akten lausumana voitti mailman kauneimman lause: Aja hiljaa sillalla.

Vierailija
30/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tällainen ketju olla muuta kuin r asistinen?

Kunhan mietin. Itse listaan rumimmaksi somalin kielen. Myös jotkut Afrikan pikkukielet kurkkusorahduksineen ja kielen klikkauksineen, kuvaan kuuluu kova ja ruma äänensävy.

Vaikea sanoa mitään, en ole Afrikassa koskaan käynyt ja tummia ihmisiä näen lähinnä jos käyn Suomessa.

Vierailija
31/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on yleisesti pidetty rumana kielenä. Suomelle nauretaan maailmalla.

Nope

Pariisin maailman näyttelyssä v 1900 Aino Akten lausumana voitti mailman kauneimman lause: Aja hiljaa sillalla.

No voi jukra, ei sitten ookkaan ruma!

Vierailija
32/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska! Mietin joskus, että oksentaako tuo ihminen kohta, kun oikein kakoo..

Vierailija
33/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenruotsi tulisi hylätä ainakin suomenkielisten opetuskielenä. Ruotsin pakollisuutta perustellaan edelleen pohjoismaisella yhteistyöllä, vaikka muumikieltä ei voi edes käyttää Ruotsissa. Ruotsalaiset on tunnettuja suvaitsevaisuudestaan. Se lienee totta, paitsi että suomalaisia ei juuri suvaita, he ovat ainoa kansa, josta voi kertoa rasistisia vitsejä, ilman että kukaan triggeröityy. En finn igen - aika on vielä muistissa.

Tiedän yhden suomenruotsalaisen miehen joka käy paljon työasioissa Ruotsissa. Hän kertoo, että nopeasti alkoi noilla reissuilla käyttämään englannin kieltä, koska ruotsalaiset suhtautuivat häneen muutoin hyvin alentuvasti.

Hän kertoi monien suomenruotsalaisten puhuvan mielummin englantia kuin äidinkieltään Ruotsissa. Pohjoismaat käyttävät yhteistyökielenä ei englannin kielistä maista parhaiten englantia osataan Ruotsissa, Hollannissa ja Suomessa, muut Pohjoismaat on ihan kintereillä.

Just joo. Itse olen ollut Ruotsissa töissä ja muumiruotsiani on ymmärretty ihan hyvin. Ja ei minulla olisi mitään ongelmaa puhua riikinruotsalaisella aksentilla jos haluaisin, mutta siihen ei ole ollut tarvetta. Onhan se kumma että ruotsia muka ei voisi puhua eri aksenteilla mutta muita kieliä voi kyllä esim. englanti. Ja parhaiten englantia Pohjoismaissa taitaa osata juuri suomenruotsalaiset.

Vierailija
34/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska. Yhdistelmä honotusta ja korahtelua loppumöläytyksillä. Äää, döö, plöö, plyy, muaa.

Vierailija
35/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja ,ruotsi,viro ja kaikki "häbbydi habibi kielet" (niinku somalien esim) tanska,britti,kiina eikä supmikaan nyt kauniskieli ole muttei rumakaan :D

Vierailija
36/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska. En ole ikinä tajunnut sen hehkuttamista jonain romantiikan kielenä. Minussa se kuulostaa vain kamalalta.

Vierailija
37/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi - kuulostaa yksinkertaiselta ja monotoniselta. 

Viro - vieläkin rumempaa

Venäjä - ei vaan kuulosta hyvältä

Vierailija
38/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumimpia espanja ja portugali. Lisäarvoa tuo vielä se, että suurin osa latinalaisen Amerikan väestöstä on silkkoja idiootteja.

Lisäksi hollanti on puhuttuna aika karskin kuuloista.

Gracias 👍🏻

Espanjan espanja kuulostaa muuten ihan erilaiselta kun latinomaissa puhuttu espanja. Joka maassa puhutaan omalla murteella tai aksentilla, paikallisia eroja on paljon. Venezuelassa kirjoitusmuotokin on selvästi erilainen kuin muissa latinomaissa.

Mun mielestä suomi, ruotsi ja ranska ovat kauniita kieliä.

M29 ja latino

Ps. Onko Suomessa nyt lunta? Kuulin, että ensilumi tuli jo.

Vierailija
39/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti jenkkiaksentilla ja semmoisella wt-aksentilla. <https://www.youtube.com/watch?v=3rMvtyp4fsc&gt;

Vierailija
40/114 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalia, arabia ja hollanti on karmeimmat. Sen sijaan heprea on todella kaunis kieli, varsinkin laulettuna!