Onko mahdollista pysyä laihana raskauden aikan
Sillai et ei tulis muuta painoa lisää muutakun se vauvan paino? Max 5 kg? Jotkuthan pysyy aika siroina raskaana myös mutta sit taas jotkut turpoaa. Onko se oikeasti vaan kiinni ruokavaliosta vai onko muitakin syitä runsaaseen lihoamiseen raskauden aikana?
N22
Kommentit (72)
On se mahdollista. Mutta altistaa kehittyvän sikiön erilaisille häiriöille, kuten symnynnäiselle sydänvialle. Mutta mikä kullekin on se tärkein asia...
Ja turha saivarrella ylenmääräisestä syömisestä, koska siihenkään ei ole kenenkään pakko sortua.
Mulla on kolme lasta, mulla on paino noussut 8-10 kg kaikissa raskauksissa. Joka kerta se on jäänyt aika lailla laitokselle. Lapsi painaa 3-5 kg, istukka, 0,5 kg, lapsivesi kilon, olisiko sitä noin litra? Loppu lienee turvotusta.
Vartalon muoto on kyllä muuttunut, mulla levisi lantio ja vatsa on löysempi.
Olen nyt 44 v, 165 ja 58 kg.
Tiedän kolme synnäiseen sydänvikaan kuollutta ihmistä ja äideillä oli normaali raskaudenaikainen paino
Syynä että tähän ei ole seulontaa vaikka tärkein elin
Te satusedät ette ymmärrä,että sikiölle on pahinta aliravitsemus ja viina.
Viinaa vedetään kaksin käsin ja moni tekee sitä,koska,raskaus ei näy,kun ollaan syömättä
Jos isälle on tärkeintä ettei äiti liho,niin tuskin kannattaa tehdä sille lasta
Terveisin, neuvolan täti
Jos oot lähtöpainolta hoikka niin et pysty selviytymään raskautta 5 kilon painonlisäyksellä. SIihen tulee päälle vielä kohdun paino, istukka, lapsivesi, rintojen kasvu, todennäköisesti lisää tulee myös takapuoleen ja lantiolle kun ne levenevät synnytystä varten. N. 10-16 kg on normaalipainoisella keskimääräinen painonnousu ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että mussuttaisi itsensä lihomaan.
Painoin ennen raskautta 48 kg ja raskausviikoilla 40+2 painoin 56 kg, kiloja tuli siis n. 8,5.
Pysyin siis sirona ja "massaa" tuli ainoastaan mahaan (ja rintoihin :D), mutta söin kyllä paljon (mm. kolme lämmintä ateriaa joka päivä) ja monipuolisesti.
Neljä päivää synnytyksestä painoin 48 kiloa jälleen, laihduttamatta tarkoituksella kiloakaan.
Olen luonnostani tosi hoikka ja aineenvaihdunta on ripeä (esim. 6 x päivässä syöden, joista 3 lämmintä ruokaa kuten raskausaikana myös paskannan useammin, n. 2-4 krt / pv), tietoisesti en siis halunnut pysyä laihana vaan ennemminkin odotin, että raskauden takia (ja sen jälkeen) paino nousisi reippaasti ja pysyisi korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itse et ole vielä hankkimassa lasta. Kasva pari vuotta.
Toinen n22 joka vauvakuumeilee ja vuoden päästä todennäköisesti aletaan yrittämään aviomieheni kanssa.Aattelin kyllä opiskella ensin loppuun, eli about vasta 30 vuotiaana ois lastenteko ajankohtainen. Jos nyt tarkoitit jotain henkistä kasvua tuolla niin jotenkin huvittava heitto. Henkinen kasvuko on sitä että on ok lihota 30 kiloa loppuelämäkseen raskauden vuoksi ja märehtiä sit sitä. Ulkonäöstä saa ja voi välittää oli sitten kuinka kypsä henkisesti.
Ap
Kopioi nää viestit itselles johonkin jemmaan ja lue silloin 30-vuotiaana. Silloin ehkä ymmärrät mitä sillä henkisellä kasvulla tarkoitetaan kohdallasi, näet myös oman ajatusmaailmasi suppeuden ja mustavalkoisuuden. Elämänkokemuksen ja tietämyksen puutteen. Jos et vielä silloinkaan ymmärrä niin odota vielä lisää ennen kuin päätät ryhtyä äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen n22 joka vauvakuumeilee ja vuoden päästä todennäköisesti aletaan yrittämään aviomieheni kanssa.
Vähän koomista että 22-vuotias toivottaa alentavasti saman ikäiselle kasvamisia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen n22 joka vauvakuumeilee ja vuoden päästä todennäköisesti aletaan yrittämään aviomieheni kanssa.Vähän koomista että 22-vuotias toivottaa alentavasti saman ikäiselle kasvamisia :D
Toiset on 22-vuotiaana kypsempiä kuin toiset. AP selvästi on ikäistään lapsellisempi ja yksinkertaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Painoin ennen raskautta 48 kg ja raskausviikoilla 40+2 painoin 56 kg, kiloja tuli siis n. 8,5.
Pysyin siis sirona ja "massaa" tuli ainoastaan mahaan (ja rintoihin :D), mutta söin kyllä paljon (mm. kolme lämmintä ateriaa joka päivä) ja monipuolisesti.
Neljä päivää synnytyksestä painoin 48 kiloa jälleen, laihduttamatta tarkoituksella kiloakaan.Olen luonnostani tosi hoikka ja aineenvaihdunta on ripeä (esim. 6 x päivässä syöden, joista 3 lämmintä ruokaa kuten raskausaikana myös paskannan useammin, n. 2-4 krt / pv), tietoisesti en siis halunnut pysyä laihana vaan ennemminkin odotin, että raskauden takia (ja sen jälkeen) paino nousisi reippaasti ja pysyisi korkeammalla.
En ole ap, mutta kiva kuulla kokemuksia samankaltaisen kropan omistavalta! Vaikka voihan se mennä omalla kohdalla lopulta ihan eri tavalla.
Mä en voi silloin mitään, että mulla tulee näistä keskusteluista aina mieleen eräs julkisuuden henkilö, joka hyvin pian synnytyksen jälkeen esitteli siksariaan ja lautavatsaansa julkisesti. Lapsellaan nyt on sitten tosiaan se vakava sydänsairaus ja on meinannut kuollakin pari kertaa. Niin monta kertaa on mieleeni tullut, että olisiko tilanne toinen jos äiti olisi raskauden aikana vain syönyt enemmän ja treenannut vähemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen n22 joka vauvakuumeilee ja vuoden päästä todennäköisesti aletaan yrittämään aviomieheni kanssa.Vähän koomista että 22-vuotias toivottaa alentavasti saman ikäiselle kasvamisia :D
Toiset on 22-vuotiaana kypsempiä kuin toiset. AP selvästi on ikäistään lapsellisempi ja yksinkertaisempi.
Tosiaan muutin 16 vuotiaana omilleni eri kaupunkiin, kauas vanhemmistani ja olenkin siitä asti hoitanut omat asiani kunnialla. Oon aika ankara itselleni ja vaadinkin kaiken hipovan täydellisyyttä. Tämä pätee myös siihen etten halua lihoa yhtään ylimääräistä jos joskus hankin sen lapsen, muutakuin ne mitä nyt tuleekin jo luonnostaan. Toiset ehkä ei välitä yhtä paljon kaikesta, mutta minä välitän elämäni jokaisesta asiasta aivan helvetisti. Mutjoo tuomitkaaaa toki lisää nyt kun aloititte. Miten tällä palstalla aina aletaan tuomitsemaan jos joku vähänkään välittää myös ulkonäöstään, huhhuh.
ap
Ja sekin huvittaa kun en todellakaan ole ainoa joka tästä on kirjoitellut nettiin, hyvin monia keskusteluja löytyy samasta aiheesta.
ap
Voi vähän miettiä,et onko se oma ulkonäkö tärkeämpi asia kuin oman lapsen hyvinvointi.
Minusta pikku pyöreys tekee Äidistä kauniin.
Mies 32.v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan muutin 16 vuotiaana omilleni eri kaupunkiin, kauas vanhemmistani ja olenkin siitä asti hoitanut omat asiani kunnialla. Oon aika ankara itselleni ja vaadinkin kaiken hipovan täydellisyyttä. Tämä pätee myös siihen etten halua lihoa yhtään ylimääräistä jos joskus hankin sen lapsen, muutakuin ne mitä nyt tuleekin jo luonnostaan. Toiset ehkä ei välitä yhtä paljon kaikesta, mutta minä välitän elämäni jokaisesta asiasta aivan helvetisti. Mutjoo tuomitkaaaa toki lisää nyt kun aloititte. Miten tällä palstalla aina aletaan tuomitsemaan jos joku vähänkään välittää myös ulkonäöstään, huhhuh.
ap
Sun aloitus oli tosi asiallinen ja mielenkiintoisesta aiheesta.
http://www.nydailynews.com/life-style/health/mom-3-called-bully-excuse-…
Ottakaa mallia kaikki ahmivat mammat.
Ajattelisin, että kyse voi olla muustakin kuin painosta. Voinko hyväksyä, että elämä muuttuu, erityisesti että oma kontrolli siihen vähenee. Lapsi tuo isoja muutoksia, mullistaa elämänrytmin, on avuton ja riippuvainen. Voinko sietää tätä? Usein ahdistus hallinnantunteen menettämisestä kiinnittyy johonkin yksittäiseen asiaan, esim juurikin painoon.
Raskaus muuttaa kokonaisvaltaisesti kehoa vaikka paino palautuisikin ennalleen. Lantio jää leveämmäksi, hiusten väri voi muuttua, rinnat muuttuvat. Jopa kengänkoko voi kasvaa! Se ei vain tunnu enää niin merkittävältä koska lapsen saaminen tuo yleensä myös suhteellisuudentajua ja arvomaailman muutoksen, joka auttaa näkemään asiat mittasuhteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi silloin mitään, että mulla tulee näistä keskusteluista aina mieleen eräs julkisuuden henkilö, joka hyvin pian synnytyksen jälkeen esitteli siksariaan ja lautavatsaansa julkisesti. Lapsellaan nyt on sitten tosiaan se vakava sydänsairaus ja on meinannut kuollakin pari kertaa. Niin monta kertaa on mieleeni tullut, että olisiko tilanne toinen jos äiti olisi raskauden aikana vain syönyt enemmän ja treenannut vähemmän...
Kuka?
syöt normaalisti raskaana. Toki tulee syödä muutakin kuin salaattia ja kurkkua jos se onnyämän hetkinen ruokavaliosi.. Syö monipuolisesti, ei niitä herkkuja tarvitse mihinkään. Liiku miten pystyt/saat mahdollisten supistusten mukaan. Ei se sen kummempaa ole. Jos kiloja tulee ei voi mitään pääset niistä eroon. Raskaana kannattaa ajatella että "rakennat" sisälläsi lasta, uutta ihmistä anna hänelle hyvät rakennusaineet (monipuolinen ravinto). Dietit yms. oman kehon muokkaus sitten synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit ja rupsahtaneet av-mammat täällä taas dissaavat. Mielestäni on ok ja järkevää vahtia ja hillitä painonnousua raskausaikana ja kiinnittää liikuntaan ja ruokavalioon huomiota.
Monelle käy niin, että kun viiva piirtyy tikkuun ja huonovointisuus alkaa, tulee jämähtäneeksi kotiin ja raskauden tekosyyllä syö miten sattuu.
No siis tuota mäkin tässä koitin selittää mutta tuli vaan paskaa niskaan. Kai se sit on väärin tarkkailla mitä laittaa suuhunsa. Mulle on aivan sama jos tulee painoa se 10 kg raskaana kunhan se ei ole mitään läskiä ja paskalla syömisellä tullut. Se 5 kg aloituksessa oli vaan arvaus siihen jos tulee vaan ne pakolliset lisää eikä yhtään läskiä
Ap
Ap
Lukisitko vastaukseni ja miettisit sen valossa, onko tuo "ei lainkaan läskiä, vain pakolliset" mielestäsi realistinen ja terveellinen tavoite. Kiitos.
31
On se realistinen tavoite. Läskiä ei tule jos ei anna tulla. Ne legendaariset pakolliset raskaudesta tulleet kilothan jää sit sinne synnystysosastolle. Niinkuin monet äitylit täällä ovatkin kirjoittaneet
Ap
Ilmeisesti tämän vastauksen perusteella on siis pääteltävissä, että aloittaja on provo. No, niin jotenkin arvelinkin.
31
Oletko lukenut tän ketjun kommentteja? Monet täällä ilmoittaneet että painoa tuli joku 10 kg ja kaikki jäi synnärille. Perustin vastaukseni siihen
ap
Jos olet tosissasi, ja olet siis yli 20-vuotias vähintään ammattikorkeakoulussa opiskeleva henkilö, joka perustaa mielipiteensä mieluummin jonkun palstan viesteihin kuin tieteelliseen tutkimukseen, niin voi kyllä sanoa, että olet aikamoinen tuulitunneli.
31
Oletko lukenut tän ketjun kommentteja? Monet täällä ilmoittaneet että painoa tuli joku 10 kg ja kaikki jäi synnärille. Perustin vastaukseni siihen
ap