APUA KAIVATAAN! Kuukautiset, minipillerit ja epämääräinen vuoto
Kaipailen hiaman apua.
Eilen alkoi kummallinen kirkkaan veren sekainen ruskehtava vuoto, joka ei ole vielä loppunut tänään. Kuukautisteni pitäisi alkaa vasta 5-6 päivän päästä (ovat ensimmäisestä kerrasta alkaen tulleet aivan kello kaulassa). MItä tällainen vuoto voi olla? Toisen munasarjan kohdalla tuntuu outoa kipua, mutta ei voimakasta, ja minulle melko tuttuakin.. Ruskeaa vuotoa minulla ei kuitenkaan koskaan ole tullut kuukautisten alkaessa ja kuukautisten loppuvaiheessakin vain hyvin harvoin.
Paniikki iski kun luin netistä mistä kaikesta tällainen voi johtua. Pahiten pelästyin kun luin että se voi olla merkki jopa raskaudesta. Raskaus ei siis teknisesti ole täysin mahdoton vaihtoehto, mutta erittäin epätodennäköinen kylläkin. Kävin ostamassa raskaustestinkin välittömästi, mutta en vielä ole tehnyt sitä, sillä pakkauksessa sanotaan että tulisi odottaa ensimmäiseen päivään jolloin kuukautiset jäävät pois.
Minulla on myös minipilleri pakkaus odottamassa kuukautisten alkua, tällähetkellä en siis käytä mitään hormonaalista ehkäisyä. Mistä helkkarista tiedän milloin aloittaa nuo pillerit nyt kun kroppa tuntuu olevan ihan kuutamolla.
Sitten vielä kysymys noista minipillereistä. Paljon olen lukenut pahaa niistä netistä ja siksi niiden aloitus huolettaa. Tähän ketjuun siis toivoisin mielelläni hyviä kokemuksia Cerazette minipillereistä.
Asun ulkomailla, muuten olisin jo rynnännyt lääkäriin, mutta täältä sairaalaan lähtö on hieman isompi projekti..
Pahoittelut sekavasta viestistä ja kiitos tuhannesti kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!
Kommentit (6)
Tiedäthän, että minipillerit pitää ottaa tarkalleen tiettyyn samaan aikaan joka päivä. Siinä mielessä tavalliset e-pillerit on huolettomammmat. Raskaus on mahdollinen, sillä raskaus saattaa alussa oireilla toisen munasarjan jomotuksena ja niukkana vuotona.
Juu. Mielummin olisin noihin yhdistelmäpillereihin lähtenyt, mutta kuulun riskiryhmään jolle minipillerien pitäisi soveltua paremmin.
Kuinkahan yleistä tällainen rusehtava vuoto on raskauden aikana ja tietääkö kukaan missä vaiheessa alkuraskautta sitä yleensä esiinty. Minun kohdallani raskaus olisi siis alkanut 1-3 viikon sisällä..
Kiipeilen ihan seinille täällä ja vannon itselleni että seksin harrastaminen loppuu tähän.
Minipillerien väitetään olevan erittäin tehokas ehkäisymenetelmä otettaessa säännöllisesti, mutta miten ehkäisyteho arvioidaan, esim 99%; tarkoittaako se että 99% ehkäisyä käyttävistä naisista ei raskaudu ja 1% raskautuu, perustuuko tuo yhdyntä kertoihin vai käyttäjiin?
kokeilen vielä nostaa tätä, kaipaisin niin kipeästi nyt jotain neuvoja ja kokemuksia..
Minipillerit (saattaa) aiheuttaa monille tiputteluvuotoja, saattaisiko olla siitä kyse?
Ei, siitä ei voi olla kyse, sillä tällä hetkellä en käytä hormonaalista ehkäisyä, minipillerit siis vain varastossa odottamassa että alkaisin niitä käyttää. Viimeksi ehkäisypillereitä on tullut syötyä kuusi vuotta sitten, joten kroppa hormonaalisesti ollut tosi tasapainossa..
Mietin että voiko lisääntynyt seksin harrastaminen aiheuttaa vuotoa? Jostain luin että sekin voisi olla mahdollista, näin ei tosin aikaisemmin koksaan ole tapahtunut.
Lisättäköön nyt siis vielä, että epäilen tämän olevan tavallista kuukautiskiertoa, sillä yleensä ensimmäisenä päivänä kivut ovat kammottavat ja nyt kipua ei ole.