Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kun rakko ei tyhjene kunnolla"

Marilyn, Marilyn
02.11.2016 |

NAISELLA.

Joitain vuosia sitten sairastin useita virtsatieinfektioita peräkkäin. Luulen, että rakkoni sai tästä jonkinlaisen trauman.
Oireita tulee toisinaan.
Esimerkiksi rakkoni huijaa minua "aivan kaamealla rakko-räjähtää-just -pissahädällä" ja tuotos onkin jopa pieni liru vain. Toisaalta seuraavalla kerralla "aivan kaamea rakko-räjähtää-just" -tuntemuksella se onkin oikeasti täpötäynnä.

Jo pitkän aikaa (pari vuotta) olen kärsinyt sellaisesta viasta, että illalla käyn pissalla ja pesulla ja menen maate. Menee jokunen tovi ja saatan olla jo puoliunessa, kunnes rakkoni ilmoittaa "pissahätä!".
Käyn pissalla ja kyllähän sitä tulee jonkun verran.
Tämä toistuu toisen, kolmannenkin kerran. Vasta sitten tunnen, että nyt on rakko tyhjä ja aloitan nukkumisen.

Pari viikkoa sitten tajusin käyttää lihaksia tässä rakontyhjennyksessä. Eli pissa tulee aivan normaalisti ja loppuu sitten. Tämän jälkeen joudun käyttämään lihaksia, että saan sieltä vielä viimeisen pitkän lirun tulemaan pois. Jos otan reilusti vessapaperia käteen ja vien käden pimpan päälle ja tietyllä tavalla painan, sitä pissaa voi vieläkin tulla niin paljon, että koko vessapaperi on aivan märkä!

Mitään kipuja ei ole, ei kirvele eikä ole särkyä. Sama mies ollut jo 15 vuotta enkä ole huomannut mitään yhteyttä seksin harrastamisen kanssa.

Luin, että virtsarakossa on kaksi sulkijalihasta (tai lihasta, jotka kontrolloivat pissaamista).
En ole koskaan synnyttänyt ja ikää kohta 30v.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ja se mikä jää sinne jonnekin, tulee tietty ulos sieltä jossain vaiheessa. Ei kiva juttu!

Olen miettinyt, että pitäisi mennä jollekin alapäänlihaksiin erikoistuvalle ihmisille. Mun mielestä on joku kone mikä testaa niitä lihaksia ja voi saada hyviä treeniohjeita ja jos jotain vikaa on, niin sekin löytyy.

En tosin tiedä missä tuollaisia tutkimuksia tehdään.

Vierailija
2/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Oon miettinyt oisko täydellä suolella tai ilmavaivoills yhteyttä. Rakon tyhjentäminen on erityisen hankalaa jos on ummetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja vaivoja ja olen saanut apua asiaan erikoistuneelta fysioterapeutilta. Kallista, mutta elämänlaadulla on hintansa. Kenelle tahaan fyssarille ei kannata mennä, Helsingissä jos asut niin suosittelen Johanna Koppista.

Mutta älä ikinä ikinä ponnistele virtsanloppuja ulos, paikkasi menevät sekaisin entisestään. Mieluummin istu pöntöllä ja heiluta itseäsi eri suuntiin, kädet puuhkassa ja jalat (jalkapohjat) jonkun korokkeen, esim. täyden wc-paperipakkauksen päällä. Kestää hetken, mutta rakko tyhjenee.

Vierailija
4/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuo alkoi vasta vanhemmalla iällä ja olen liittänyt sen kyllä paikkojen löystymiseen. Ap on kovin nuori, joten en tiedä.

Kokeile myös kallistua eteenpäin pöntöllä istuessasi; sillä tavalla tulee yleensä ne viimeiset tipat helposti (eli "kaatamalla", ei enää lihaksilla).

Vierailija
5/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suihku heikko?

Vierailija
6/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suihku heikko?

:D   Ei ole. Kyllä virtsasuihku on ihan kunnollinen.

Vierailija
7/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää urologilla, ei kuulosta normaalilta.

Vierailija
8/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, ollut jo vuosikausia. Nuorena mulla oli krooninen virtsatieinfektio ja siitä sitten jäi tämä vaiva. Mulle aiheuttaa pissahädäntunnetta myös esim. auton tärinä ja tästä syystä automatkat ovat ihan tuskaisia.

Vierailija
9/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset virtsaamisongelmat voivat joskus harvoin johtua kasvaimestakin, lääkärikäynti on kyllä tarpeen.

Vierailija
10/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää urologilla, ei kuulosta normaalilta.

Urologitkin ovat jotkut ihan pihalla näiden ongelmien kanssa, kokemusta on. Joten kannattaa panostaa hyvän asiantuntijan etsimiseen. T. 3 joka oli 34-vuotias ja synnyttämätön kun tämä alkoi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi