Imuroitteko oikeasti kämpän vain kerran viikossa? Mites ne ruokapöydän alla olevat mähmät ja murut? Annatteko niidenkin olla viikon lattialla?
Hyi saasta! Mun on ainakin putsattava lattiat päivittäin. Sen verran pölyä ja likaa tulee meillä kuitenkin.
Kommentit (35)
En kyllä tiedä kuinka sottasia syöjiä te olette, jos oikeen kunnolla mähmää kerääntyy pöydän alle viikossa. Meillä on pieni lapsi, joka opettelee itse syömään. Hänen syöttötuolin ympäristö on kyllä usein ruokailun jälkeen aika sotkuinen, ja se siistitään kyllä useamman kerran päivässä rikkaharjalla ja/tai kostealla rätillä. Kosteilla keleillä tuulikaapin ja eteisen joutuu imuroimaan pari kertaa viikossa, muuten meillä kämppä pysyy siistinä kerran viikossa imuroimalla.
Imuroin kerran kuussa. Pöydän alta en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän ne odottaa. Jollei hiirulaiset ehdi niitä käydä syömässä (ja jättämässä papanat kiitokseksi). Vanhan rintamamiestalon iloja, nuo hiiret...
Ollaan oltu kipeenä vuoro perään ja mies reissuhommissa, en ole imuroinut 3 viikkoon kunnolla. lattia on ollu pesemättä pari kuukautta. Olemassa olevat voimavarat on mennyt ruokahuoltoon, tiskaamiseen, vaatehuoltoon, ne on ollu tärkeimmät asiat just nyt. Ja arvaas mitä? Ollaan edelleen hengissä!
Mut nyt mulla on pitkä vapaa, niin kunhan tässä saan aikaiseksi niin alkaa imurin ja mopin heiluttaminen.
Kannattaa ryhtyä taisteluun hiiriä vastaan. Loukot sisälle suosikkipaikkoihin, alapohjan tuuletusaukkoihin verkot. Hiiret voivat tehdä tosi paljon tuhojaan rakenteissa, ja lisäksi aiheuttaa lyhytaikaista haittaa, kun menevät kuolemaan seinän väliin tai lattian alle (jos teillä ei ole vielä käynyt noin, voin kertoa, että haju on pahimmillaan aika läpitunkeva). Meillä tuli vielä pari vuotta sitten syksyisin paljon hiiriä sisälle, nyt enää tosi vähän.
Terv. toinen rintamamiestalon asukas
Kertomani perusteella oletat, ettei mitään ole tehty (kaikkina näina 14 vuotena jotka tässä on asuttu)? :D
Ei meilläkään mitään mähmiä ja muruja pöydän alla ola ja nuorin on 6-vuotias. Jos sinne joku isompi roska tippuu, voi sen putsata sieltä samantien ilman imuriakin.
Kerran viikossa imuroidaan. Riittää hyvin.
Mutta juu, kerran viikossa imuroidaan. Kerran viikossa myös mopataan kostealla ja/tai pyyhitään pölyt lattialta staattisella liinalla. Tämä siis eri päivänä kuin imurointa. Keittiön murusiin ym. käytetään ihan perinteistä harjaa. Sitä tehdään monta kertaa päivässä. Ei meillä likaista ole, vaikka hyi olkoon, imroimmekin vain kerran viikossa.
ps. hyi saasta, inhottaa jos joku kutsuu kotiaan kämpäksi.
Pöydän alta lakaistaan tarvittaessa tai pyyhitään rätillä, jos on tahmaista likaa. Eihän pöydänaluslikaa edes pitäisi imuroida, sillä pölyimuria ei ole tarkoitettu tahmean tai kostean roskan (kuten pöydältä pudonneen ruuan) poistamiseen.
Asunto imuroidaan vähän vaihdellen parin viikon välein. Perusteelliselle viikottaiselle imuroinnille ei ole tarvetta, sillä robotti imuroi päivittäin. Robotti ei imuroi maton alta, eikä pääse nurkkiin ja ahtaisiin rakoihin ja aivan seinän viereen jää hieman roskaa, mutta noihinkin ongelmakohtiin alkoi kertyä selvästi aiempaa vähemmän roskaa sen jälkeen, kun meille tuli ensimmäinen robotti-imuri. Siksi meillä riittää imurointi parin viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Hyi saasta! Mun on ainakin putsattava lattiat päivittäin. Sen verran pölyä ja likaa tulee meillä kuitenkin.
Eipä minulla muuten lattialle yleensä mitään tipu paitsi kokatessa. Keittiön lattialla olkoon roskat siivoukseen asti. En minä tänne pieneen yksiööni juurikaan vieraita kutsu ja kyseessä on kuitenkin vain jotain leivänmuruja, joten ei paljon kiinnosta jatkuvasti tonkia imuria kaapista.
Imuroidaan noin kerran viikossa, keittiön lattia taas tulee pyyhittyä usein viisi kertaa päivässä. Meillä on sotkuinen taapero. Ne mitä ei rikkalapioon ja rättiin jää, taapero syö lattialta..
Mä olen nyt imuroinut kahdesti viikossa, mutta vain kissankarvojen takia. Syödään kai erityisen siististi, koska harvoin meillä on mitään sotkua keittiön pöydän alla...
Noin kerran viikossa imuroin. Välillä pikamoppaan lattioita Sinivarrella ja tomuliinalla jos on tarvetta. Keittiön sotkut lakaisen rikkaharjalla lähes päivittäin. Ei ole pikkulapsia talossa.
Meillä imuroidaan kaksi kertaa viikossa. Meillä on teini-ikäiset ja 4 v, ja koira ja kissa, iso asunto. Kummastakaan ei lähde karvaa kuin keväällä oikeastaan, toinen on terrierimix ja kissa on semmoista silkkistä turkinlaatua, melko olematon pohjavillakin. Muruja ei ole pöydän alla, koira siivoaa kaiken, mitä lattialle sattuu tipahtamaan. 4 v siivoilee lelunsa jonkun avustuksella illalla lattiaharjalla laatikkoon, paitsi jos se on joku hieno leego, joka laitetaan hyllyyn.
Lattiaharjalla otan keittiön melkein joka ilta ja pyyhin tasot. Ei ole sotkua.
Varsi-imurilla keittiö, aula ja olohuone päivittäin, koko talo keskuspölynimurilla kerran viikossa.
Kerran viikossa imuroidaan. Pöydän alla ei ole mähmää eikä muutakaan mutta saarekkeen ympärystän lakaisen päivittäin. Ruuan laitossa tulee aina jotain murua ja roskaa.
Karpataan niin ei ole muruja missään (ei syödä leipää eikä keksiä tai pullaa tms). Pihvistä ja salaatista ei tule muruja. Ei ole lapsiakaan. Eli ei tarvetta imuroida muruja. Mutta keittiön tasot ja hella ym pitää toki pyyhkiä joka päivä.
Mistä teille oikein tulee "mähmää ja muruja" pöydän alle niin paljon, että ihan päivittäin pitää imuroida?
Meillä syödään pöydän ääressä lautasilta, eikä pöydän alle kulkeudu mähmää ja murusia.
Jos jotain roskaa tulee, kuten keittiöön ja/tai eteiseen usein tulee, ihan vanhanaikainen rikkalapio ja harja ovat loistava täsmäase.
Imuroin 1-2 kertaa viikossa. Kerran paremmin, siis sohvien alta oikein kunnolla ja jalkalistojen päältä. Toinen kerta tarvittaessa hyvin suurpiirteisesti.