Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri jatkuvasti pahalla tuulella ja kiukuttelee kuin pahainen kakara

Vierailija
02.11.2016 |

Jotenkin raskasta olla töissä kun työkaveri on vähän väliä pahalla tuulella ja se oma paha olo pitää tietysti saattaa tiedoksi kaikille. Koko työyhteisö on hieman negatiivissävytteinen, sekään ei helpota tunnelmaa. En pidä ihmisistä jotka purkavat pahan olonsa kokonaan ympäristöönsä niin että kylvävät huonoa oloa ja veetutustaan. Sillä menolla se tarttuu kaikkiin ja kohta jokainen on pahalla tuulella. Sellaisena päivänä on niin rättipoikkipuhkiväsynyt olo kun vihdoin päivä päättyy ja pääsee vapaalle. Miten selviätte?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille. 

Vierailija
2/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat työpaikkaa, tai olet provosoitumati moisesta öykkäristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorissa kannattaa pitää luureja korvilla koko ajan silloin muut luulee että olet puhelimessa ja saat olla rauhassa kaiken maailman päpinöiltä.

Vierailija
4/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En provosoidu, en siis mitenkään vastaa kiukkuun tai osoita itse pahaa oloa, mutta päivän mittaan saatu raivokas oksennuskuuro jättää kuitenkin jälkeensä sellaisen painavan ikävän tunteen.

Koitan pitää monesti kuulokkeita korvilla tai olla kuuntelematta, jne keinoja, mutta hän on näitä ihmisiä joita tavallaan muka heidän mielestään vain täytyy kuunnella. Avotoimisto ja hällä on koko ajan asiaa jollekin, vuoronperään. Sinkoilee ja säntäilee työasioita ja jos häntä ei kuuntele, hän onnistuu kiihdyttämään itsensä kahta pahempaan raivoon.

Jos minulla on huono päivä, olen vain hieman tavallista hiljaisempi. En pura sitä muihin. Jos olen oikein pahalla tuulella niin sanon sen ääneen että nyt on paska päivä ja se yleensä sen verran helpottaa ettei tarvi kiukutella.

Keskustelut on koitettu mutta hän ottaa ne itseensä niin että vain pahenee ja miettii vielä seuraavanakin päivänä miksi on niin huono ihminen..

Vierailija
5/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä muka oikein huolestuneena että onko hänellä kaikki hyvin kun on jatkuvasti niin paha olo.

Esitä oikein empaatista niin ehkä ei kehtaa suutua sinulle mutta jos vähän laittaisi miettimään...

6/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

" älä tuu droppaan mun tunnelmaa.."

Voi helevata. Me esimiehen tykö ja sano että asiat pitää selvittää NYT tai soitat liittoon. Kyllä se työkaveri/ kaverit johonkin epäkohtaan työssä reagoi. Ei ne selviä sillä et kaikki esittää et voi vitsi kun on kivaa.

Vierailija
7/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja jos tulee seuraavana päivänä draamailemaan tuolla paha ihminen-löpinällä niin voi sanoa suoraan että älä saatana jaksa jauhaa tuollaista uhripaskaa...katsokoon peiliin. Työpaikka ei ole mikään paskasanko jossa vuodatetaan vitutukset muiden niskaan.

Vierailija
8/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän muistaa, että olen itse osaltani vastuussa toimiston ilmapiiristä. En anna keskenkasvuisen (tai vaihdevuositautien) työkaverin viedä mukanaan. Olen aikuinen, vastaan asiallisesti vaikka toinen ei asiallinen olisikaan.

Ja sitten kaikkein pahimpaan tilanteeseemn kuulokkeet korville ja youtubesta disney-musikaaleja.

Norsunvittuinen hirviö toimistossa on valtava. Jos tämä olisi lastenleffa, niin homma joko selkiäisi niin, että kaikki otetaan leikkiin mukaan tai sitten hyvikset liittyvät yhteen ja nujertavat lohikäärmeen. Valitettavasti tämä on ihan vaan tavallista arkipäivää.

Vierailija
9/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako avokonttoreihin negatiivisia moottoriturpia töihin. Pilaavat koko konttorin ilmapiirin!! Moottoriturvat erottaa hyvin jo työhaastattevaiheessa, tauotonta juttua tulee...

Vierailija
10/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

" älä tuu droppaan mun tunnelmaa.."

Voi helevata. Me esimiehen tykö ja sano että asiat pitää selvittää NYT tai soitat liittoon. Kyllä se työkaveri/ kaverit johonkin epäkohtaan työssä reagoi. Ei ne selviä sillä et kaikki esittää et voi vitsi kun on kivaa.

Meillä on yks kaks ja itse esimieskin huomauttanut epäasiallisesta käytöksestä.

Ei auta. Ja sen verran munaton esimies, ettei osaa antaa kirjallista varoitusta.

En käsitä, mikä helkkarin suojatyöpaikka tämä on, ihan kuin vaan kerättäisiin epäpätevimmät yhteen ja katotaan kuinka kauan siinä menee että homma romahtaa.

Vierailija
11/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimiehelle että negatiivinen ilmapiiri heikentää työntekoa. Ota vaikka luottamusmies mukaan niin asia otetaan vakavasti. Ei ole minkään yrityksen etu että ihmiset eivät viihdy töissä eikä työnteko suju jos joku terrorisoi työyhteisössä. Henkinen työhyvinvointi on osa työturvallisuutta ja terveyshuoltoa joten voit esittää asian myös työturvallisuusvastaavalle ja työpaikkalääkärille.

Vierailija
12/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.

Kannattaa miettiä näitä:

- onko työtoverin pahantuulisuus todellakin vain kiukuttelua, vai onko siinä mukana ihan oikeutettuakin turhautumista työpaikan käytäntöihin ja siihen, miten esimies ottaa (tai siis ei ota) vastaan palautetta päätöksistä? Moni yksittäisen työntekijä "asenneongelma" on itse asiassa merkki työyhteisön ongelmista. Jos vaikuttaa siltä, että kiukuttelussa voi olla asiaakin mukana, voisitte ottaa yhteyttä yksikön esimieheen ja ehdottaa työilmapiirikartoitusta.

- jos kukaan muu yhteisössänne ei näe ongelmia yhteisössä ja työkaverin pahantuulisuus on ilkeilyä/kiusaamista, asia menee työsuojelun piiriin. Työkaverin terrorisoimaksi ei kannata jäädä. Työsuojelun ja esimiesten tehtävä on ohjata muita piinaava ihminen työterveyden ja psykologisen avun piiriin.

- pelkkä ärsyyntyminen jonkun tyylistä ja persoonasta ei riitä perusteeksi valittamiselle. Mutta jos toinen todellakin haittaa työntekoa, se on jo hyvä peruste. Omaa sietokykyäkin voi vähän arvioida kriittisellä silmällä: kaikista työkavereista ei tarvitse tykätä, mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen ja työnteon ei pidä häiriintyä. Kannattaa miettiä, voitko vaihtaa työpistettä tai vähentää muuten oloasi epämieluisan työkaverin kanssa, mutta älä ala juoruta pahaa hänen selkänsä takana MUILLE, koska se puolestaan jo uppoaa työpaikkakiussamisen piikkiin.

- huolehdi omasta jaksamisestasi ulkoilemalla ja elämällä säännöllistä elämää, tekemällä itsellesi mieluisia asioita. Jos olet itse väsynyt vaikkapa lasten sairastelun takia, työkaverin sanomisille tulee ylimääräistä merkitystä - mutta siitä ei voi syyttää työkaveria. Tällaistakin kriittistä arviointia kannattaa vähän harrastaa ennen kuin alkaa reklamoida jostakusta työpaikalla.

Vierailija
13/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se oletkin sinä, joka poikkeat porukasta olemalla teennäisen pirteä esimiestä nuoleskellaksesi? Vihaan tsemppityyppejä, joiden mielestä mistään ongelmasta ei saa sanoa kritiikkiä, ettei mene "ilmapiiri pilalle". Viis siitä, onko väärien päätösten tsemppaamisesta hyötyä firmalle kokonaisuudessaan...

Vierailija
14/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se oletkin sinä, joka poikkeat porukasta olemalla teennäisen pirteä esimiestä nuoleskellaksesi? Vihaan tsemppityyppejä, joiden mielestä mistään ongelmasta ei saa sanoa kritiikkiä, ettei mene "ilmapiiri pilalle". Viis siitä, onko väärien päätösten tsemppaamisesta hyötyä firmalle kokonaisuudessaan...

En ole mikään tsemppityyppi, en voi sietää sellaisia tekopyhiä tyyppejä itsekään. Yleensä sellaisen takaa paljastuu valehteleva kaksinaamainen selkäänpuukottaja. Ikävä kyllä.

Olen ennemmin se hiljainen työmyyrä. Eli en valita (tai ainakin pyrin pitämään minimissä), en juoruile (muut sitten senkin edestä), teen työt ja tutustun työkavereihin sen verran mikä vaikuttaa ns. sopivalta eli en tungettele enkä halua olla mikään paras ystävä mutta niin että toimeen tultaisiin.

Yleensä jos ollaan kohteliaita, kysytään kuulumiset ja toivotetaan hyvät huomenet ja keitetään porukalle kahvit, on kuitenkin hieman parempi ilmapiiri kuin että haistatellaan ja paiskotaan ovia ja kamoja ja käskytetään.

Täytyy ehkä jutella pomolle. Tai tunkea kuulokkeet vain syvemmälle korviin..

Vierailija
15/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös tällainen ilmapiirin myrkyttäjä. Nytkin ensin kiukutteli omien työtehtävien kanssa, kun ei onnistuntu hänen haluamallaan tavalla (asiakas ei heti vastannut sähköpostiin). Sitten koitti aggressiivisesti puuttua kahden muun töihin tavalla joka ei hälle kuulu eikä ole hänen osaamisalueellaan. Sitten alkoi raivota työpaikan paikoituskäytännöistä ja nyt meni ruokatauolle ja kuuluu paiskovan kaappeja keittiössä. Hirveä meteli tällaisina päivinä, ja niin kovaääninen ihminen, huutaa vaikka istuisi vieressä kun on tämä paha päivä. Ja auta armias jos joku toinen päästää äänenkin, johan häiritsee kun on niin ääniyliherkkä. XD 

Oon alkanut miettiä, ehkä mä vain ärsytän häntä..

Vierailija
16/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään tsemppityyppi, en voi sietää sellaisia tekopyhiä tyyppejä itsekään. Yleensä sellaisen takaa paljastuu valehteleva kaksinaamainen selkäänpuukottaja. Ikävä kyllä.

Olen ennemmin se hiljainen työmyyrä. Eli en valita (tai ainakin pyrin pitämään minimissä), en juoruile (muut sitten senkin edestä), teen työt ja tutustun työkavereihin sen verran mikä vaikuttaa ns. sopivalta eli en tungettele enkä halua olla mikään paras ystävä mutta niin että toimeen tultaisiin.

Yleensä jos ollaan kohteliaita, kysytään kuulumiset ja toivotetaan hyvät huomenet ja keitetään porukalle kahvit, on kuitenkin hieman parempi ilmapiiri kuin että haistatellaan ja paiskotaan ovia ja kamoja ja käskytetään.

Täytyy ehkä jutella pomolle. Tai tunkea kuulokkeet vain syvemmälle korviin..

Ok, no nyt kun kerrot konkreettisia esimerkkejä, niin totta, ei työkavereille haistatella. Työkaverit eivät ole syyllisiä, jos duunissa pomo on kusipää tai jos omassa elämässä ei asiat mene putkeen.

Vierailija
17/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos jollakulla on paha päivä, se ei johdu teistä. Turha siitä on ärsyyntyä, jos joku on kiukkuinen toimimattomalle tietojärjestelmälle tms. Itsekin olen joskus päästänyt ääneen ärräpäitä, kun hr-väline takkuaa...

Mutta jos joku alkaa suoraan teille kiukuta, niin sitä ei tietenkään tarvitse sietää. Sanokaa ääneen: "Minä huomaan, että sinulla on huono päivä, mutta hei, en minä sitä ole sinulle aiheuttanut, enkä hyväksy sitä, että huudat minulle."

Jos sekään ei auta, valittakaa esimiehelle tai työsuojeluvaltuutetulle (jos työkaverien solvaaminen ja huuto on toistuvaa).

Tsemppiä. Olette itse kumminkin vastuussa itsestänne, ette kenenkään muun fiiliksistä. Kaikesta ei tarvitse provosoitua, mutta mitä tahansa ei tarvitse sietää.

Vierailija
18/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällä hetkellä just tuollainen kaikkeen ylireagoiva räyhääjä. Stressaantunut. Loman tarpeessa. Luonnevikainen.

Jos tää tästä menisi ohi, kun saisi nukuttua yhden yön kunnolla.

Pitänee käydä lääkärillä.

Vierailija
19/19 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ovat syypäitä, KUN tunkevat nokkansa toisten yksityisyysasioihin ja kyylävät ja kiusaavat jotain tyyppiä Facebookissa ja vielä jonkun tyypin kotireviiriläkin... Kun yks ihminen vaatii että kun hänen kaveri pitää olla ni sit kans täytyy olla... Ei voi jättää hyväksymättä, muuten seuraa p? *! Skaa niskaan ja tehdään kaikkea sontaa heti toisen seläntakana!!!!!!!!!!!! Ja et saa edes työpaikan ulkopuolisten kavereitten kanssa olla edes kaveri enää ku sun pitäis töistä olla yhden ihmisen kaveri.... Muuten suuttuu jos et oo......... Sit leikkii jotain 5 vee pikkkukakaraa kun joku ei nyt jaksanu

kaa leikkiä hiekkakakkuleikkejä tänään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!