Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä annatte päätöslahjaksi päiväkodin opeille?

Vierailija
12.05.2008 |

.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisest henkilökunnalle suklaata tai jotain ja omaHOITAJALLE jotain spesiaalia :)

Vierailija
2/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vuoropäiväkodissa ja hoitajat ovat vaihtuneet turhankin tiuhaan, joten henkilökohtaisen lahjan vieminen olisi vähän hölmöä. Ns "omahoitajakin" on jo neljäs tarhauran aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vanhempana minikuoharipullo. Lapselta omatekoinen Hyvää kesää -kortti.

Olen itse luokanope ja arvostan viinipullolahjoja. Tosin ovathan oppilaiden itsensä Tiimarista valitsemat rihkamalahjat hellyttäviä, mutta ei ole tilaa niitä säästää...

Vierailija
4/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädit vaihtuu koko ajan, sijaista sijaisen perään. Jos yhdelle (vakituiselle) vie jotain, niin entäs ne muut (sijaiset)? Tää on vaikeeta, ehkä en vie mitään.

Vierailija
5/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat viedä vain yhdelle "vakituisemmalle" niin kyllä kaikki ymmärtävät. Eivät sijaiset mitään odota. Jokainen voi muistaa ihan ketä haluaa.

t: lastentarhanopettaja

Vierailija
6/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaviinipullot, ne ovat minulta ja lapsen isältä kiitos. Tyttö teki lisäksi jokaiselle neljälle hienot paperimassapeilit.

Keksimmäisen kolmelle hoitajalle on pienet kuoharipullot meiltä vanhemmilta ja lapsi koristeli itse jokaiselle ostoskassin kangasväreillä.

Pienin on vasta vauveli (1½v), hänenkin hoitajilleen on pikkukuoharit ja lisäksi tytön jalanjäljillä varustettu kangaskassi jokaiselle kolmelle.

Lisäksi isompien lasten tekemiin kortteihin kirjoitin kauniisti kiitokset meidän lasten hyvästä hoidosta ja jokaisesta hoitajasta vielä jonkin kauniin henkilökohtaisen asian. Vauvan kortti on ostokortti.

Vierailija
7/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaviinipullot, ne ovat minulta ja lapsen isältä kiitos. Tyttö teki lisäksi jokaiselle neljälle hienot paperimassapeilit.

Keksimmäisen kolmelle hoitajalle on pienet kuoharipullot meiltä vanhemmilta ja lapsi koristeli itse jokaiselle ostoskassin kangasväreillä.

Pienin on vasta vauveli (1½v), hänenkin hoitajilleen on pikkukuoharit ja lisäksi tytön jalanjäljillä varustettu kangaskassi jokaiselle kolmelle.

Lisäksi isompien lasten tekemiin kortteihin kirjoitin kauniisti kiitokset meidän lasten hyvästä hoidosta ja jokaisesta hoitajasta vielä jonkin kauniin henkilökohtaisen asian. Vauvan kortti on ostokortti.

Vierailija
8/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mieleenpainuvimmista lahjoista on ollut erään lestadiolaisperheen lahja. Heillä oli 13 lasta. Yksi lapsista oli minun ryhmässäni. Muuttivat kesken vuoden, joten oli vain 2kk. Tässä perheessä kuitenkin muistettiin jokaista heidän lapsiaan hoitanutta ihmistä. Kevätjuhlassa muistamisen saivat sekä oman ryhmän henkilökunta (lapsia oli useassa ryhmässä ja jokainen heitä hoitanut sai muistamisen) että sijaiset. Myös johtajalle, keittiön väelle ja siivoojille oli muistamiset! Tuntui siltä, että tämä perhe TODELLA arvosti lastenhoitotyötä!!!!!

Olen saanut paljon, paljon lahjoja vuosien varrella ja kaikki ne ovat ilahduttaneet (erityisesti pullot, kukat, kauniisti ja henkilökohtaisesti kirjoitetut kiitokset, askartelut ja kekseliäät lahjat kuten leffaliput :) ). Mutta eniten kuitenkin sydämessäni tunnen arvostavani tätä lahjaa, koska se oli selkeästi niin sydämestä annettu.

Ja mikäkö se lahja oli?

Lahja oli kortti. Lapsi oli piirtänyt huolellisesti kuvan siitä ihmisestä, jolle kortti oli. Se oli liimattu korttipohjalle ja äiti oli kirjoittanut kauniisti kiitos hyvästä hoidosta jokaiselle henkilökohtaisin sanoin. (Ja erityisarvoa kortti sai, koska lapsi ei ollut innokas piirtelijä :) ).

Vierailija
9/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lahjamme ovat ihan hyviä. Kukapa ei juhlistaisi mielellään juhlaa kuoharilla? Ja onhan se varmasti juhlan paikka, kun kevätkausi loppuu, tai viimeistään, kun kesäloma alkaa. Ja jos joku ei pidä kuoharista, varmasti joku aina pitää, eli sen voi antaa poiskin. Monena vuonna on ollut samanlainen lahja meillä (siis kuohari ja itse tehtyä). Punaviini on eskarilaisen aikuisille, haluttiin jotain hiukan arvokkaampaa, kun lapsi lopettaa tarhassa.

Vierailija
10/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mallia pikkuleivät ja suklaat. Jouluna ja ennen kesälomaa. Henkilökohtaiset muistamiset sitten, kun lapsi jäänyt kokonaan pois päiväkodista. Tyttäreni kohdalla jaoimme pikku purkit tyrnihilloa.

Vierailija
11/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kun en tiedä minkäläinen hygienia on kodissa missä se on tehty.

Multa kyllä menisi se pullo roskikseen.

Vierailija
12/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi jos ei oltaisi niin mahdottoman tyytyväisiä kerhoon.

Vierailija
13/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkosta ja lisäksi itse tehty käsityö tai askartelu...

Vierailija
14/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vienkin sitten jotain ihanaa vartalovoidetta Bodyshopista pienessä pussukassa tms.

Vierailija
15/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten esim. orvokki-istutukset pikkuruukuissa tms.

Viinipulloista; olen miettinyt, että onko se "sopivaa"???

Ehkäpä opettajalle kiitos??? Ehkä ei kuitenkaan lapsen antamana...

Vierailija
16/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsia on ollut eri kerhoissa, eskarissa ja koulussa ja lahjoja on tullut ostettua useammallekin opelle tai kerhontädille. joinakin vuosina olen ostanut lahjaksi viinipullon tai jouluna alkon glögiä mutta silloinkin olen miettinyt asiaa hyvin tarkasti. esim. yhdelle kerhotädille en ostanut viiniä vaikka muille ostinkin ja myöhemmin kävikin ilmi että ovat miehensä kanssa absolutisteja ja olisi pahastunut alkoholilahjasta.

useimmiten olen kuitenkin o stanut jotain käyttökelpoista tai poiskuluvaa. tänä keväänä opet saavat lahjaksi dermosilin kosmetiikkaa, viime jouluna saivat pentikiltä pannunaluset+ salaatinottimet ja sitä edellisenä keväänä pannulaput.

Vierailija
17/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia en oikein myöskään osaisi viedä, ei voi tietää kuka on absolutisti tai vaikka alkoholiongelmainen perheessä.

Vierailija
18/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eivät päiväkodin työntekijät sen useammin ole absolutisteja kuin muutkaan ihmiset. Esimerkiksi liike-elämän liikelahjoinahan viskipullot ym ovat ihan tavallinen lahja eikä niistä kukaan pahastu tai edes mieti, pahastuuko.

Vierailija
19/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viinipullohan olisi nappilahja sellaiselle, joka viiniä juo, mutta kun en tiedä, onko joku absolutisti tai alkoholisti. En halua ottaa riskiä siitä, että loukkaan tai aiheutan pahaa mieltä.

Vierailija
20/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia en oikein myöskään osaisi viedä, ei voi tietää kuka on absolutisti tai vaikka alkoholiongelmainen perheessä.

mutta rahassa mitattuna maksoi saman verran kuin viinipullo olisi maksanut.

itse en ainakaan kehtaa viedä lahjaksi mitään 5e halpisviiniä vaan olen ostanut 10-15e viinejä silloin kun olen niitä ostanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä