Lasten isäpuoli antaa pojan lainata autoaan mutta tytön ei
Vaikka tyttö on paljon varovaisempi kuski. Mitään kunnollista perustelua ei ole. Ainoastaan"minun autoani eu ämmät aja"
Kommentit (29)
Minun enoni perheessä on tuollainen tilanne. Enollani on kaksi lasta. Tyttö ja poika. Poika täyttänyt 25 vuotta, tyttö on muutaman vuoden vanhempi eli aikuisia ovat kaikki.
Tyttö (eli serkkuni) on perheessä aivan eri asemassa kuin poika. Esimerkiksi käy moni asia, mutta juuri myös tuo auton lainaaminen. Kaikki kolme asuvat kaupungin keskustassa. Perheen aikuiset lapset asuvat omillaan ja eivät omista autoa. Isä omistaa auton, jota lapset lainaavat satunnaisesti, mikä on järkevää ja ekologista.
Mutta tytär saa kysellä autoa lainaan hyvissä ajoin etukäteen ja se, järjestyykö laina, selviää vasta viime hetkillä. Syyslomalla tyttären perhe olisi käynyt maakunnassa kylpylässä, kun heillä on sillä suunnalla tuttavia. Edellisenä päivänä selvisi, että autoa ei saa lainaan. Jonain aikaisemmalla kerralla auto on samalle matkalle järjestynyt.
Esimerkkejä on muitakin. Sama on isän omistaman kesämökin kanssa. Tytär saa kysellä useampaan kertaan lupaa mennä isänsä mökille.
Perheen pojalle auton lainaus, kesämökillä käynti ovat ilmoitusluontoisia asioita.
Tytär haluaa pitää yhteyttä isäänsä ja sanoo, että kyseessä on kuitenkin hänen isänsä.
Mutta sitä en oikein ymmärrä, että se perheessä tytär, joka myös jotenkin huolehtii isästään. Isällä on sydänvikaa ja hän on jo iäkäs, niin tytär on se, joka huolehtii lääkärissäkäynnit jne. On muutenkin uskomattoman lojaali isälleen asioissa, joissa ei edes tarvitsisi olla. (Poika ei käyttäydy samalla tavoin.)
Olen monesti ihmetellyt asiaa. On ihmisluonto erikoinen.
Sinä ap, isäpuoli siirtää tyttärellesi ehkä muitakin asioita kuin että hän ei ole kelvollinen lainaamaan autoa? Mitä kaikkea olet valmsi sallimaan?
Maija
p.s. Ja olen onnellinen, että en ole enoni lapsi. Omassa lapsuuden perheessäni toimitaan tältä osin toisin. Ja autoa olemme kaikki tyttäret saaneet ajaa heti kortin saatuamme.
Tyttären nimeonomaan pitää saada ajaa autoa. Nousee kynnys ajaa, jos ei kortin saatuan kerrytä ajokokemusta.
Kortti tulee hankittua turhaan, koska vanhemmalla iällä ei uskaltaudu rattiin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyttären nimeonomaan pitää saada ajaa autoa. Nousee kynnys ajaa, jos ei kortin saatuan kerrytä ajokokemusta.
Kortti tulee hankittua turhaan, koska vanhemmalla iällä ei uskaltaudu rattiin ollenkaan.
Tyttären nimenomaan pitää hankkia itse itselleen se auto, jota ajaa. Turha hankkia korttia, jos ei ole aikomustakaan sitä autoa hankkia tai olettaa, että kyllä joku omaansa lainaa.
Juu, meillä on tämä sama tilanne. Minun sisarelle lainataan autoa, minulle ei. Ensin oli sen kummempaa taustalla kuin että isäpuoli pidä minusta. Hienon isäpuolen olet lapsellesi valinnut. Haista paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttö ei ota sinun autoasi? Mieluumminhan sitä ajaa kunnon perheautolla kuin miehen pikkuautolla.
Sinä tunnet ap:n?
En tunne, mutta jos olettaa, että mies lainaa puolilapsilleen autoa, niin eikö silloin äidillä itselläänkin ole auto, jota lapsilleen antaa ajettavaksi? Aika outoa kuvitella, että koska nusasee silloin tällöin, niin pitää antaa auto petikaverin lasten käyttöön.
Helpompi nusasta kun lapset on autoilemassa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Meillä on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Pojat on innokkaita lainaamaan isänsä ja isäpuolensa autoa, mutta tytöt ei edes halua. Ovat itsekin epävarmoja taidoistaan niin miksi meidän sitten pitäisi ottaa riski? Siksi tytöt totuttelevat ja hakevat kokemusta vähän vanhemmalla autolla. Saavat toki sitten lainata, kun ensin luottavat itse itseensä.
No eihän tää oo sama. Teillä tytär ei halua lainata autoa, ap:n tapauksessa tytär ei saa lainata autoa.
Meillä on ihan konkreettinen syy sentään, miksi tytär ei saa enää lainata. Palautti aina sen tankki tyhjänä ja roskaisena.
Tietyinlaiset ihmiset vetävät tietynlaisia ihmisiä puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttö ei ota sinun autoasi? Mieluumminhan sitä ajaa kunnon perheautolla kuin miehen pikkuautolla.
Sinä tunnet ap:n?
En tunne, mutta jos olettaa, että mies lainaa puolilapsilleen autoa, niin eikö silloin äidillä itselläänkin ole auto, jota lapsilleen antaa ajettavaksi? Aika outoa kuvitella, että koska nusasee silloin tällöin, niin pitää antaa auto petikaverin lasten käyttöön.
Hienosti missasit pointin.
Miksi et ole ostanut itsellesi autoa? Vanhemmilla ei ole enää mitään velvollisuutta täysikäiselle autoa lainata tai hankkia. Tervetuloa aikuisuuteen, jossa jokainen vastaa itse omista tarpeistaan.
I