kaikki vaatteet lapselle sukulaisilta, tuttavilta jne...muita?
Poika on jo pian 3 ja tosiaan meille on tähän asti riitänyt (ja ylikin) toisten vanhat vaatteet kun niitä kannetaan meille monesta eri lähteestä!
Onko muita joilla näin?
Tosi kivaa kun ei tarvi oikein mitään ostaa, toisaalta suurin osa näistä kuteista on kyllä sellasia mitä ite ei ois ostanutkaan...eli ainut miksi silti joskus ostelee jotain on se että poju näyttäis " omalta"
Joku on joskus sanonu, että tietyn ikäisiltä ei sitten jää mitään enää kiertoon kun kuluu jo rikki, milloin tämä vaihe alkaa, että SAAN ite ostaa vaatteet lapselle?
Kommentit (2)
Tyttö sai ystäviltämme kaikki vaatteet noin 2-vuotiaaksi asti. Ja innokkaat isovanhemmat ostivat vielä siihen paljon uusia lisäksi. Tyttärellä onkin aina ollut " liikaa" vaatteita. Siis niin paljon, että saa itse puolestaan antaa lähes uudenveroisia vaatteita sukulaislapselle. Nyt hän on 3,5-vuotias ja olen lopultakin " saanut" itsekin ostaa niitä vaatteita jonkin verran. Vieläkin isovanhemmat ostavat niin paljon, että esim. housuja (farkkuja, sammareita jne.) on kaapissa reilusti eli n. 15-20, trikoopaitoja löytyy n. 30 ja siihen vielä lisäksi villapaitoja ja -takkeja.
Pojalle miehen sisar osti ystävältään valtavan säkillisen vaatteita, naapuri toi kolme isoa säkillistä ja pojallekin ne innokkaat isovanhemmat ostavat liikaakin... Eikä ole paljoa auttanut, vaikka sanoo, ettei niitä vaatteita tarvittaisi. Selityksenä tulee vain, että kun oli niin söpö tai tarjouksessa jne. Pojalta jääkin valtavasti jopa ihan käyttämättömiä vaatteita. Ne täytyy sitten lahjoittaa johonkin keräykseen, kun ei kenelläkään tuttavalla ole tarvista.
minä en ollut yhtään tyytymätön koska a) ei toisaalta ole pakko ottaa niitä vaatteita joista ei pidä tai ne voi viedä suoraan keräykseen ja b) rahaa ei ollut silloinkaan yhtään liikaa
se vaihe jolloin käytettyjä vaatteita ei enaa saa mistään alkaa noin 5-6 vuotiaana ja kestää siitä ainakin 8-vuotiaan yli. Mutta tässä vaiheessa niitä ostettaviakaan vaatteita ei sitten enää määrää äidin maku yksin...