Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokeilen sellasta elämäntapaa, jossa karsitaan kaikki ei-sanat puheesta tai etsitään kiertoilmaisu.

Vierailija
01.11.2016 |

Muuten ihan energisoitunut olo, mutta noita kassakuitteja on kertynyt lompakkoon jo iso läjä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa käyttää sanaa "ei"? Eikö olisi parempi voimautua niin, että voi kieltäytyäkin, jos siltä tuntuu? Ein ei tarvitse olla jotain negatiivista, vaan se voi olla suojelevaa, vapauttavaa jne.

Vierailija
2/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokeillut joskus poistaa kaikki konditionaalit, pitäisi on ollut kokonaan pannassa jo pitkään. Ap:lla on vielä kovempi meno

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä tavallaan ymmärtäisin sinua, jos siis olisin jonkunlainen toisenlainen ihminen kuin mitä olen.

Vierailija
4/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on joissain kulttuureissa ihan normaali puhetapa. Ja koska pyritään välttämään kieltävää vastausta, niin kysyjäkin miettii tarkasti mitä kysyy. Saattaa ensin tehdä taustoittavia kysymyksiä, esim. "Mitä aiot tehdä viikonloppuna?" ja jos kaveri kertoo jostain erityisistä suunnitelmista, niin kysyjä tietää sitten ettei pidä ehdotella jotain muuta.

Minulla oli brittien kanssa aluksi hankalaa, kun en heti ymmärtänyt, että "I'll see what I can do" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin "katsotaan mitä voin tehdä" :-D

Vierailija
5/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan on pari lahkoa olemassakin. Voit kai sanoa kassalle: pärjään ilman kuittia?

Vierailija
6/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu olisi paljon mielenkiintoisempi, jos ap avaisi vähän enemmän projektiaan.

Vierailija
7/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on joissain kulttuureissa ihan normaali puhetapa. Ja koska pyritään välttämään kieltävää vastausta, niin kysyjäkin miettii tarkasti mitä kysyy. Saattaa ensin tehdä taustoittavia kysymyksiä, esim. "Mitä aiot tehdä viikonloppuna?" ja jos kaveri kertoo jostain erityisistä suunnitelmista, niin kysyjä tietää sitten ettei pidä ehdotella jotain muuta.

Minulla oli brittien kanssa aluksi hankalaa, kun en heti ymmärtänyt, että "I'll see what I can do" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin "katsotaan mitä voin tehdä" :-D

Kiinalaiset eivät myöskään kykene sanomaan ei. Jesjes, vaikkei pienintäkään aikomusta suostua.

Vierailija
8/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa minä tavallaan ymmärtäisin sinua, jos siis olisin jonkunlainen toisenlainen ihminen kuin mitä olen.

Et ainakaan ole poistanut konditionaaleja elämästäsi :D

Vierailija
9/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan on pari lahkoa olemassakin. Voit kai sanoa kassalle: pärjään ilman kuittia?

Vitsi, kun tuo olisi mukavampi sanoa englanniksi "Thanks, I can do without a receipt". Suomeksi vähän pottuilevan kuuloista.

Vierailija
10/10 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen joutunut opettelemaan sitä EI:n sanomista. Pelkäsin että menee pian välit poikki ihmisten kanssa. Ja joidenkin kanssa menikin. Mutta aikaa ja rahaa ja vaivaa säästyy mittaamattoman paljon. Puhumattakaan tilasta, kun minun kotini ei toimi enää kenenkään kaatopaikkana. Eikä mielenikään. Mutta olisi kyllä kiva kuulla vähän enemmän ap:n projektista, sen syistä ja lähtökohdista, sekä toteutustavoista ja mihin ne ovat johtaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä