Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu tienata tonneja kuussa?

matildahoo
01.11.2016 |

Mietin, et miltä tuntuu tienata vaikka 3000e kuussa samalla kun tietää, että mm. Intiassa on lapsia, jotka keräävät kaatopaikoilta jalat myrkkyliemissä metalliromua saadakseen 85snt päivässä? Vanhemmat keräävät myös, ja toisinaan heidän lapsillaan on varaa mennä kouluun ja toisina päivinä ei.

Saatikka sit 28 000 e TUNNISSA kuten Jorma Ollila. siis mitä hittoa?! Me ollaan 3-henkinen perhe, ja saadaan yhteensä alle 28 000 VUODESSA (opiskellaan vielä).

Miltä tuntuu Jorma Ollilasta, kun hän voisi perustaa useita kouluja maailman köyhille alueille tekemällä töitä yhden vaivaisen tunnin?! Eikä hän vaivaudu tekemään sitä?!!!? Kuolisin häpeästä, jos olisin hän. Ja aika moni muu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti lahjoita.

Vierailija
22/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kuukaudessa kolme tonnia veroja eli koen kantavani korteni kekoon kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mielestäni ok tulot. Riittää elämiseen, shoppailuun, matkustamiseen jne. En tunne huonoa omatuntoa, sillä minulla on pari hyväntekeväisyyskohdetta koko ajan. Nyt olen lahjoittajana mm. kehitysvammaisten työllistymisen yhdistykselle. Muuten annan rahaa keräyksiin esim. kauppojen ulkopuolella. Jouluna annan jouluapua.

Vierailija
24/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin opiskellaan, sitten vasta tehdään lapsia. Vai etkö osannut käyttää ehkäisyä?

Ohis: mulla oli kaksi tutkintoa ja vakipaikka, kun jäin äitiyslomalle. Mutta tutkinnot vanhenivat, eikä toisella alalla ollut töitä juuri lainkaan kun jäin äitiysloman aikaan työttömäksi - koko firma lopetti toimintansa. Ei se auttanut kuin lähteä päivittämään osaamistaan, koska aloin jo hävitä työpaikkoja enemmän koulutetuille. Sitä ennen töitä aina löytyi helposti. 

Vierailija
25/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaan tottuu ja raha ei tuo onnellisuutta. Tein vähän aika sitten yhdessä viikossa nettoa 2400€ ja ei tuntunut miltään.

Vierailija
26/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

matildahoo
</p>

<p>Ja varmasti Jorma Ollila ja muut hyvätuloiset osallistuu hyväntekeväisyyteen monella tavalla ja myös panoksellaan rakentaa suomalaista yhteiskuntaa. Niin kauan kuin maailmassa yksikin lapsi kerää roskia elannokseen niin jokainen voi ja jokaisen pitää tehdä vähän enemmän, ettei heidän tarvitse.[/quote kirjoitti:

Mutta me ei tiedetä miten esim. Jorma Ollilla jne osallistuu hyväntekeväisyyteen Suomessa ja ulkomailla, joten ei voida sanoa, että pitäisi tehdä enemmän.

Vierailija
27/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhältä tuntuu, kolmen tonnin tulot molemmilla. Itse maksamme lukiolaistemme kirjat ja harrastukset asuntolainamme lisäksi. Verotus on kova, mutta haluan osallistua talkoisiin, kun työpaikkani saan vielä pitää. Kirppikseltä ostan omat vaatteeni, jotta saan vähän säästöön pahan päivän varallekin, kun sossuhan ei meitä auttaisi, kun oma asunto on.

28/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

matildahoo kirjoitti:

No musta se tuntuu aivan hirveältä ja epäreilulta. Auttakaa ihmiset toisianne, autatte samalla myös itseänne ja omia lapsianne ja läheisiänne.

Esim. tänne voi lahjoittaa rahaa koulutuksen edistämiseen: http://invisiblechildren.com/program/schools-for-schools/

Ja tiedoksi, että kyllä mielestäni toimin itse. Opiskelen opettajaksi, olen pienen lapsen äiti ja lisäksi teen kahta osa-aikaista työtä. Eli kyllä se viikkotyöaika paukkuu 100 tuntia usein täälläkin. Rahaa on vähän, mut saadaan toki neuvolaa, asumistukea ym. (opintotukea en enää saa). Jokainen me ollaan osan elämästä saaja-puolella, ja osan maksajia. Opetajana voin toivottavasti olla rakentamassa oikeudenmukaisempaa maailmaa ja opettaa, että jokainen, joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa.

Jos mulla olisi tuhansien eurojen kuukausitulot, pyrkisin pitämään elintason josakuinkin nykyisessä (koska se on aivan riittävä) ja jäljelle jäävästä summasta sijoittaisin puolet ja puolet käyttäisin johonkin mielekkääseen hyväntekeväisyysprojektiin, johon antaisin myös työpanostani.

Miksi sinun lapsesi ei ansaitse sinun aikaasi? En ikimaailmassa pienen lapsen äitinä tekisi 100h viikkoa :O 

Ja kyllä minäkin elin ihan ok £1.600 palkalla. Onko siitä huolimatta helpompaa ostaa kaupasta mitä haluaa ja olla huolehtimatta rahasta? On.

Vierailija
29/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

matildahoo
</p>

<p>Niin kauan kuin maailmassa yksikin lapsi kerää roskia elannokseen niin jokainen voi ja jokaisen pitää tehdä vähän enemmän, ettei heidän tarvitse.[/quote kirjoitti:

Samaa mieltä.

Vierailija
30/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se 3-5 tonnia kuussa pitääkin tienata jos on kouluja yhtään käynyt. Ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä. Omassa tuttavapiirissäni olen pienituloisimpien joukossa ja tienaan 50 tonnia vuodessa ja olen ns. tavis enkä uraorientoitunut. Kyllä se verotus pitää huolen siitä, että ei hirveästi jää enemmän käteen kuin sossutuilla eleleville perheille.

Vierailija
31/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4598 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

matildahoo
</p>

<p>Niin kauan kuin maailmassa yksikin lapsi kerää roskia elannokseen niin jokainen voi ja jokaisen pitää tehdä vähän enemmän, ettei heidän tarvitse.[/quote kirjoitti:

Samaa mieltä.

Jep, siksi maksan kirkollisveroja (ulkomaan apu) ja palkasta lähtee 34% suomalaisille köyhille veroina. Pääomatuloista varmaan kustannan käyttämäni palvelut.

Vierailija
32/32 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on väärä paikka kysellä tuollaista.