Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaisitko koiraveroa?

Vierailija
01.11.2016 |

Itseäni ärsyttää, kun vähän väliä omassa paikallisessa sanomalehdessä on mielipidekirjoituksia lemmikkien asioihin liittyen ja vaatimuksia ottaa koiravero jälleen käyttöön ja rahoittaa sillä esim. koirapuistot, kakkaroskikset ym.
Itse en kannata tuota vaan koko ajatus ärsyttää, itse kun ollaan kustannettu omille koirille kunnon aitaukset piha-alueen ympärille jne ja nyt pitäis vielä maksella aitaukset toistenkin koirille..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Maksan koiraveron vuosittain, ei ole iso summa.

Vierailija
22/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No otetaan sitten myös lapsivero/perhevero/äitiysvero jne, lapsille kuitenkin päiväkodit, koulut, lasten leikkipuistot, äitiysneuvolat ja vaikka mitä kaikkea!

Niinpä! Koiranomistaja on jo veronsa maksanut siinä missä lapsenkin omistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän koiran omistajat maksaa melko paljon arvonlisäveroa ostaessan koirilleen ruokaa, varusteita ja palveluita.

Voi kun tietäisit. Eläinlääkäriin voi mennä yli 200 laaki ja yrittävät keksiä vielä ylimääräisiä käyntejä! 

Luulevat, että kaikille vakuutus maksaa ne sikahinnat. Ei maksa.

Vierailija
24/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Mistä nyt vielä keksitään verottaa? En ole itse koiraihminen, mutta en voi kuvitella, että koirapuistot tulee valtiolle niin kalliiksi. Sitä paitsi musta on kiva, että ihmisillä on koiria ja kuluttaahan ne myös rahaa siheen, joka taas antaa rahaa talouteen ja yksityisyrittäjille, jolla on eläinkauppa jne.

Vierailija
25/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin viime vuonna veroja 10 000, että kyllä siinä oli jo se 50e koirastani, sekä varmaan jokunen tonni meni lapsiperheille.

Vierailija
26/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata koiraveroa. Tarpeeksi maksetaan jo eläinlääkärikuluja + kaikki muut kulut.

Eihän mikään koiravakuutuskaan korvaa kaikkia eläinlääkärikäyntejä. Olen joskus vertaillut eri vakuutuksia ja kaikissa on iso omavastuu, esim. 25 % ja vähintään 80 €. Pikku printillä lukee kaikki ehdot, joiden perusteella korvauksia ei saa yhtään. Esim. rokotukset, kastraatiot ja kaikki "perinnölliset" sairaudet eivät kuulu vakuutuksen piiriin. Siksi en ottanut koiravakuutusta. Olen kerran joutunut maksamaan 600 € eläinlääkärimaksun ja silti laskeskelin, että vakuutus olisi tullut kalliimmaksi.  

Vierailija
27/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta

Vierailija
28/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisin jos rahoilla palkattaisiin porukkaa siivoamaan tienvarsia. Täällä ainakin on paskaa metrin välein. Kuvottavaa!

Ulkoiluttajat tuijottavat kiinteästi älyluurin näyttöä samaan aikaan kun karvanaama vääntää rusettia asfaltin reunalla. Sitten matka jatkuu koska "en huomannut".

Silloin kun meillä oli vielä koira se vietiin metsään tarpeilleen ennen kuin mentiin yhtään julkisemmalle paikalle.

Vierailija
29/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraveroa ei ole koskaan kohdennettu koira-asioihin vaan se on aina mennyt "yleisiin menoihin". Näistä yleisistä menoista maksetaan esim. kaupunginvaltuuston palaveripullat ja opintomatkat (meidän kunnasta käytiin Italiassa saakka katsomassa mallia, miten voisi uudistaa uimahallia).

En kannata koiraveroa. Koirasta on hyötyä, se ei ole haittaeläin kuten esim. kissa. Jos koiraveroa alettaisiin taas kantaa, pitäisi kantaa yleistä lemmikkiveroa ihan kaikista lemmikeistä.