Mies iltasanomien verotiedoissa - Ahistaa kun kohta taas sukulaiset soittaa
Eli meillä onnekas tilanne ja mies pärjännyt hyvin työssään. Mutta kolikon kääntöpuolena on sukulaiset, jotka aina aloittaa yhteydenoton näihin aikoihin. Ensin kysellään kuulumisia ja kysytään jos vaikka voisi kahvilla piipahtaa, jotkut kysyvät suoraan rahaa.
Mutta hienotunteisemmat odottavat kunnes pääsevät kylään ja sitten alkaa itkuvirsi kuinka vaikeaa on ollut ja pieni apu olisi tarpeen ja helpottaisi.
AAAArrrgggghhh. Miksi noiden tietojen pitää olla julkisia....
Kommentit (46)
Me päästiin maakunnan eniten tienaavien joukkoon vuosi sitten. Ahdisti julkisuus. Onneksi itsellä eri sukunimi niin harva tietää.
Firma myytiin ja nyt sitten tulot romahti.
No mitä helvettiä, en todellakaan vastaisi tuollaisille verenimijöille! Olen aina vastustanut noiden julkisuutta, ihmiset käyttää niitä 99% pelkkään kateelliseen kyttäämiseen, ilkkumiseen ja hyväksikäyttöön. Pitäisi kyllä olla yksityisyyttä tulojen osalta, saisi hakea vaikka poliisilta hyviä perusteluja vastaan. (Aito epäily veronkierrosta, perustelut, näyttö jne)
hieman eroa onko tuloja miljoonia vai hikinen 100 000, josta muuten menee jo solidaarisuusveroakin...
Onpas teillä erikoinen suku - niin minä kuin muutama sukulaiseni "pääsi" myös ko.listoille, eikä kyllä kukaan soita eikä ole asiasta mitenkään riemuissaan...
Vierailija kirjoitti:
AP: No tulot on luokkaa 330000 palkkaa ja 1100000 pääomatuloja.
Raha riittää kaikkeen. Asunto ja mökki on oma, mutta joka vuosi marraskuun alussa alkaa tämä kerjuu. Joulu on tulossa ja pitäisi saada uudet luistimet, sukset jnejne.
Aika pieniä toiveita sukulaisilla. En kyllä ahdistaisi yhtään. Ostaisin vailla 500 - 1000 e lahjakortit.
Meillä myös isot tulot, mutta mies pihi. Itse voisin hyvin jakaa tuloja sukulaisillekin.
Onhan se vähän noloa jos suku köyhä eikä varakas voi edes hitusta auttaa.
Missä asut - voisin ostaa ne luistimet sun sukulaiselle!!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä antaa vähästään ja paha ei paljostakaan. Juuri vähä aikaa sitten oli ketju, jossa henkilö vei pyyteettömästi köyhälle naapurilleen jouluavustuksen, mutta sai kiitokseksi haistattelut.
Nyt sitten köyhä sukulainen pyytää lakki kourassa hieman jeesiä arkeen näin joulun alla, mutta julma miljonääri vain pitää kukkaron nyörit visusti kiinni :/
Tätä minäkään en ymmärrä. Suomessa kukkii todellinen itsekkyys. Ap voisi käydä vaikka potkaisemassa sukulaisiaan ja syyllistämässä "itsepähän olet köyhä" yms.
Ap on vähän kuin satujen pahis, joka lopussa saa palkkansa!
Mun kaksi tätiä on tuollaisia ihmeellisiä rahan pummaajia, olleet siitä asti kun olin tuossa listalla ensimmäistä kertaa jokunen vuosi sitten. Siitä lähtien ovat olleet niin innokasta kaveria ja lastenhoitajaa ja siinä samalla sitten voi sivuhuomauttaa että ai ai kun on rahasta tiukkaa. Mulla oli tulot justiinsa nippa nappa sen 100 000e eikä tuolla rahoilla oikeasti herroiksi elellä tai tätejä sponssailla kun on omasta takaa iso perhe elätettävänä ja asuntolaina maksettavana.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaksi tätiä on tuollaisia ihmeellisiä rahan pummaajia, olleet siitä asti kun olin tuossa listalla ensimmäistä kertaa jokunen vuosi sitten. Siitä lähtien ovat olleet niin innokasta kaveria ja lastenhoitajaa ja siinä samalla sitten voi sivuhuomauttaa että ai ai kun on rahasta tiukkaa. Mulla oli tulot justiinsa nippa nappa sen 100 000e eikä tuolla rahoilla oikeasti herroiksi elellä tai tätejä sponssailla kun on omasta takaa iso perhe elätettävänä ja asuntolaina maksettavana.
Yhden kerran vuodessa lahjakortti sukulaisille. Ja se siitä.
Oikeastiko te luulette, että jos on pääomatuloja miljoona, niin se on selkeästi rahana tilillä? Ainakin meillä tulot jatkavat samantien sijoituksiksi, joten käyttötilillä on se sama 2 kk palkka (noin 6000 e) mikä pitäisi jokaisella olla. Ei siitä ostella sukulaisille luistimia ja lasketteluvälineitä ja miksi ihmeessä pitäisikään.
Minusta on vääryys, että ihmisen, joka ponnistelee tulotasonsa eteen, tulisi antaa jotain muille. Ei pidä antaa. Ei se raha ilmaiseksi hänellekään tule. Töihin mars, joka iikka.
Mä elän ulospäin nähden niin nuukasti, ettei kukaan ole varmaan edes tajunnut etsiä nimeäni noilta verolistoilta. Tai jos ovat tajunneetkin, ovat myös tajunneet olla puhumatta asiasta.
No toki jokainen saa omilla rahoillaan tehdä mitä haluaa, mutta hiukan kyseenalaistan sitä, onko noin suuri palkka todella ansaittua? Mitä niin ihmeellistä miehesi tekee, että siitä on oikeutettua saada palkkana yli 300 000? Kun ei nämä nykyiset ökypalkat ole millään tapaa kohtuullisia enää.
Taloudellinen eriarvoisuus on yksi aikamme suurimmista epäoikeudenmukaisuuksista. Tässä tapauksessa tulisi ylisuuria tuloja jakaa huono-osaisimpien kesken. Elämä yltäkylläisyydessä sokaisee ja sen se tekee vielä pahasti.
Vierailija kirjoitti:
No toki jokainen saa omilla rahoillaan tehdä mitä haluaa, mutta hiukan kyseenalaistan sitä, onko noin suuri palkka todella ansaittua? Mitä niin ihmeellistä miehesi tekee, että siitä on oikeutettua saada palkkana yli 300 000? Kun ei nämä nykyiset ökypalkat ole millään tapaa kohtuullisia enää.
Mies tekee jotain, jonka firman johto tai asiakkaat katsovat 300000 euron arvoiseksi.
Miksi Turun telakalta valmistuva risteilijä maksaa miljardin, halvemmallakin saa laivan.
On munkin mies ollut säännöllisesti, mutta ei vaan meille kukaan sen takia soita. Ei ole koskaan soittanut. Jännä, että jotkut tekee sitä, että sen perusteella soittaa, kyselee kuulumisia ja sit sivulauseessa rahaa. Jopa vaikea uskoa, kun toihan on niin läpinäkyvän epäkorrektia, että luulis hävettävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran vuodessa lahjakortti sukulaisille. Ja se siitä.
Miksi ihmeessä mun pitäisi kustantaa sukulaisille kerran vuodessa lahjakortit, kun eivät ne ole niiden rahojen eteen mitään tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Odotinkin jo ensimmäistä av-mamman avautumista, kuinka raskasta on kun mies on listoilla ja koulussa kiusataan ja sukulaiset kadehtii.
menikö todella pitkälle iltapäivään tänä vuonna :D? Aina ihan samalla kaavalla!
Arveletko että tällaisia ei ole :)
Vierailija kirjoitti:
Meidän yhtiön maajohtaja ansaitsee tuon verran.
Minulle on yksi ja sama mitä itse kukin hankkii, onko rikas vai köyhä. Tärkeintä on ihminen. Raha on vaihtoväline, ei sen enempää.