Miksi ei mikään mene myydyksi pyyntihinnalla nykyään?
Ärsyttää myydä huutonetissä ja torissa, sekä murobbs sivuilla.
Se vaiva kuvaa tavara, tehdä ilmotus ja vieläpä kävellä juna-asemalle tai laittamaan postiin...
Tänäänkin möin melko uuden tietokoneen näytön vain 40 eurolla, joka on ollut minulla vuoden.
Ostaja tuli, ensin sanoi että haluaa tarkastella näyttöä (juna-asemalla kaikkien ihmisten edessä).
Sitten tylysti sanoi, kuules mulla on vain 36.80euroa ja mä oon tehnyt kauppoja todella kauan.
Oon ollut toiminu sosiaalisella alalla kauan ja vien tavaroita hyväntekeväisyyteen. Myytkö näytön 35euroon?
Sanoin en vaan neljäkymmentä tuossa on automaatti. Sitten sanoi, kuule olen eläkeläinen ja teen tätä harrastuksena. Kysyin mitä teet? Ostan elektroniikkaa ja myyn kalliimmalla. Sanoin vittu ite maksoin vuosi sitten tästä näytöstä 175euroa kaupasta. Sitten se oli kuule ota tästä 35euroa ja kätteli mua ihan kuin olisin suostunut ja lähti kävelemään näytön kanssa.
Nyt se haluaa palauttaa minulle näytön, koska sai itse aikaiseksi naarmun siihen. Syytti minun tehneeni sen.
Siis mitä helvettiä ihmiset? Jos toinen näkee noin paljon vaivaa tehä myynti ilmotus ja yks tulee kusettaa niin kyllä ottaa päähän! Tästä lähtien heitän kaikki myyntikelpoiset tavarat roskiin ja lakkaan myymästä mitään.
Ihan liikaa vaivaa ja tyhmiä ostajia on ilmaantunut. Möin kannettavan, alkoi valittamaan tämä ei ole hiiren hiljainen vaikka onkin hyvässä kunnossa saako alennusta? Kannettava vuodelta 2007...
Vaatteitakaan ei pysty myymään kun joutuu mittailemaan kaikista kohdista ja ottaa paljon kuvia erikseen.
Jos myymistä tekisi työkseen, niin hulluksi siitä tulee. Olen joutunut kuulemaan kaikenlaisia nyyhky tarinoita, jotka ei pidä paikkaansa vain jotta saisi alennusta. Ei ole kivaa kun mikään ei onnistu niikun tahdon.
Viime viikolla möin keittiönpöydän ja ostaja valitti ettei saa autoonsa mahtumaan. Sitten kun purin pöydän ja laitettiin sen autoon, niin hävytön pyysi alennusta, koska pöytä painaa ja vie bensaa kuljettaa. Olin vaan okei paljos tahot alennusta? Jos sen kympin saisin.... Ruokapöydästä pyysin siis 20euroa ja tää toope haluaa kympin alennusta. Siis oikeesti. Grrhhhh! Perhana. Painukoot ostajat töihin, jotta olisi sitä mammonaa, jolla ostaa 1/10 osaa kaupan hinnasta.
Kommentit (34)
Mua on alkanut ärsyttää fb-kirppareilla se, ettei mistään haluta maksaa sitä pyydettyä hintaa. Aina siellä aletaan tinkaamaan alemmas. Jos sitten myyjä pysyy hinnassaan, ja joku toinen ostaja ilmoittaa maksavansa pyydetyn hinnan, alkaa alennuksen tinkaaja nillittämään, että mä kommentoin ensin. No vittuako alkoi tinkaamaan, mä ainakin myyn sille joka maksaa sen pyydetyn hinnan. Mun mies laittoi joskus myynti-ilmoitukseen, että rahattomat älkää soitelko :)
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat köyhtyneet entisestään. Osa vedättää myyjiä ihan pokkana. Hintaa ei enää paikanpäällä alenneta, vaan hierotaan ennen noutoa/postitusta!!
Osa ostajista on törkimyksiä. Niille kannattaa laittaa stoppi heti alkuunsa..
Mä alan kanssa lahjoittamaan kaiken, sillä taas oli tavaran noutaja, joka sitten kotonaan oli todennut, että haluaa purkaa kaupan, mutta ei halunnut tuoda tuotetta, vaan minä rehellisenä ihmisenä laitoin rahat takaisin ja en kyllä lähtenyt hakemaan ja bensaa kuluttamaan halvan vanhan tavaran vuoksi, pitäkööt hyvänään.
Loppuu kyllä myynnit, ehkä jopa leikkelen vaatteet riekaleiksi ja laitan roskiin. Muut kamat kaatikselle pilkottuina.
Lakkaa myymästä jos se noin vaikeaa on.
Ihmisillä on liikaa tavaraa, ja sitten vielä arvottavat sen liian korkealle. Joko kärsit tavararöykkiöistäsi, tai sitten suosiolla myyt halvemmalla.
Mene sinäkin töihin, niin sinulla on varaa vaikka maksaa siitä, että pääset eroon romuistasi, joilla nyt yrität rikastua.
Noutotilanteessa tinkaajat nyt on aivan perseestä, pitäisihän se olla itsestään selvää että kun hinnasta on sovittu niin se pitää. Eikä niihin tinkauksiin ole mikään pakko suostua.
Enemmän itse törmään ihmisiin, joka kuvittelee, että "uudenveroisen" mutta kuitenkin käytetyn tavaran arvo on sama kuin kaupassa. Se nyt vaan on fakta, että kun sen tavaran ostat ulos kaupasta, niin arvo tippuu välittömästi. Tyypit yrittää myydä muumimukeja 11 eurolla kun kaupasta saa ostettua saman uutena kolmellatoista. Eikä ne Niken 150e makseneet kaksi kertaa käytetyt kengät ole enää 130e arvoiset. Tai voit sinä niitä siinä arvossa pitää, muttei tartte ihmetellä, miksei kukaan suostu niistä sitä hintaa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua on alkanut ärsyttää fb-kirppareilla se, ettei mistään haluta maksaa sitä pyydettyä hintaa. Aina siellä aletaan tinkaamaan alemmas. Jos sitten myyjä pysyy hinnassaan, ja joku toinen ostaja ilmoittaa maksavansa pyydetyn hinnan, alkaa alennuksen tinkaaja nillittämään, että mä kommentoin ensin. No vittuako alkoi tinkaamaan, mä ainakin myyn sille joka maksaa sen pyydetyn hinnan. Mun mies laittoi joskus myynti-ilmoitukseen, että rahattomat älkää soitelko :)
Tinkaaminen on ihan normaali osa kaupankäyntiä, etenkin muualla päin maailmaa. Niissä ilmoituksissa voi myös ilmoittaa, että hinnat on kiinteitä/alemmalla en myy, tai sitten laittaa niihin hintoihin sitä ilmaa, jotta ihmisillä on tinkausvaraa. Parhaassa tapauksessahan saat tavarasta kovemman hinnan kuin mitä olit alunperin ajatellut.
Mä oon kyl aina maksanu pyydetyn hinnan. Tai kerran myyjä ite tinkas euron kun kaivoin rahoja lompakosta. Hämmennyin ja maksoin sit 50centtii sen hänen ilmottamansa uuden hinnan päälle kun oli just rahat kourassa. :D
Mut mä yleensä ostankin aina valmiiksi edullisia tuotteita, joista en edes kehtais enää tinkaa. Esim tosta näytöstä en ikinä ois kehdannut ku oli jo noin edullinen. Sattuipa moukka tyyppi. Itse en ois kyl antanu tuotetta tohon hintaan ihan periaatteestakin.
Konmaritus etenee eikä rojut kelpaa kenellekään kohta maksustakaan. Hyvähän se onkin, jos kyseessä joutavaa kampetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat köyhtyneet entisestään. Osa vedättää myyjiä ihan pokkana. Hintaa ei enää paikanpäällä alenneta, vaan hierotaan ennen noutoa/postitusta!!
Osa ostajista on törkimyksiä. Niille kannattaa laittaa stoppi heti alkuunsa..
Mä alan kanssa lahjoittamaan kaiken, sillä taas oli tavaran noutaja, joka sitten kotonaan oli todennut, että haluaa purkaa kaupan, mutta ei halunnut tuoda tuotetta, vaan minä rehellisenä ihmisenä laitoin rahat takaisin ja en kyllä lähtenyt hakemaan ja bensaa kuluttamaan halvan vanhan tavaran vuoksi, pitäkööt hyvänään.
Loppuu kyllä myynnit, ehkä jopa leikkelen vaatteet riekaleiksi ja laitan roskiin. Muut kamat kaatikselle pilkottuina.
Siis mitä ihmettä, palautit rahat? Nyt voi kyllä vaan ihan itseään syyttää, kuka hullu tuollaiseen suostuu. Jos ostaja noutaa tavaran ja siinä tarkistaa ja ottaa sen kotiinsa niin ei todellakaan ole mitään velvollisuutta myyjän lunastaa sitä enää takaisin. Ihme oletus että kaupan voi muka purkaa.
Itseäni ärsyttää tyypit jotka eivät voi asioida sähköpostitse. En tarkoituksella halua laittaa puhelinnumeroani ilmoituksiin ja aina löytyy niitä, jotka laittavat numeronsa ja pyytävät soittamaan. En ymmärrä miksei vain voi kirjoittaa sitä sähköpostia. En koskaan soita noille takaisin, vaan mieluummin vien tavaran roskalavalle.
Ystävä myi sohvan 20 e. Ostaja sanoi veli tulee noutamaan ja hän maksaa tilille.
Kun noutopöivän aamu tuli, ei rahoja näkynyt tilillä, ystävä soitti ostajalle, ei vastannut, laittoi sms sän, ei mitään.
Nouto oli mihin aikaan oli sovittu, ystäväni sanoi käteistä tai sohva ei lähde mihinkään. Ärräpäät lenteli ja ystävä laittoi vaan oven kiinni. Ostaja soitti heti ja sanoi on maksanut tilille, ystävä sanoi tervetuloa hakemaan kun rahat näkyy tilillä. Ovikello ei enää soinut ja rahat eivät ikinä tulleet tilille.
Huijata yritetään
Ei kukaan halua ostaa venäläiseltä.
Ei kaikki tavara varmaan menekään. Ostan itse Torista ja Huuto.netistä. Tänä vuonna mm. topparatsastushousut, aitoja kristallilaseja eri väreissä, koiran sitruunapannan.
Mitä en sitten ostaisi? Juurikin noita kulahtaneita, hien polttamia ja nyppyyntyneitä henkkamaukka-paitoja yms., alusvaatteita, linttaan poljettuja jalkasienikenkiä, korvakoruja, meikkejä. Ei tuntuisi kovin hygieeniseltä.
Joskus naurattaa oikeasti hinnoittelu. Tennarit merkkiä "ei mikään" kympin ja käytetty luomiväri vitosen. Avattu ja puoliväliin käytetty suihkusaippua 2 euroa. Joo ei...
Itse olen hirveän laiska myymään mitään, joten periaatteeni on "kiertoon vain".
Vierailija kirjoitti:
Mies kehui juuri kuinka hyvin kaupat onnistuu muron kautta. Etsi television, pari viestiä vaihtelivat ja sopivat hakuajan. Lähti ajamaan seuraavana päivänä liki 140 kilsaa suunta. Perillä raha vaihtoi omistajaa ja telkkari tuli kyytiin. Lisäksi miehellä oli kolme alle kouluikäistä poikaa mukana :)
Että voi se joskus noinkin sujua..
Siis saiko se ne pojat kaupan päälle?
=)
vihainen mies kirjoitti:
Ärsyttää myydä huutonetissä ja torissa, sekä murobbs sivuilla.
Se vaiva kuvaa tavara, tehdä ilmotus ja vieläpä kävellä juna-asemalle tai laittamaan postiin...Tänäänkin möin melko uuden tietokoneen näytön vain 40 eurolla, joka on ollut minulla vuoden.
Ostaja tuli, ensin sanoi että haluaa tarkastella näyttöä (juna-asemalla kaikkien ihmisten edessä).Sitten tylysti sanoi, kuules mulla on vain 36.80euroa ja mä oon tehnyt kauppoja todella kauan.
Oon ollut toiminu sosiaalisella alalla kauan ja vien tavaroita hyväntekeväisyyteen. Myytkö näytön 35euroon?Sanoin en vaan neljäkymmentä tuossa on automaatti. Sitten sanoi, kuule olen eläkeläinen ja teen tätä harrastuksena. Kysyin mitä teet? Ostan elektroniikkaa ja myyn kalliimmalla. Sanoin vittu ite maksoin vuosi sitten tästä näytöstä 175euroa kaupasta. Sitten se oli kuule ota tästä 35euroa ja kätteli mua ihan kuin olisin suostunut ja lähti kävelemään näytön kanssa.
Nyt se haluaa palauttaa minulle näytön, koska sai itse aikaiseksi naarmun siihen. Syytti minun tehneeni sen.
Siis mitä helvettiä ihmiset? Jos toinen näkee noin paljon vaivaa tehä myynti ilmotus ja yks tulee kusettaa niin kyllä ottaa päähän! Tästä lähtien heitän kaikki myyntikelpoiset tavarat roskiin ja lakkaan myymästä mitään.Ihan liikaa vaivaa ja tyhmiä ostajia on ilmaantunut. Möin kannettavan, alkoi valittamaan tämä ei ole hiiren hiljainen vaikka onkin hyvässä kunnossa saako alennusta? Kannettava vuodelta 2007...
Vaatteitakaan ei pysty myymään kun joutuu mittailemaan kaikista kohdista ja ottaa paljon kuvia erikseen.
Jos myymistä tekisi työkseen, niin hulluksi siitä tulee. Olen joutunut kuulemaan kaikenlaisia nyyhky tarinoita, jotka ei pidä paikkaansa vain jotta saisi alennusta. Ei ole kivaa kun mikään ei onnistu niikun tahdon.Viime viikolla möin keittiönpöydän ja ostaja valitti ettei saa autoonsa mahtumaan. Sitten kun purin pöydän ja laitettiin sen autoon, niin hävytön pyysi alennusta, koska pöytä painaa ja vie bensaa kuljettaa. Olin vaan okei paljos tahot alennusta? Jos sen kympin saisin.... Ruokapöydästä pyysin siis 20euroa ja tää toope haluaa kympin alennusta. Siis oikeesti. Grrhhhh! Perhana. Painukoot ostajat töihin, jotta olisi sitä mammonaa, jolla ostaa 1/10 osaa kaupan hinnasta.
Miksi myit halvemmalla? Oma vika.Oisit sanonut että hinta on tämä, ota tai jätä.
Tinkaaminen kuuluu kaupantekoon ja markkinat määrää hinnan.