Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei mikään mene myydyksi pyyntihinnalla nykyään?

vihainen mies
01.11.2016 |

Ärsyttää myydä huutonetissä ja torissa, sekä murobbs sivuilla.
Se vaiva kuvaa tavara, tehdä ilmotus ja vieläpä kävellä juna-asemalle tai laittamaan postiin...

Tänäänkin möin melko uuden tietokoneen näytön vain 40 eurolla, joka on ollut minulla vuoden.
Ostaja tuli, ensin sanoi että haluaa tarkastella näyttöä (juna-asemalla kaikkien ihmisten edessä).

Sitten tylysti sanoi, kuules mulla on vain 36.80euroa ja mä oon tehnyt kauppoja todella kauan.
Oon ollut toiminu sosiaalisella alalla kauan ja vien tavaroita hyväntekeväisyyteen. Myytkö näytön 35euroon?

Sanoin en vaan neljäkymmentä tuossa on automaatti. Sitten sanoi, kuule olen eläkeläinen ja teen tätä harrastuksena. Kysyin mitä teet? Ostan elektroniikkaa ja myyn kalliimmalla. Sanoin vittu ite maksoin vuosi sitten tästä näytöstä 175euroa kaupasta. Sitten se oli kuule ota tästä 35euroa ja kätteli mua ihan kuin olisin suostunut ja lähti kävelemään näytön kanssa.

Nyt se haluaa palauttaa minulle näytön, koska sai itse aikaiseksi naarmun siihen. Syytti minun tehneeni sen.
Siis mitä helvettiä ihmiset? Jos toinen näkee noin paljon vaivaa tehä myynti ilmotus ja yks tulee kusettaa niin kyllä ottaa päähän! Tästä lähtien heitän kaikki myyntikelpoiset tavarat roskiin ja lakkaan myymästä mitään.

Ihan liikaa vaivaa ja tyhmiä ostajia on ilmaantunut. Möin kannettavan, alkoi valittamaan tämä ei ole hiiren hiljainen vaikka onkin hyvässä kunnossa saako alennusta? Kannettava vuodelta 2007...

Vaatteitakaan ei pysty myymään kun joutuu mittailemaan kaikista kohdista ja ottaa paljon kuvia erikseen.
Jos myymistä tekisi työkseen, niin hulluksi siitä tulee. Olen joutunut kuulemaan kaikenlaisia nyyhky tarinoita, jotka ei pidä paikkaansa vain jotta saisi alennusta. Ei ole kivaa kun mikään ei onnistu niikun tahdon.

Viime viikolla möin keittiönpöydän ja ostaja valitti ettei saa autoonsa mahtumaan. Sitten kun purin pöydän ja laitettiin sen autoon, niin hävytön pyysi alennusta, koska pöytä painaa ja vie bensaa kuljettaa. Olin vaan okei paljos tahot alennusta? Jos sen kympin saisin.... Ruokapöydästä pyysin siis 20euroa ja tää toope haluaa kympin alennusta. Siis oikeesti. Grrhhhh! Perhana. Painukoot ostajat töihin, jotta olisi sitä mammonaa, jolla ostaa 1/10 osaa kaupan hinnasta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa :D Typeriin tinkaamisiin ei tarvitse suostua.

Vierailija
2/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kehui juuri kuinka hyvin kaupat onnistuu muron kautta. Etsi television, pari viestiä vaihtelivat ja sopivat  hakuajan. Lähti ajamaan seuraavana päivänä liki 140 kilsaa suunta. Perillä raha vaihtoi omistajaa ja telkkari tuli kyytiin. Lisäksi miehellä oli kolme alle kouluikäistä poikaa mukana :)

Että voi se joskus noinkin sujua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihainen mies kirjoitti:

Ärsyttää myydä huutonetissä ja torissa, sekä murobbs sivuilla.

Se vaiva kuvaa tavara, tehdä ilmotus ja vieläpä kävellä juna-asemalle tai laittamaan postiin...

Tänäänkin möin melko uuden tietokoneen näytön vain 40 eurolla, joka on ollut minulla vuoden.

Ostaja tuli, ensin sanoi että haluaa tarkastella näyttöä (juna-asemalla kaikkien ihmisten edessä).

Sitten tylysti sanoi, kuules mulla on vain 36.80euroa ja mä oon tehnyt kauppoja todella kauan.

Oon ollut toiminu sosiaalisella alalla kauan ja vien tavaroita hyväntekeväisyyteen. Myytkö näytön 35euroon?

Sanoin en vaan neljäkymmentä tuossa on automaatti. Sitten sanoi, kuule olen eläkeläinen ja teen tätä harrastuksena. Kysyin mitä teet? Ostan elektroniikkaa ja myyn kalliimmalla. Sanoin vittu ite maksoin vuosi sitten tästä näytöstä 175euroa kaupasta. Sitten se oli kuule ota tästä 35euroa ja kätteli mua ihan kuin olisin suostunut ja lähti kävelemään näytön kanssa.

Nyt se haluaa palauttaa minulle näytön, koska sai itse aikaiseksi naarmun siihen. Syytti minun tehneeni sen.

Siis mitä helvettiä ihmiset? Jos toinen näkee noin paljon vaivaa tehä myynti ilmotus ja yks tulee kusettaa niin kyllä ottaa päähän! Tästä lähtien heitän kaikki myyntikelpoiset tavarat roskiin ja lakkaan myymästä mitään.

Ihan liikaa vaivaa ja tyhmiä ostajia on ilmaantunut. Möin kannettavan, alkoi valittamaan tämä ei ole hiiren hiljainen vaikka onkin hyvässä kunnossa saako alennusta? Kannettava vuodelta 2007...

Vaatteitakaan ei pysty myymään kun joutuu mittailemaan kaikista kohdista ja ottaa paljon kuvia erikseen.

Jos myymistä tekisi työkseen, niin hulluksi siitä tulee. Olen joutunut kuulemaan kaikenlaisia nyyhky tarinoita, jotka ei pidä paikkaansa vain jotta saisi alennusta. Ei ole kivaa kun mikään ei onnistu niikun tahdon.

Viime viikolla möin keittiönpöydän ja ostaja valitti ettei saa autoonsa mahtumaan. Sitten kun purin pöydän ja laitettiin sen autoon, niin hävytön pyysi alennusta, koska pöytä painaa ja vie bensaa kuljettaa. Olin vaan okei paljos tahot alennusta? Jos sen kympin saisin.... Ruokapöydästä pyysin siis 20euroa ja tää toope haluaa kympin alennusta. Siis oikeesti. Grrhhhh! Perhana. Painukoot ostajat töihin, jotta olisi sitä mammonaa, jolla ostaa 1/10 osaa kaupan hinnasta.

Niinhän se on, tuollaiset "ammattilaiset" pilaavat hyvän idean.

Nyt aivan viimeaikoina on sekä myyjinä että ostajina ollut kaikenlaista nirppanokkaa.  Oppirahat tulee joskus , mutta siitä pitää koittaa oppia.

Vierailija
4/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persaukisten kanssa kannata tehdä kauppaa. Viimeksi vein kaiken "ylimääräisen" kierrätyskeskukseen ilmaiseksi mitä en jaksanut enää muutella kun käyttöä ei ole hetkeen ollut. Persaukisten kanssa ei tule kuin paha mieli. Oli näyttöä, vaatteita säkillisiä, sählymailoja yms yms..

Vierailija
5/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä niitä hyviäkin kauppoja on, mutta tähän asti viimeiset pari kuukautta on tullut outoja ostajia.

kuten toissa kuussa kun möin mopon murossa, niin meni alle kolmessa tunnissa ja nopeat kaupat.

Sitten kun möin varaosan, joka oli jäänyt yli niin siinä meni kauan ostajan kanssa asentaa sen autoon pakoputkea verstaalla kympin lisähinnalla ja vielä tehdä hitsaus kaupan päälle...

Suosin ostajia, jotka sopivat ajan ja ilmestyvät ja kommunikoivat nopeasti lyhyesti selittelemättä enempää.

T.ap

Vierailija
6/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei persaukisten kanssa kannata tehdä kauppaa. Viimeksi vein kaiken "ylimääräisen" kierrätyskeskukseen ilmaiseksi mitä en jaksanut enää muutella kun käyttöä ei ole hetkeen ollut. Persaukisten kanssa ei tule kuin paha mieli. Oli näyttöä, vaatteita säkillisiä, sählymailoja yms yms..

Samaa mieltä.

T.ap

Vierailija
7/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluhan se on jos ei puolta tarjoa! Ei riitä? Ei tuon vasarahinta ole kuule ku maksimissaan 20 euroa. Ota 10 euroa ja tehdään kaupat. Saat rähmäpullat kaupanpäälle.

Vierailija
8/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aivan naurettavaa jos aletaan jostain muutamasta eurosta vääntämään 40 euron tuotteesta.

Vierailija
9/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kirppispöytä melkein kaksi viikkoa. MIkään ei liikkunut, ei lasten eikä aikuisten vaatteet, ei leffat eikä kirjat. Laitoin ensin puoleen hintaan ja seuraavaksi kaikki eurolla. Ei liiku ei. Seuraavaksi vien vaatteet uffille ja kirjat sekö leffat annan pois jollekin.

Maksakoot sitten Uffilla kolmenkertaisen hinnan vaatteista.

Vierailija
10/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kirppispöytä melkein kaksi viikkoa. MIkään ei liikkunut, ei lasten eikä aikuisten vaatteet, ei leffat eikä kirjat. Laitoin ensin puoleen hintaan ja seuraavaksi kaikki eurolla. Ei liiku ei. Seuraavaksi vien vaatteet uffille ja kirjat sekö leffat annan pois jollekin.

Maksakoot sitten Uffilla kolmenkertaisen hinnan vaatteista.

Siitäpähän saavat, niin!

Vierailija
11/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii että tuntuu!

Vierailija
12/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että kiristykseen ei tule suostua. sitähän nämä ostajat yrittävät. sopivat paikan ja sitten paikan päällä koittavat tingata. mielestäni ne tinkaukset kuuluvat siihen viestien vaihtoon ja sitten kun sovitaan nouto, niin sitten raha ja tavara vaihtuu. ärsyttävää. tämä on se syy, miksi haluaisin vaan postitella kamoja eikä tarvitse nähdä ihmisiä. mielestäni on huijaamista, jos sopii kaupan ja sitten paikan päällä sanoo että on vain 35 euroa jos hyvin tietää pyyntihinnan olevan 40 euroa. argh, älkää suostuko ja pysykää tiukkana, heittäkää tuote vaikka menemään ennemmin.

Vierailija
13/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat köyhtyneet entisestään. Osa vedättää myyjiä ihan pokkana. Hintaa ei enää paikanpäällä alenneta, vaan hierotaan ennen noutoa/postitusta!!

Osa ostajista on törkimyksiä. Niille kannattaa laittaa stoppi heti alkuunsa..

Vierailija
14/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, en olisi antanut vitosta alennusta enää tuossa tilanteessa ja siitä naarmusta sanoisin että se oli hinnassa mukana ja että itse tarkastit tuotteen.

Olen myynyt jonkin verran tavaraa ja aina siten että ostaja hakee ja maksaa samalla kun hakee. Yksi ainoa ihminen yritti tingata hakiessa mutta silloin oli kyse 2000€ maksavasta peräkärrystä. Varsinaisesti en silloinkaan alentanut hintaa, koska se oli huutokauppa ja huutoja oli noin 100 ja viimeiset korotukset kympin  välein, joten uusi ostaja olsi löytynyt heti. Annoin kuitenkin 10€ alennuksen koska kärryä tutkiessa huomattiin että yksi valoista oli rikki, en tiennyt sitä itsekkään ja myynti-ilmoituksessa kerroin valojen olevan kunnossa.

Vierailija
15/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen sitä mieltä, että kiristykseen ei tule suostua. sitähän nämä ostajat yrittävät. sopivat paikan ja sitten paikan päällä koittavat tingata. mielestäni ne tinkaukset kuuluvat siihen viestien vaihtoon ja sitten kun sovitaan nouto, niin sitten raha ja tavara vaihtuu. ärsyttävää. tämä on se syy, miksi haluaisin vaan postitella kamoja eikä tarvitse nähdä ihmisiä. mielestäni on huijaamista, jos sopii kaupan ja sitten paikan päällä sanoo että on vain 35 euroa jos hyvin tietää pyyntihinnan olevan 40 euroa. argh, älkää suostuko ja pysykää tiukkana, heittäkää tuote vaikka menemään ennemmin.

Kannattaa vaatia maksu etukäteen. Tuotetta ei ole pakko noutaa, jos ei halua ;) 

Tätä ei moni tajua näiden v-päisten luikureiden kanssa. 

Vierailija
16/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paiskaa tuotteen maahan ja hyppii sen päällä niin että menee romuksu ja pois lähtiessä toteaa että saat ilmaiseksi.

Vierailija
17/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat vein kirjaston lahjoitetaan osioon, jossa joukossa oli aivan uutukaisia kirjoja kerran luettuna.

Vierailija
18/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta sovitaan kun tehdään kauppaa. Noutotilanteessa ei enää tingata eikä suostuta alennuksiin ellei tavaran tarkastuksessa ilmene jotain yllättävää, jota ei ole ollut myynti-ilmoituksessa tai on ollut suorastaan väärin ilmoituksessa.

Paras oli kun lahjoitin ilmaiseksi vanhan vaatekomeron, jossa oli vähän muuttokolhua yhdessä ovessa. Tuote siis annettiin ilmaiseksi ja oli mainittu että siinä on kolhu. "Ostajat" tulivat hakemaan ja muija hihkaisee kauhistuneena ja kovin pettyneenä että ovessa on kolhu, ilmeisesti sponttaani hinnanalennusyritys. Katsoin hölmönä heitä ja totesin että kolhu tulee samaan hintaan, mutta jos eivät halua sitä niin ei ole pakko ottaa. No kyllä ne sen kaapin ottivat mukaansa. Jälkeen päin mietin että ajattelikohan se että minun olisi pitänyt  korvata heille jotain siitä kolhusta tai korjata se jotenkin.

Vierailija
19/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kirppiksen idea onkaan kadonnut? Kuulostaa siltä, että halutaan tehdä bisnestä.

Kirppiksen idea on päästä tavarasta eroon ja laittaa kierrätykseen, muuten joutuisi maksamaan jätemaksun ja lisäisi ympäristön kuormitusta.

Vierailija
20/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma näkemys on juuri ollut, että monet sekopäät pyytää käytetystä tavarasta lähes saman kuin uudesta. Vaikka tavara on vähän käytetty se ei ole uusi. Kyllä siellä torilla pitäis olla ihan kirppishinnat. Varmasti menee tavara kaupaksi jos hinta on kohdallaa.

Kirppareilla saa aina ihmetellä niitä h&m kulahtaneita trikoita, joita saa alesta samalla hinnalla. Toinen on kittanat ja tahraiset merkkivaatteet. Vaikka siinä vaatteessa olisi mikä merkki en halua nyppyistä tai tahraista vaatetta, ainakaan yli 10 eurolla. Lasten paidalle tai bodylle ok hinta on 1 €. Ei varmaan kannata yhtä tavaraa lähtä myymään, mutta, kun lapsen vaatekaapin tyhjentää pienistä ja myy kerralla niin jää siitä enemmän käteen kuin kaatopaikalle vietynä.