Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö puolisonne salasanat?

Vierailija
01.11.2016 |

Tiedättekö puolisonne salasanat / pinkoodit tietokoneeseen ja kännykkään? Jos tiedätte niin onko hän kertonut vai oletteko salaa kurkanneet ne kun hän on näppällyt koodin?
Huomasin tuossa eräänä päivänä sellaisen asian, että ensimmäistä kertaa avoliitossa / seurustelusuhteessa tiedän miehen salasanat, ja tiedän ne koska hän on oma-aloitteisesti kertonut (en utele). Pääsisin siis hänen kännykkään ja läppärille, jos haluaisin koska tiedän salasanat, mutta en tietysti mene. Mutta kuinka tavallista on että ihmiset tietää puolisoiden salasanat? Mies ei tiedä minun, tosin ei ole kysynytkään. Ja mistä se kertoo, että tietääkö vai ei?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaikki salasanat ja tunnukset koska olen ne suurimmaksi osaksi hänelle luonut. Hän ei pahemmin nettiä tai muuta vastaavaa käytä, mut olen nyt saanut puhuttua sille, että jotkin asiat on vaan helpompi, nopeampi ja kätevämpi tapa hoitaa netissä.

Vierailija
22/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän koska en olisi miehen kanssa jolla olisi jotain salattavaa. Näin voin varmistaa. Minä en käytä somea mutta kännykän pin-koodin tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, enkä haluaisikaan tietää.

Miehellä on työpuhelin sekä työläppäri ja saisi varmasti potkut jos kävisi ilmi että antaa muiden niitä räplätä.

Vierailija
24/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Hän on sitä mieltä, että mun on hyvä tietää hänen salasanansa, jos jotain sattuu tyyppisesti. Samoin pinkoodit. Hänen puhelimen pin on itseasiassa sama kuin mun läppäriin. Ihan itse on asiat niin tehnyt. En vaadi, en urki, en utele.

Viikonloppuna antoi mulle pankkikorttinsa, että maksa sieltä ostokses. :)

Vierailija
25/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän läppärin salasanan koska käytän sitä itsekin. Mies on kertonut joitain muitakin salasanojansa (esim spotify) mutta en muista niitä, eikä oikeastaan kiinnostakaan muistaa.

Kännykän sen lukituksenpoistokuvion tiedän mutta en pin koodia. Mies tietää saman minun puhelimestani. Saatamme joskus käyttää toistemme puhelimia netin selailuun kun se sattuu olemaan lähenpänä kuin oma luuri, kumpaakaan ei kiinnosta selailla toisten viestejä yms.

Vierailija
26/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Hän on sitä mieltä, että mun on hyvä tietää hänen salasanansa, jos jotain sattuu tyyppisesti. Samoin pinkoodit. Hänen puhelimen pin on itseasiassa sama kuin mun läppäriin. Ihan itse on asiat niin tehnyt. En vaadi, en urki, en utele.

Hei onko tuo muuten miten luvallista maksaa toisen kortilla? Ollaan sitä todella usein mietitty. Ei olla uskallettu koskaan käyttää toisen korttia, mutta toisinaan olisi hyvä jos voisi.

Sama lasten kohdalla. En ole oikein kehdannut antaa lasten käyttää mun korttia, kun en tiedä kuinka luvallista se on. Helpottaisi, kun ei tarvisi aina olla käteistä hakemassa heille.

Vierailija
27/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Hei onko tuo muuten miten luvallista maksaa toisen kortilla? Ollaan sitä todella usein mietitty. Ei olla uskallettu koskaan käyttää toisen korttia, mutta toisinaan olisi hyvä jos voisi.

Sama lasten kohdalla. En ole oikein kehdannut antaa lasten käyttää mun korttia, kun en tiedä kuinka luvallista se on. Helpottaisi, kun ei tarvisi aina olla käteistä hakemassa heille.

Eihän se luvallista ole. Jos kassalla jää kiinni, niin ottavathan ne multa sen kortin pois välittömästi.

Ja silti olen usein miehen kortilla maksanut. Eihän ne kassat enää tarkistele, kun pinkoodin osaa.

Lapsille 10 ja 12 vuotiaat, on omat pankkikorttinsa ja niitä en sekoita tähän systeemiin.

Vierailija
28/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän salasanan mieheni läppärille, se on ns. yleisessä käytössä perheen kesken, lapsetkin pelaavat sillä joskus. Tabletin ja puhelimen pin-koodin tiedän myös.

Toistemme pankkitunnuksia ei ole, koska meillä on sama pankki ja käyttöoikeudet toistemme tileihin, joten omilla tunnuksilla voidaan siirrellä rahaa tarvittaessa.

Vierailija
29/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

No se ei ole luvallista. Kassa ottaa kortin pois jos huomaa ja saat sitten hakea sen takaisin maksua vastaan omasta pankista.

Hanki lapsile rinnakkasikortit, ei niitä tarvitse nille "omaksi" antaa, vaan vain tiettyä kauppareissua varten mukaan ja sitten palautus sulle.

Vierailija
30/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni tiesi/tietää verkkopankin tunnukset ja salasanan sekä monen muun jutun salasanat. Puhelimen ja läppärin salasanaa ei tiennyt, eikä facebookin yms. Hänen salasanojaan en tiennyt mihinkään. 

31/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä. Miksi minulle kuuluisi miehen henkilökohtaiset jutut/hänen ystäviensä henkilökohtaiset jutut saati hänen firmansa salaiset jutut?

Hän tietää minun salasanani, koska vaihtaa ne jatkuvasti (itse en muista ikinä vaihtaa ja miehestä se on valtava tietoturvariski...) Mies ei ole koskaan urkkinut asioitani, eikä koskaan tehnyt kännykälläni/koneellani muuta kuin vaihtanut se salasanat.

Vierailija
32/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä enkä tiedä teini-ikäisten lastenkaan. 

En haluakaan tietää. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Yhtä lailla en avaa kenenkään vanhanaikaista kirjepostia. 

Eri asia, jos olisi valtuutus tähän. Mutta kaikenlainen urkkiminen on minusta perin vastenmielistä. 

Sama täällä. En keksi yhtäkään syytä, miksi minun täytyisi tietää miehen salasanoja minnekään. Hätänumeroon voi soittaa ilman koodeja, jos oma puhelin ei toimi ja miehen tietokone puolestaan on töitä varten. Lapsista vanhin (17v) tietää isän koneen salasanan siksi, että auttaa ongelmatilanteissa, asentaa tulostimen jne.

Minusta on lähinnä outoa, että puolisot tutkivat toistensa puhelimia tms. Valitsin tämän ihmisen kumppanikseni, joten luotan häneen. Se luottamus ei poista pettämisen mahdollisuutta, mutta ei kukaan jätä pettämättä siksi, että siitä voi jäädä kiinni. Suhteelle on tuhoisaa, jos lähtökohtana on se, että toista pitää koko ajan kytätä.

Vierailija
33/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pin-koodin, läppärin salasanan ja Netflixin salasanan. On itse kertonut mulle, jos mulla on ollut tarve päästä katsomaan netistä jotain eikä ole oma laite ollut saatavilla. Hän tietää mun pin-koodin, kerroin kun lainasi sitä soittaakseen kaverille.

Enkä kyylää sivuhistoriaa, tekstareita tms. kun eiväthän ne asiat mulle kuulu. Kai tuo luottamuksen merkki on omalla tavallaan, jos siis oma-aloitteisesti kertoo salasanan. Ei sitä saa vaatimalla vaatia. Ei nyt tietenkään nettipankin salasanaa saa kertoa, mutta jonkun Netflixin salasanan kertominen on täysin ok.

Vierailija
34/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tietää, mistä salasanani löytää. Mulla on yhteenveto erinäisistä salasanoista sen pahimman varalle. Tiedot on suljetussa kuoressa tärkeiden paperien kansiossa - sieltä sen ehkä löytää myös kuolinpesän selvittäjä.

Vierailija
35/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen luona on yksi kone, jota käytämme musiikin kuunteluun, siinä ei ole salasanaa koska sitä ei käytetä muuhun kuin Spotifyn ja YouTuben selailuun. Muiden koneiden ja kännykän koodeja en tiedä eikä tulisi mieleenikään kysellä. Oma privakoneeni on salasanan takana, samoin privakännykkä, eikä mies ole ikinä antanut sanallakaan ymmärtää, että häntä kiinnostaisi päästä niihin käsiksi. Työkoneen ja työkännyn salasanojen luovuttamisesta joutuisin todennäköisesti erittäin suuriin hankaluuksiin, mikäli työnantaja saisi sen tietää, eli ei tietenkään hän tiedä.

Luittehan korkeimman oikeuden päätöksen siitä, kuka vastaa velasta, jos pankkitunnusten omistaja on jättänyt tunnusluvut puolison (tai kenen tahansa muun ihmisen) näkyville? Uskoisin, että ihan sama pätisi, jos on antanut vaikka sp-tunnuksensa puolisolle ja tämä aiheuttaisi sähköpostilla jonkin vahingon.

Vierailija
36/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö puolisonne salasanat / pinkoodit tietokoneeseen ja kännykkään? Jos tiedätte niin onko hän kertonut vai oletteko salaa kurkanneet ne kun hän on näppällyt koodin?

Huomasin tuossa eräänä päivänä sellaisen asian, että ensimmäistä kertaa avoliitossa / seurustelusuhteessa tiedän miehen salasanat, ja tiedän ne koska hän on oma-aloitteisesti kertonut (en utele). Pääsisin siis hänen kännykkään ja läppärille, jos haluaisin koska tiedän salasanat, mutta en tietysti mene. Mutta kuinka tavallista on että ihmiset tietää puolisoiden salasanat? Mies ei tiedä minun, tosin ei ole kysynytkään. Ja mistä se kertoo, että tietääkö vai ei?

En koska evvk.

Vierailija
37/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tiedetään kyllä toistemme salasanat ja pin-koodit, läppärit, puhelimet ja pankkikortit ym.

Ei kyllä kumpikaan varmaan kaikkia muista, mutta ovat paperilla hyvässä jemmassa kotona.

Työläppärini salasanaa mies ei taida tietää. Ei siihen ole tarvettakaan, teen sillä vain töitä.

Joskus voi tilanne eteen että jotain ikävää sattuu toiselle, silloin ne on hyvä olla saatavilla.

En koskaan ole urkkinut esim mieheni puhelinta, tuskin hänkään minun.

Ei ole urkittavaa. Joskus mieheni kirjautuu mun facebook - profiiliin joidenkin pelijuttujen takia.889

Vierailija
38/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes mitään pin-koodeja puhelimissa. Tiedän varmaan kaikki salasanat, verkkopankkia en muista ulkoa mutta kyllä kertoo jos maksan hänen tililtään jotain. Hän tietää myös minun salasanat. Ei oo ollu salattavaa eikä tongittavaa myöskään.  Ja vaikka pankkitunnuksia ei tosiaankaan saisi jakaa, meillä on kyllä vuosia toiminut näin. Luotan täysin mieheen, ei mitään salaile raha-asioissa. Rahat ollu aina yhteisiä.

Vierailija
39/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisot tietää toistensa salasanat ja tunnukset, niin ei se tarkoita että ei luota toiseen. Se on vain käytännöllistä. Ainakin meillä näin.

Vierailija
40/42 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutten välttämättä muista enää. Meillä on yhteinen kannettava ja jos se joskus lukittuu, niin sitä varten olis hyvä tietää salasana. Puhelimessa kummallakaan ei edes ole lukitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi