Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kastike uunilohelle

Vierailija
01.11.2016 |

Laitan kalan uuniin kokonaisena (oli tylsät veitset, niin fileiksi ei mene) ja ajattelin jonkun hyvän soosin sille tehdä. Keittelen perunaa ja porkkanaa ym. oheen, joten neutraaleja makuja, kun on lapsia syömässä. Tykkäävät kalasta. Täältä saa hyviä ideoita, ja niitä nyt kaipaisin. Pitäis olla ennen klo 16:00 valmista ja kauppaankin ois tarkoitus mennä viim. puolilta päivin. Kiitän ja kumarran :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helpointa on laittaa lohi uunipannulle, maustaa se päältä ja sisältä suolalla ja maun mukaan mustapippurilla ja puristaa sitruunaa päälle. Sitten tillinippu ja vähän voita  kalan sisään ja uuniin. Kun rasva on sulanut ja vähän ruskistunut kaadetaan päälle kermaa ja pannu takaisin uuniin.

Ei tarvita mitään erikseen tehtyjä kastikkeita - minusta myöskään sipuli ei sovi lohen kanssa.

Muista huolehtia, ettei kalasta tule ylikypsää.

Vierailija
22/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voita, vehnäjauhoja, vettä ja kasvisliemi kuutio. Lopuksi hieman sitruunaa ja saa täydellisen kastikkeen lohelle.

Joo, täydellisen huonon kastikkeen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta näitä:

http://api.orkla.satumaa.kone.io/mediabank/cache/products/7311171007242…

http://api.orkla.satumaa.kone.io/mediabank/cache/products/7311171007235…

Lapset ansaitsevat kunnon ruokaa, joten jättäisin nämä käyttämättä.

Vierailija
24/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitihän tekee herkkua :D Tuo sipuli on vaan sellainen, mistä ei nuo penskat perusta! Mutta nehän vois siivilöidä pois ennen tarjoilua. ap

Mulla on sellainen tupperin silppuri jolla saan noista sipuleista todella pientä silppua, sit kuullotan ne miedolla lämmöllä ihan pehmeäksi niin ei noi kakrut ole huomanneet.. Mut joskus pahimpina sipulikammo aikoina olen käyttänyt vain sen sipulinpaistorasvan lohen paistoon ja saanut siitä makua ja käyttänyt sipulit jauhiskastikkeeseen vaikkapa.

Ihanaa viitseliäisyyttä!  :)

Ja hyviä ohjeita on tullut! Kaupasta toin vaihtoehtoja vaikka ja mitä (voi käyttää moneen muuhun ruokaan), joten hommiin! Kivaa päivää teille! ap

Vierailija
25/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut uunilohelle monenlaisia kastikkeita ja kerran kävi niin, että ei ollut oikein mitään mistä tehdä ja jääkaapissa oli valmista perunasalaattia (joku Atria tai vastaava). Sepäs vasta olikin lohen kanssa hyvää!

Vierailija
26/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviili ja siihen mausteita mielen mukaan, esim. tilli, sitruuna, suolakurkkukuutioita. Kylmä kermaviilikastike lohelle ihan paras!

27/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitihän tekee herkkua :D Tuo sipuli on vaan sellainen, mistä ei nuo penskat perusta! Mutta nehän vois siivilöidä pois ennen tarjoilua. ap

Mulla on sellainen tupperin silppuri jolla saan noista sipuleista todella pientä silppua, sit kuullotan ne miedolla lämmöllä ihan pehmeäksi niin ei noi kakrut ole huomanneet.. Mut joskus pahimpina sipulikammo aikoina olen käyttänyt vain sen sipulinpaistorasvan lohen paistoon ja saanut siitä makua ja käyttänyt sipulit jauhiskastikkeeseen vaikkapa.

Ihanaa viitseliäisyyttä!  :)

Ja hyviä ohjeita on tullut! Kaupasta toin vaihtoehtoja vaikka ja mitä (voi käyttää moneen muuhun ruokaan), joten hommiin! Kivaa päivää teille! ap

Juu, lohikin on niin kallista nykyään että haluan tehdä siitä satavarmana hyvää..

Tilli unohtu tuosta ohjeesta muuten..

Vierailija
28/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappinen kermaviilikastike on herkkua kalan kuin kalan kanssa. Kermaviilin sekaan reilu satsi sinappia, mustapippuria myllystä, tilliä ja vaikka pari ruokalusikallista kurkkusalaattia. Annetaan levätä 15-20 minuuttia ja herkuttelemaan.

Olen joskus myös syönyt sukulaisten pitämässä ravintolassa ihanaa uunilohta sinappisessa kermakastikkeessa. Kermaan (aitoon, ei ruokakermaan) sekaan sinappia ja mustapippuria sekä tilliä ja seos kaadetaan  ennen uuniin laittoa lohen päälle,( iso lohi saattaa vaatia kolmekin kermapurkkia) ja uuniin. Tulee taatusti hyvää.  En ikinä syö kalaa "kuiviltaan".

Vierailija
29/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abballa on ainakin jotain kastiketta muovipussissa. Arkipäväksi ihan riittävä lisäainepläjäys.

Itse lisäisin hurjasti voita joka sulaessaan kalasta valuvien nesteitten kanssa, toimisi jonkinsorttisena kastikkeen korvaajana.

30/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviilikastikkeet kuuluu viemärilohen kaveriksi, ei lohelle..

Vierailija
31/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartar-kastike.

Vierailija
32/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetajuusto haarukalla murusiksi, kermaviiliä, valkopippuria, vähän suolaa (riippuu fetan suolaisuudesta). Tämän kastikkeen kanssa käy niin lohi kuin broileri.

Vierailija
33/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelsin ohjeitanne, hyvää tuli ja kaikki syötiin :) loputkin ideat poimittu mukaan. Kiitti kaikille!

Vierailija
34/34 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HErkkusieni tai kantarellikastike. Täällä kyllä teilattiin se jo kerran, mutta minä tykkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme