Eipä yllätä yhtään, että Hjallis Harkimon mielestä on täysin turhaa, että palkkasalaisuus poistettaisiin,
Ekä hänen mielestään naisia sorreta palkkauksessakaan, vaikka tuossa on Tilastokeskuksen tuore tilasto, jonka mukaan naiset saa 83,4 prosenttia miesten palkasta.
Hjalliksen perustelu A-studiossa oli palkkojen salailulle se, että se herättäisi vain kateutta ja vaatimuksia pomojen suuntaan, kun käy ilmi, että mieskollega saakin selvästi isompaa liksaa samasta duunista.
No totta munassa herättää vaatimuksia, mutta eikös se olisi ihan oikein, että munalisien maksamisesta olisi pakko luopua?!!
Kommentit (29)
Jos nainen ja mies tekevät samaa työtä, heille maksetaan siitä tismalleen samaa palkkaa. Mielikuva siitä että miehet saisivat enemmän palkkaa johtuu siitä, että miehiä on enemmän johtoasemassa ym parempipalkkaisissa töissä.
Voisiko joku neuvoa miten vero.fi sivulta saa kollegan palkan näkyviin.
Palkkatiedon pitäisi todellakin olla julkista.
Hjallis on kyllä niin ikäisensä mies. Kuulostaa täysin mun isältä. Siinä vieressä STTK:n nainen kertoo tilastoista ja faktaa, Hjallis selittää "mä en usko, mä en tee...". Mutu mutu. Mitäpä tilastoista, kun hän yrittäjänä ja 60+v miehenä tietää takuulla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku neuvoa miten vero.fi sivulta saa kollegan palkan näkyviin.
Kas, asia joka ei hoidukaan netissä. Joudut menemään sinne verotoimistoon ihan itse!
Vierailija kirjoitti:
Hjallis on kyllä niin ikäisensä mies. Kuulostaa täysin mun isältä. Siinä vieressä STTK:n nainen kertoo tilastoista ja faktaa, Hjallis selittää "mä en usko, mä en tee...". Mutu mutu. Mitäpä tilastoista, kun hän yrittäjänä ja 60+v miehenä tietää takuulla paremmin.
Tilasto on kaikkien naisten ja kaikkien miesten palkat yhteensä. Kaikista duuneista.
Hjallis on palkannut satoja ihmisiä ja häneltä kysyttiin maksaako naiselle vähemmän. Hän, itse.
Pyydäpä isääsi selittämään mikä ero näillä on, ja pyydä samalla kertomaan milä tuo keskiarvo tuossa STTK:n tilastossa tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun nämä kokoomuslaiset ovat huutaneet avoimuutta päätöksentekoon ja esimerkiksi kaikenlaisten poliittisten virkanimitysten poistamista, mutta sitten palkkoja pitäisi kuitenkin salailla. Joo, eivät ole aivan samoja asioita, mutta on outoa vaatia avoimuutta toisaalla, ja toisaalla sitä ei sitten tarvitsisi olla. Ja tottahan se kateuskortti heilahtaa heti, kun palkoista puhutaan.
Kaikki, mikä maksetaan verorahoilla, tulee olla läpinäkyvää.
Se, mikä maksetaan yksityisellä rahalla, ei kuulu kellekään.
Mitä sulle kuuluu jonkun myyntimiehen liksa jossain firmassa?No niinpä, just tän takia esim yritysten tilinpäätöstiedotkin on salaisia! Eiku...
Onhan nuo ammattiliittojen salaisia. Hups, nehän onkin muiden rahoja, peeveli, ja yksityisten tilinpäätöstiedot ei ole salaisi. Mites tässä taas näin kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun nämä kokoomuslaiset ovat huutaneet avoimuutta päätöksentekoon ja esimerkiksi kaikenlaisten poliittisten virkanimitysten poistamista, mutta sitten palkkoja pitäisi kuitenkin salailla. Joo, eivät ole aivan samoja asioita, mutta on outoa vaatia avoimuutta toisaalla, ja toisaalla sitä ei sitten tarvitsisi olla. Ja tottahan se kateuskortti heilahtaa heti, kun palkoista puhutaan.
Kaikki, mikä maksetaan verorahoilla, tulee olla läpinäkyvää.
Se, mikä maksetaan yksityisellä rahalla, ei kuulu kellekään.
Mitä sulle kuuluu jonkun myyntimiehen liksa jossain firmassa?No niinpä, just tän takia esim yritysten tilinpäätöstiedotkin on salaisia! Eiku...
Onhan nuo ammattiliittojen salaisia. Hups, nehän onkin muiden rahoja, peeveli, ja yksityisten tilinpäätöstiedot ei ole salaisi. Mites tässä taas näin kävi?
No niin, nyt se korkki kiinni, alkaa näköjään punainen lanka kadota. Yritäs nyt muistella mikä sun pointtisi tässä keskustelussa oli.
No niinpä, just tän takia esim yritysten tilinpäätöstiedotkin on salaisia! Eiku...