ongelmana HIUSTENLÄHTÖ - mikä hoitoaine sopisi?
Tukkaa lähtee liikaa. Osasyy voi olla stressi, mutta se on kyllä jo helpottamaan päin. Olen pari kuukautta vetänyt biotiinia ja käyttänyt jotain Vichy-sarjan shampoota, joka kuulemma erityisesti tähän ongelmaan. Hoitoaineena ollut joku XZ, joka ei sisällä silikonia. Olisiko joku erityinen, parempi balsami?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Laimennan aina shampoon. Pesen 2-3 kertaa viikossa. Kilpirauhasarvot olivat normaalit. Päänahkaa on vaikea saada puhtaaksi nykykeinoilla. Usein jo samana päivänä voi raaputtaa jotain hilseen tapaista. Välillä käytän Selukosia pesuun, jokseenkin sama tulos. En ole värjännyt hiuksia vähään aikaan.
ap
Ei mikään ihme, jos hiukset ei kasva, kun päänahka on tukossa huonosta pesusta johtuen, shampoota ei laimenneta! Kokeilisin pestä hiuksia vähän useammin (tuplapesu) esim. Madaran Grow-sarjan shampoolla ja hoitoaineella. Kerran kuukaudessa syväpuhdistava shampoo ja päänahan kuorinta.
Tuo mainitsemasi Vichyn shampoo ei ainakaan helli kenenkään päänahkaa, sisältää mm. Kuivattavaa sulfaattia, erilaisia silikoneja, hajusteita, fumaarihappoa ja mikromuovia. Sinänsä jännä, kun otit esille tuon xz-hoitoaineen silikonittomuuden.
DERCOS TECHNIQUE
KERA-SOLUTIONS RESURFACING SHAMPOO
Koostumus
AQUA / WATER - SODIUM LAURETH SULFATE - COCAMIDOPROPYL BETAINE - DIMETHICONE - SODIUM CHLORIDE - PARFUM / FRAGRANCE - ACETIC ACID - ALLANTOIN - AMODIMETHICONE - CARBOMER - CI 77891 / TITANIUM DIOXIDE - CITRIC ACID - COCO-BETAINE - COCOS NUCIFERA OIL / COCONUT OIL - FUMARIC ACID - GLYCOL DISTEARATE - GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE - HEXYLENE GLYCOL - HYDROLYZED CORN PROTEIN - HYDROLYZED SOY PROTEIN - HYDROLYZED WHEAT PROTEIN - MICA - PEG-100 STEARATE - PHENOXYETHANOL - SALICYLIC ACID - SODIUM BENZOATE - SODIUM HYDROXIDE - STEARETH-6 - TRIDECETH-10 - TRIDECETH-3
Apteekista täi shampoo . 2 käsittelyä. Sitten rauta tbl ja vitamiinipurkki. Sitten kalanmaksa öljyä ja LÄÄKÄRILTÄ RESEPTILLÄ Hormonikorvaus hoito. Miehiltä lähtee hiukset siinä 40-50 vuotiaana jos ei hoida itseään. Meressä uiminen auttaa myös kuin aurinko.
Punapäät ei pääse taivaaseen et siinä mielessä sama. Vanha sanonta perustuu ehkä SYNTEIHIN.
Horsetail eli suomeksi peltokorte voisi lisäravinteena auttaa päänahkaasi, sisältää "silicaa" eli piidioksidia, joka auttaa parantamaan päänahan kuntoa, vaikkei ehkä suoraan estä hiustuppea irtoamasta tai estä hiusten katkeiluakaan, mutta parantaa hiusten rakennetta ja tekee sen kestävämmäksi. Itse aikoinaan sain pahat karstat pois sekä syömällä kuureina tuota että myös avaamalla kapselin ja hieromalla päänahan ongelmakohtiin tuota jauhetta. Minulla siis päänahka karstoittui ja hiukset lähtivät tuppineen pois, välillä isoissa määrissä, lääkäri ei keksinyt syytä, saattoi liittyä kilpirauhaseen myös. Kasvaahan tuota ulkonakin, kai sitä voisi itsekin kuivattaa, mutta luotin itse luontaistuotelaatuun enemmän, oli viimeisiä keinoja enää itselle, ja sain Facebookista eräältä pahasta hiustenlähdöstä kärsineeltä tuon vinkin. Muitakin lisäravinteita söin sitä ennen, mm. helokkiöljyä (kamalat selluliitit sain tuosta lähinnä omega6) sekä Priorinia, perus biotiinit, beet, omega 3 ja sinkit meni, mutta ei auttanut. Oli myös lääkeliuos, josta sain pahaa ihottumaa. Tuo Horsetail (sanon sen noin, että en suosittele vahingossa muuta kuin sitä lisäravinteena) auttoi.
Mä käytän päänahan ongelmaan Simin Biobotanical-shampoota ja Vital cure -hoitoainetta. En olisi ikinä uskonut, että mikään shampoo auttaa pitämään päänahan kunnossa, mutta nuo auttaa. Hilse ja töhnä pysyy poissa. Ne on tarkoitettu ohenevalle tukalle ja päänahan hoitoon. Heti jos vaihdan edes hetkeksi johonkin muuhun, niin johan alkaa päänahka syyhyttää ja hilsettä tulee ja kun raavin päätä, lähtee myös tukkaa.