ongelmana HIUSTENLÄHTÖ - mikä hoitoaine sopisi?
Tukkaa lähtee liikaa. Osasyy voi olla stressi, mutta se on kyllä jo helpottamaan päin. Olen pari kuukautta vetänyt biotiinia ja käyttänyt jotain Vichy-sarjan shampoota, joka kuulemma erityisesti tähän ongelmaan. Hoitoaineena ollut joku XZ, joka ei sisällä silikonia. Olisiko joku erityinen, parempi balsami?
Kommentit (29)
Ei ulkoiset tuotteet tuo tai vie hiustenlähtöä vaan sisältäpäin se kumpuaa. Et sä millään hoitoaineella sitä hiustenlähtöä pois saa, jatkat biotiinien syömistä ja odotat stressin laantumista.
ei oo väliä mitä tunget päähäs lähtee ne hiukset joka tapauksessa... mutta jotkut kehuu nioxin sarjaa...
Lopeta stressaaminen
Syö monipuolisesti
Tsekkaa rauta-arvot ja kilpirauhasarvot jossei lopu
Jos käytät hormoneja tai jotain muita lääkkeitä joiden sivuoire voi olla hiustenlähtö niin lopeta ne
Mulla oli ihan hirveä hiustenlähtö 5kk ajan. Laantui vihdoin, eniten ihmettelen miksei näy ulospäin yhtään? Hiukset näyttää yhtä paksuilta kuin ennenkin :D
Jo olet jo karsinut dimetikonin pois, niin eipä tossa kummosesti voi hoitoaineella vaikuttaa.
Voi olla myös ihan luonnollinen hiusten vaihtumisvaihe. Saman ikäiset hiukset irtoavat ja tekevät tilaa uusille.
"Lopeta stressaaminen - Syö monipuolisesti - Tsekkaa rauta-arvot ja kilpirauhasarvot jossei lopu
Jos käytät hormoneja tai jotain muita lääkkeitä joiden sivuoire voi olla hiustenlähtö niin lopeta ne"
- Tässä saattanee olla puolet totta. Mutta ei valitettvasti kaikille. - Itse olen elävä esimerkki siitä, kuinka eivät mitään "viralliset rohdot" eli esimerkiksi lääkärin reseptillä saamani - tai oikeammin kalliin hinnan maksaneena erilaisista lääkkeistä, joiden olisi vähintään pitänyt pysäyttää hiusteni lähtö ei ole tepsinyt. - Mutta en yleistä. - Varmasti monelle saattaa oikeasti olla apua. - Hyvä huomioida kokonaisvaltaisuus e. mitä syös, kuika paljon on stressitekijöitä jne. - Lääkkeistäkin voi saada yllättäviä sivuvaiktukisa, mutta niiden käytön lopettamisessa omin päin olisin kyllä hieman varovainen. En itse syö lääkkeitä "vain" huvikseni, mutta jos joku niin tekee, niin silloin lienee toinen juttu.
4 kk kuluttua raskauden päättymisestä alkaa hiustenlähtökausi. Jos tunnet hiusjuuressasi lyhyen sängen uutta hiusta, ei ole mitään huolta. Myös muut hormonaaliset muutokset voivat aiheuttaa lyhytaikaista hiustenlähtöä.
Jos hiustenlähtö kestää yli puoli vuotta, on syytä tarkistaa mm. hiustenpesutottumuksesi. Jos peset hiuksesi liian usein suhteessa shampoon tehoon, hiuksia voi lähteä paljon. Eli harvenna hiustenpesuväliä, tai vaihda miedompi shampoo.
Itse pesin aikaisemmin hiukset joka päivä, mutta kun harvensin hiustenpesuväliä, sain hiukseni takaisin. Olen viime aikoina käyttänyt kahta eri shampoota. Toisella sopiva pesuväli on 3-4 päivää, mutta toisella pesuvälin pitää olla vähintään 5 päivää. Jos pesen useammin, hiukseni menevät kamalaan kuntoon, ja kaljuunnun.
Mulla järjetön hiustenlähtö johtui siitä, että hormonitasot heittelivät. N 1/3 lähti eikä mikään auttanut, loppui kun arvot olivat tasaantuneet.
Sillä on väliä, mitä suustasi pistät alas. Hoitoaineella et niitä saa kasvamaan.
Hiukset reagoi muutoksiin hitaasti, joten vaikka stressi olisi jo loppunut, hiustenlähtö voi silti jatkua parikin kuukautta.
Laimennan aina shampoon. Pesen 2-3 kertaa viikossa. Kilpirauhasarvot olivat normaalit. Päänahkaa on vaikea saada puhtaaksi nykykeinoilla. Usein jo samana päivänä voi raaputtaa jotain hilseen tapaista. Välillä käytän Selukosia pesuun, jokseenkin sama tulos. En ole värjännyt hiuksia vähään aikaan.
ap
Ei kannata alkaa mitään hoitoaineita tai lisäravinteita käyttämään. Niissä on se, et niitä pitää käyttää jatkuvasti tai sit tulos on taas sama kuin alussa.
Pese hiukset tarpeeksi usein. Stressihormoni kertyy päänahan alle ja kiristää karvatupet niin, että hius irtoaa.
Jos et ole allergninen, Nioxin on hyvä tuotesarja. Kysy kampaajalta sopiva.
Silicagel voi auttaa myös ongelmaasi
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/h%C3%BCbner-original-silicea---…
Jos ihosi kuivuu kotisi käyttövedestä, neutraloi pesun jälkeen huuhtelemalla päänahka ja hiukset suodatetulla vedellä, lähdevedellä tms.
Käy kampaajalla päänahan kuorinnassa (Nioxin). On muuten tosi hyvä poistamaan tuon kyöhnän päänahasta ja pysyy poissa hyvän tovin.
Mikään hoitoaine ei vaikuta hiustenlähtöön.