Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies tulee kotiin töistä, aion...

Vierailija
31.10.2016 |

keskustella hänen kanssaan vapaa-ajan käytöstä. Meillä on kohta kolmen kuukauden ikäinen vauva ja mies on nyt viettänyt viisi viikonloppua metsällä yhtä sunnuntaita lukuunottamatta, aamulla kello on soimassa 5:30 ja kotiin hän tulee 16-18. Arkipäivät mies on töissä 7-15. Meillä oli puhetta ennen vauvan syntymää, että mies kävisi harrastuksessaan tänä syksynä vain viikonlopun toisena päivänä, mutta sen lupauksen hän on tainnut autuaasti unohtaa. Sitten kun hän tulee kotiin, hän iloitsee, että on se kyllä rentouttavaa tämä harrastaminen, mieli lepää luonnossa, minkä kyllä tietysti uskon, mutta on aika raskasta pidemmän päälle hoitaa vauvaa itsestään. Vihjaisin jo eilen, että taidat välittää harrastuksesta enemmän kun vauvasta niin mies heti kiisti sen ja sanoi "mutta onhan sitä lihaa kiva sinunkin sitten syödä". Minä kyllä voin syödä kaupan lihoja yhden talven... Mies on siis käynyt harrastuksessaan joka syksy ja kun vielä asuimme kahdestaan niin mielelläni olin kotona yksin kun sain samalla myös omaa aikaa. Nyt olisi kyse vain yhdestä syksystä. Olen käynyt vanhempieni luona parina päivänä ja tuntuukin siltä, että he ovat olleet enemmän apuna kun mieheni, joten nyt minun on uhattava miestäni esim, että muutan lähemmäs vanhempiani vauvan kanssa jos hän ei tänä syksynä voi olla enempää kotona. Ennen kun joku valittaa, että itsepä lapsen teit niin yhdessä me kuitenkin lapsi haluttiin, oikeastaan mies jopa aloitti siitä puhumisen ensin. Harmittaa vaan sitten se, että mies varmasti tulee murjottamaan kotona. Onko nämä pakkokeinot teidän mielestä liioittelua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kohta niitä vasoja roukua muuallakin ;)

Vierailija
2/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nyt lopullisesti alkoi käydä tämä hermoon, sillä aiemmin viikonloppuna ollut lihanjako on siirretty arkipäiville, tällä viikolla se on keskiviikkona. Miehellä on kuitenkin yli tunnin ajomatka harrastukseensa, joten silloin joudun olemaan koko päivän yksin kahdeksaan, jopa yhdeksään saakka. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja nyt lopullisesti alkoi käydä tämä hermoon, sillä aiemmin viikonloppuna ollut lihanjako on siirretty arkipäiville, tällä viikolla se on keskiviikkona. Miehellä on kuitenkin yli tunnin ajomatka harrastukseensa, joten silloin joudun olemaan koko päivän yksin kahdeksaan, jopa yhdeksään saakka. Ap

Näytä nyt jukupliut kaapin paikka moiselle kotipakolaiselle!

Vierailija
4/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun nai metsäläisen. Kahta en koskaan huoli 1. muusikkoa koska he hyväilevät enemmän instrumenttia kuin minua ja 2. Metsästäjää koska kykkivät enemmän metsässä kun kotona ja hyväilevät asettaan jne enemmän kuin minua.

Vierailija
6/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmosta. Odotas ku muksu on uhma ikänen ja oot sen kans yksin. Kyllä vauvaa on helpompi hoitaa. Mutta tähän sun ongelmaan. Keksi itelle joku harrastus missä käyt muutaman kerran viikossa ja sanot että sä meet ny heido. Isi saa olla vauvan kanssa sen aikaa.

Vierailija
7/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyttä touhuu luulit sit et olet maailman historian ensimmäinen tuleva yh: ämmä joka sanelee säännöt:D

Vierailija
8/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se villisika!

Vierailija
9/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut puhetta vauvan syntymän jälkeen? Oletko PUHUNUT miehelle että tarvitset myös hieman vapaata vauvasta?

Puhu ensin ihan rauhallisesti ja uhkaile vasta sitten jos se ei toimi.

Vierailija
10/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole kokemusta moisesta, mutta jos maalaisjärjellä vähän pohtii, niin eikö toi uhkailu muuttamisella pois ole vähän liikaa? Jos koitat eka rakentavasti keskustella miehesi kanssa, että tarvitset häntä tänä syksynä nyt varsinkin, voiko hän sanoa tähän edes ei? Jos oma kumppanini sanoisi, ja vielä näyttäisi siltä että todellakin tarvitsee minua, niin kyllä minä hänen luokseen siinä jäisin, kuin jonkun harrastuksen perään juokseminen. Meinaan vaan, että miehelläs on prioriteetit kyl pahasti pielessä, jos hän ei suostu pyyntöösi. Ymmärrän, että miehesi ns nollaantuu siellä luonnossa, mutta tarvitset sinäkin sitä rentoutumista!

Vierailija
11/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelin laittaa omalle miehelle ruuan valmiiksi ja kysyä miten meni eka päivä uudessa työpaikassa.

Vierailija
12/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vauva sen reppuun kun lähtee seuraavan kerran.

Vierailija
13/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen eduksi on sanottava, että se kyllä tekee minulle ruoat valmiiksi ja siivoaa ennen kuin lähtee. Meidän vauva ei kuitenkaan nuku oikeastaan yhtään päivällä, eikä meinaa viihtyä yksin edes hampaidenpesun aikaan niin olisi kiva, jos viikonloppuna saisi pestä ne hampaat rauhassa. Ap

Vierailija
14/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko sinä sakot noilta päiviltä, kun hän ei ole metsällä?

Vierailija
15/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan rakentavaa keskustelua ennen uhkailuja.

Vierailija
16/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä ole sakkomaksuja. Niillä kerroilla ei oteta lihaa, kun ei käydä.

Vierailija
17/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa kun nai metsäläisen. Kahta en koskaan huoli 1. muusikkoa koska he hyväilevät enemmän instrumenttia kuin minua ja 2. Metsästäjää koska kykkivät enemmän metsässä kun kotona ja hyväilevät asettaan jne enemmän kuin minua.

No jos on tarpeeksi kuuma ja/tai vähemmän nalkuttava nainen kotona, niin ehkä sitä naistakin kerkeää hyväillä jopa instrumenttia enemmän :) T: muusikko

Vierailija
18/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miehelle asiasta kun hän tuli töistä (en uhkailut) ja mieheni onneksi heti ymmärsi, että on raskasta olla yksin ja sanoi, että hyvä kun kerroin. Jännä sinänsä, että hän ei tullut aiemmin tajunneeksi asiaa. Mutta kylläpä helpotti! Ehkä mietin liikaa sitä, miltä miehestä tuntuu käydä harrastuksessaan ja unohdin ajatella itseäni välillä.

Mies jo odottaa sitä, että voi ottaa lapsen mukaan metsälle, joten muutaman vuoden päästä pääsen taas viettämään syksyllä viikonloppuja itsekseen. :) Ap

Vierailija
19/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästysaikahan loppuu kohta ja täällä päin ainakin hirvet alkaa olemaan ammuttu.

Ja mitä vanhempi lapsesta tulee muuttuu helpommaksi kaikki.

Vierailija
20/21 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin miehelle asiasta kun hän tuli töistä (en uhkailut) ja mieheni onneksi heti ymmärsi, että on raskasta olla yksin ja sanoi, että hyvä kun kerroin. Jännä sinänsä, että hän ei tullut aiemmin tajunneeksi asiaa. Mutta kylläpä helpotti!

Ei hyvää päivää tät kommunikaatiota. Ensiksi täällä netissä revitellääm ja yllytetään avioeroon ja sitten vasta viimeisimpänä vaihtoehtona ajatellaan keskustelemisesta asianosaisen kanssa. En oikeasti yhtään ihmettele jos liitot on rempallaan kun kommunikaation on tätä tasoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan