Ajattelin yllättää mieheni. Olen surkea kokki ja tarvitsen neuvoa pikaisesti!!!
Olisi mukava valmistaa hänelle ruokaa, kun tulee töistä. Ongelmana on minun surkea mielikuvitus ja taidot. Osaan tehdä tyyliin makaroonolaatikon ja lasagnettea ym.
Pihvit, yleisestikin liharuoka on hänen mieleensä, mutta voi apua kun on valinnut vaimokseen tämmöisen naisen, jolla peukalo keskellä kämmentä.
Olisiko joku ystävällinen ja auttaisi minua?
Vinkkejä, ohjeita, mitä kokkaan ja miten?
Minua hävettää kun olen näin surkea kokki, mutta jos täältä saisin apuja ja pääsisin alkuun! :D
Heti kun keksin mitä teen ja mitä minun tulee ostaa kaupasta, kiiruhdan sinne välittömästi ja rupean touhuamaan..
Kommentit (30)
Sekin on jo jotain, että yrität! Rohkeasti vaan. Ei se pihvi niin hankala ole.
Pinnalta ruskitettua naudan sisäfilepihviä paistetaan uunissa 175 astetta noin 1min*pihvin paksuus senttimetreinä.. Esim. 3 senttistä pihviä 3-4 minuuttia.
Ei taida ehkä enää tämän illan kriisiin auttaa, mutta ehkä voisit kokeilla vaikka lehtipihvejä? Nehän ohuutensa vuoksi onnistuvat lähes aina kun vain pikaisesti ne paistat kuumalla pannulla. Maustevoita valmiina kaupasta tai itse tekemällä (ei ole vaikeaa). Sitten vaikka jotkut helpot yrttipotut (öljyä, suolaa, pippuria, yrttejä perunalohkoille) uunissa kaveriksi. Ei ehkä gurmeeta, mutta uskon että mies arvostaa yritystäsi.
Kokkaamaan oppii vain kokkaamalla, mutta ei se mitään rakettitiedettä ole.
Pihvin pilaa varmimmin laittamalla suoraan jääkaapista pannulle ja 'keittämällä' sen. Kuuma pannu, huoneen lämpöinen nuijittu liha ja nopea paisto mielellään reilussa (valkosipuli)voissa reilu 2 min per puoli. Pannu pois liedeltä, kaada loraus kermaa pannulle ja komeus tarjolle. Mausteita maun mukaan.
Tässä helppo liharuoka joka oman kokemuksen mukaan maistuu lähes kaikille, ja on kuitenkin astetta "fiinimpi" kuin makaroonilaatikko.
-Leikkaa 1 iso sipuli, 1 porkkana ja muutama kourallinen herkkusieniä pieniksi paloiksi, paista pannulla
-Lisää sekaan paketillinen jauhelihaa (naudan tai lampaan), anna hautua pienellä lämmöllä
-Mausta tomaattipyreellä, tilkalla punaviiniä ja esim. rosmariinilla/tinjamilla
-Keitä kattilallinen kuorittuja perunoita, tee niistä muussia
-Laita uunivuokaan pohjalle reipas kerros liha-vihannes-paistosta (joka toivottavasti tässä vaiheessa ei ole kovin nestemäistä, jos on niin paista vielä hetki jotta nesteet haihtuu tau lapa vuokaan vaan sitä lihaa ja vihannesta ja jätä pahimmat nesteet pannulle)
-Lisää päälle perunamuussikerros
-Pinnalle hieman juustoraastetta
-Uuniin 180 astetta noin 20-30 minuuttia kunnes pinta ruskistuu
Muokkailen tästä usein eri variaatioita, vaihtelen mitä vihanneksia käytän, tai lisään vaikka perunamuussiin myös lanttua tai porkkanaa, hyvää tulee!
Tulipa hyviä ohjeita, kiitos! Otin screenshotteja ja aion hyödyntää niitä jatkossa. Tuli kiire ja päädyin nopeaan vaihtoehtoon tänään ja tein kanakeittoa. Kyllä se näytti maistuvan. Oikein sntsasi lisää ison annoksen, joten ei se ihan pieleen tainnut mennä. :D Tästä on hyvä jatkaa.. Ap
Tee hunajamarinoidusta kanasta, siihen keität riisiä ja lisäksi valmispussista curry kastike. Salaattiin jäävuorta ja persikkaa, hyvä salaatinkastike purkki pöytään. Leiväksi tuoreita sämpylöitä ja hyvää levitettä.
Hyvää tulee, ei ole iso riski epäonnistua.
Pihvi on helppo paistaa. Kuuma pannu. Laita pihvi pannulle, mausta suolalla ja pippurilla. Kun pihvin pintaan nousee nestettä, käännä. Maustaminen taas. Kun nousee taas neste, on pihvi medium. Jos joku haluaa kypsempää jatkaa paistamista vielä.
Lasagne. Oikein hyvin maustetut kastikkeet ja niit kannattaa laittaa ohan reilusti.
Laatikollinen kaljaa ja HK Sinistä. Ei noin vaikeaa luulisi olevan.