Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin yllättää mieheni. Olen surkea kokki ja tarvitsen neuvoa pikaisesti!!!

Vierailija
31.10.2016 |

Olisi mukava valmistaa hänelle ruokaa, kun tulee töistä. Ongelmana on minun surkea mielikuvitus ja taidot. Osaan tehdä tyyliin makaroonolaatikon ja lasagnettea ym.
Pihvit, yleisestikin liharuoka on hänen mieleensä, mutta voi apua kun on valinnut vaimokseen tämmöisen naisen, jolla peukalo keskellä kämmentä.
Olisiko joku ystävällinen ja auttaisi minua?
Vinkkejä, ohjeita, mitä kokkaan ja miten?
Minua hävettää kun olen näin surkea kokki, mutta jos täältä saisin apuja ja pääsisin alkuun! :D
Heti kun keksin mitä teen ja mitä minun tulee ostaa kaupasta, kiiruhdan sinne välittömästi ja rupean touhuamaan..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle voisi olla apua tästä:

https://opiskelijankeittokirja.wordpress.com/

Onnea matkaan! Älä odota liian nopeita tuloksia, sillä vasta harjoitus tekee mestaajan, ei ku mestarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni on että yritä ilahduttaa miehesi muilla elämän osa-alueilla kuin pihvin paistamisella. Nimittäin ehkä kuten itsekin totesit, ei se tule onnistumaan ja ainekset menevät hukkaan.

Itse olen surkea leipuri ja mieheni haluaisi välillä hyviä kotona tehtyjä leivonnaisia mutta enää en edes yritä kun niistä tulee niin kamalia. Miehelläni on keliakia enkä siis saa leipoa normaali leivonnaisia ja gluteenittomat on vaikeampia.

Ruokia teen kyllä mutta hänen toivomaansa ihanaa pehmeätä pullaa tms ei saada muuta kuin leipomosta.

Vastaavasti sitten miehelläni ei ole tanssijalkaa ollenkaan, tahtoisin joskus tanssia mutta hän ei omaa rytmitajua yhtään... emme ole täydellisiä.

Ap, menkää miehesi kanssa hyvään pihviravintolaan, unohda pihvien paisto. Jos sitä ei hallitse, ei kannata.

Vierailija
4/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoanlaitto nyt kovin vaikeaa ole. Netti on pullollaan hyviä ohjeita.

Naudanpihvi ruhonosasta riippuen punertavaksi sisältä. Vähärasvaisempi sisäfile noin 50-52 asteiseksi ja entrecote 55-56-asteiseksi, että maukkaat rasvat sulaa ja tekee pihvistä mehevän.

Pasta aina al denteksi, mössöpasta vie syömishalun keneltä vain.

Koita vaikka tätä aluksi - ei ole kovin vaikea tehdä, mutta järjettömän herkullinen.

http://makujendraamaa.blogspot.fi/2014/06/kampasimpukkapastaa.html

Vierailija
5/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoni on että yritä ilahduttaa miehesi muilla elämän osa-alueilla kuin pihvin paistamisella. Nimittäin ehkä kuten itsekin totesit, ei se tule onnistumaan ja ainekset menevät hukkaan.

Itse olen surkea leipuri ja mieheni haluaisi välillä hyviä kotona tehtyjä leivonnaisia mutta enää en edes yritä kun niistä tulee niin kamalia. Miehelläni on keliakia enkä siis saa leipoa normaali leivonnaisia ja gluteenittomat on vaikeampia.

Ruokia teen kyllä mutta hänen toivomaansa ihanaa pehmeätä pullaa tms ei saada muuta kuin leipomosta.

Vastaavasti sitten miehelläni ei ole tanssijalkaa ollenkaan, tahtoisin joskus tanssia mutta hän ei omaa rytmitajua yhtään... emme ole täydellisiä.

Ap, menkää miehesi kanssa hyvään pihviravintolaan, unohda pihvien paisto. Jos sitä ei hallitse, ei kannata.

Jos haluat yllättää miehesi niin paista normaaleja.

Vierailija
6/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ruokakurssille ja ota mies mukaan.

Vierailija
7/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä ei hallitse, ei kannata.

Tällä neuvolla ei kyllä ikinä kehity eikä edisty elämässä. Aina kannattaa yrittää! Alussa kaikki on hankalaa, mutta tekemällä oppii - pikkuhiljaa. Jos luovuttaa ennen kuin aloittaakaan, on peli sitä myöten jo hävitty.

Jos tykkäät miehestäsi, niin opettele. Hänkin arvostaa yrittämistä ja ehkä itsekin yrittää kovemmin jollain osa-alueella, jossa olisi kehittämisen varaa.

Vierailija
8/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se olla just joku pihvi? Vaikka paisti uuniin ja siihen hyvät perunat tai vaikka uunilohta lisukkeineen

Vierailija
9/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa paistaa pihviä pannulla, niin:

Vähän kasvirasvaa ja pihviin sopivia mausteita pannulle ja paista hieman ruskeaksi molemmat pihvin puolet ja laita sen jälkeen pihvi uuniin kypsymään (esim +150 C ja 30min, jos ei nyt ole ihan hervottoman paksu pihvi).

Em. kommentoijien linkit varmaan myös auttavat.

Vierailija
10/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon, että tekemällä oppii. Olen vain vähän epävarma ja kömpelö. Jospa lähden liikkeelle vähän helpommasta,kuin gourmet - liha - kasvisgratiini - maustevoi-jutuista! :D Ap

Vierailija
11/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lohimedaljongit ja salaattitarvikkeet. limeä tai sitruunaa päälle puristeltavaksi.

Vierailija
12/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kirjoitti:

Vähän kasvirasvaa ja pihviin sopivia mausteita pannulle ja paista hieman ruskeaksi molemmat pihvin puolet ja laita sen jälkeen pihvi uuniin kypsymään (esim +150 C ja 30min, jos ei nyt ole ihan hervottoman paksu pihvi).

Kiitos, tämän kaltaista täältä etsinkin! Ap

Vierailija
13/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ensin harjoittelemaan pihvin paistamista useaan otteeseen. Muuten mies tulee luultavasti yllättymään vain negatiivisesti... Googlaa joku helppo pastaresepti ja tee sellainen. Niissä ei yleensä mene kovin paljon metsään, kunhan et ylikypsytä pastaa.

Vierailija
14/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kirjoitti:

Tää kyllä tekee pihvistä kuin pihvistä kuivan.

Pihviä ei kannata pilata mausteilla - vain suolaa ja mustapippuria myllystä ripaus päälle.

Perus naudanlihapihvi (3-4 cm paksu) kypsyy kuumalla pannulla ~3 min per puoli, niin että on sisältä herkullisen punainen. Jos kyseessä on joku valtava ja paksu (500gramman) pihvi, niin puolikin tuntia uunissa pannun jälkeen voi tulla kyseeseen. Mutta paistomittari on ystävä! Nautaa ei ikinä saa päästää yli 55 asteen noin nyrkkisääntönä - muuten se on kuin kengänpohjaa söis.

Vierailija
15/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on tuhtien liharuokien perään mutta et osaa paistaa pihviä, tee jokin uunissa pitkään matalalla lämmöllä haudutettava lihapata. Niitä ei voi kämmätä mitenkään ja lopputulos on aina kuin "suvun salaisella reseptillä tehty".

Vierailija
16/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus yllättää täydellisellä pihvillä ja olet tekemässä sitä ensi kertaa... En suosittele.

Se sijaan hyvää liharuokaa tulee, kun leikkaat (tai ostat valmiita suikaleita) ja:

- paistat ne pannulla

- laitat uunivuokaan

- teet kastikkeen: sama pannu (älä pese sitä välissä), vähän rasvaa, jauhoja, ruskista. Kun sopivan ruskeaa, lisää vettä ja sekoita samalla. Mausta: liemikuutio, kuivattua paahdettua sipulia, mustaapippuria (omaan reseptin kuuluu myös yrttejä ja kourallinen sieniä, mutta eivät ole välttämättömiä).

- kaada kastike uunivuokaan perään

- lihat ja kastike hautuman 200 asteeseen uuniin, noin 30min

Tällä välin teet lisukkeet.

Vierailija
17/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapa tehdä minulle ja miehelleni sisäfileet:

Osta kaksi hyvää naudan sisäfileepalaa (n. 150-200 g per kpl). Anna niiden olla huoneenlämmössä 1,5 h ennen paistamista. Laita suolaa ja pippuria päälle. Laita pannu kuumenemaan ja siihen päälle voita ja öljyä sekaisin. Minulla pannu on kuumuustasolla 5 (1-6 asteikko).  << kypsyydeltä n. medium-pihvejä

Pistä lihat pannulle, anna olla n. 3-4 min ja käännä. Anna olla n. 3-4 min ja heitä ne folion sisään muhimaan muutamaksi minuutiksi. Sillä aikaa heität lautaselle kasviksia ja perunaa (ehkä kastikkeen myös).

Vierailija
18/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cock in the ASS! ASS!

Vierailija
19/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei auta pikaisesti juuri tänään, mutta tulevaisuuden varalle vinkki: pitkään haudutettavat lihapadat eivät voi epäonnistua ja ovat helppoja tehdä.

Osta vaikka possun lapaa, paista kunnon pinta valurautapannulla, pane pataan, lisää vettä, muutama kuorittu sipuli, ehkä porkkanoita, varsiselleriä jos sattuu olemaan, valkosipulia ja reilusti mausteita maun mukaan. Voit tehdä tomaattipohjaisen lisäämällä pyrettä tai murskaa, tulisen ystävälle chiliä, ehkä juhlaruokaan punaviiniä tai sherryä. Toinen vaihtoehto on tehdä kermainen versio ja laittaa vaikka reippaasti smetanaa. Kiehauta liedellä ja hauduta uunissa matalassa lämmössä 2-3 tuntia. Ota lihat liemestä ja kiehuta lientä pannulla, kunnes se on saostunut sopivaksi kastikkeeksi. Tarkista maku. Seuraksi muussi tai keitetyt perunat. Ihan varmasti lihansyöjä tykkää.

Vierailija
20/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtöpossu onnistuu helposti. Osta reilu kilo tai kaksi kasleria, ja mausta grillausmausteella. Laita pussiin ja kaada päälle marinoiti- tai maustekastiketta, siis sitä mitä käytetään grillaamiseen. Niitä on saatavilla eri makuja. Anna maustua vähintään muutama tunti. 

Sitten liha vuokaa, kastikkeet pussista päälle. Peitä vuoka kannella tai foliolla. Paista 125 astetta 4-5h. Seuraksi vaikka pottumuusia. (Jauhopottuja, voita ja maitoa). 

Tämä ruoka ei ehdi tälle illalle, mutta helppo myös aloittelijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi