Olen ollut kolme päivää käymättä suihkussa. Tajuan vielä vähemmän ihmisiä jotka eivät peseydy päivittäin.
Tai vähintään joka toinen päivä. Oloni on kuin jollain masentuneella ja vieroitusoireisella pirihuoralla jolta on aineet ja rahat loppu. Ei ihme, että kaikki tietämäni rasvalettimammat ovat aina niin nuutuneita ja elämäänsä kyllästyneen oloisia. Hygieniasta huolehtiminen vaikuttaa myös mielialaan.
Kommentit (30)
Meillä oli töissä vihreitä äänestävä paskanhajuinen käppänä. Oksetti jos joutui samaan aikaan hissiin. Säästi kuulemma luontoa kun ei peseytynyt. Yök.
Mun on kyllä pakko pestä hiukset joka päivä, vaikka hiukset ei niin rasvaiset olisikaan, niin mulla kyllä päänahka alkaa haisemaan inhottavalta, jos en pese. Käytän vain hiukkasen palashampoota ja huuhtelen haalealla vedellä. Eikö teillä muilla päänahka ala haisemaan esim. kun käytte jumpassa / joogassa / kuntosalilla tai vaikka vain reippaalla kävelyllä pipo päässä?
Ja sitä en ymmärrä, miksi ei voisi käydä joka päivä suihkussa, eihän sitä saippuaa tarvitse niin hirveästi käyttää, itse pesen saippualla vain kainalot, alapään ja jalat, kerran viikossa koko kehon. Suihkuun menee aikaa ehkä 5 minuuttia, että ei siinä aikaakaan säästä, jos alkaa erikseen pesemään jossain vessan lavuaarissa ja alapesusuihkulla. Kyllä suihku raikastaakin ihanasti ja ihan kuin vähän kohottaisi mielialaakin.
Oletteko te itsenne joka päivä viruttajat miettineet ympäristövaikutuksia jokapäiväiselle lotraamisellenne? Oletteko miettineet kuinka paljon vettä kuluu yhdellä suihkukäynnillä ja kuinka paljon sitä säästyisi jos kävisi suihkussa vain joka toinen päivä? Ajatteletteko yhtään luontoa itsekkäät ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Mun on kyllä pakko pestä hiukset joka päivä, vaikka hiukset ei niin rasvaiset olisikaan, niin mulla kyllä päänahka alkaa haisemaan inhottavalta, jos en pese. Käytän vain hiukkasen palashampoota ja huuhtelen haalealla vedellä. Eikö teillä muilla päänahka ala haisemaan esim. kun käytte jumpassa / joogassa / kuntosalilla tai vaikka vain reippaalla kävelyllä pipo päässä?
Ja sitä en ymmärrä, miksi ei voisi käydä joka päivä suihkussa, eihän sitä saippuaa tarvitse niin hirveästi käyttää, itse pesen saippualla vain kainalot, alapään ja jalat, kerran viikossa koko kehon. Suihkuun menee aikaa ehkä 5 minuuttia, että ei siinä aikaakaan säästä, jos alkaa erikseen pesemään jossain vessan lavuaarissa ja alapesusuihkulla. Kyllä suihku raikastaakin ihanasti ja ihan kuin vähän kohottaisi mielialaakin.
Kokeile Paul Mitchellin Teatree shamppoota.
Kallista, mutta toimii minulla.
Olen nainen ja asun yksin vuokralla. Veden tasauslasku oli yli 200€ tässä kuussa vaikka vesi sisältyy vuokraan :( Ei ole varaa näillä vesimaksuilla todellakaan käydä joka päivä suihkussa. Kävisin mielelläni päivittäin mutta pienituloiselle pätkätyöntekijälle se tulisi liian kalliiksi. Joten olosuhteiden pakosta vain joka toinen tai kolmas päivä...
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja asun yksin vuokralla. Veden tasauslasku oli yli 200€ tässä kuussa vaikka vesi sisältyy vuokraan :( Ei ole varaa näillä vesimaksuilla todellakaan käydä joka päivä suihkussa. Kävisin mielelläni päivittäin mutta pienituloiselle pätkätyöntekijälle se tulisi liian kalliiksi. Joten olosuhteiden pakosta vain joka toinen tai kolmas päivä...
Onko varmaa ettei vessan venttiilissä ole pientä vuotoa?
Asiantuntijat suosittelevat noin 3-4 suihkussa käyntiä viikossa, ellei sitten hiesty jostain asiasta päivittäom. Saippuaa ei kannata käyttää joka kerta. Ei myöskään kannata hangata nahkaansa vereslihalle. Haalea suinku yleensä riittää. Näin iho ei kuivu.
Vierailija kirjoitti:
Miten vedestä voi tulla tasauslasku, jos se sisältyy vuokraan?
Itse hikoilen hajullisesti vain jos olen stressaantunut, joten en välttämättä käy moneen päivään suihkussa.
Joskus on mennyt viikkokin.
Se on geneettistä haiseeko vaiko ei.