Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko armeijaan pakottaa jos ei ole mitään suurta fyysistä vammaa/sairautta?

Vierailija
31.10.2016 |

En voi varsinaisesti sanoa syytä tai topiikki poistuu. Mutta voiko miehiä pakottaa armeijaan ilman fyysistä vammaa tai sairautta? Voiko Joni-Petteri sanoa, että hänen arvomaailmaansa ei kuulu asioiden ratkaiseminen sotimalla? Tai sen, että ei halua esim. sotia kristittyjä vastaan samalla kun vaaditaan positiivista suhtautumista joihinkin muihin Suomessa asuvien kulttuuria kohtaan. Tai pointti oli lähinnä se, että miksi sinun pitäisi kunnioittaa jota kuta joka pitää sinua alempiarvoisena, vääräuskoisena, naisia ja eläimiä arvottomina - samalla tappaen joitain, joiden arvomaailma ja maailmankatsomus on sama kuin sinun (eikä henkilö edes ole rintamalla omasta tahdostaan.)

Tuntuu ylipäätään väärältä että niin monet uhraavat elämänsä sodassa, vaikka todellisuudessa pieni eliitti pelaa peliään. Miksi nämä eliittijohtajat eivät keskenään ratkaise tilannetta jollain areenalla, jossa eloon jäänyt on voittaja? Miksi pitää sotia muiden kustannuksella laittamatta itseään likoon, vaikka pelinappuloilla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan?

En tiedä kuulostaako ajatusmaailmani jotenkin oudolta, mutta käsitelläänkö tällaisia asioita intissä? Miten niihin ollaan vastattu? Mitä itse ajattelette vai ajatteletteko yhtään mitään kys. aiheesta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta minun arvomaailmaani ei perustu ajatukseen, että asiat ratkaistaisiin sotimalla. Silti olen käynyt armeijan. Ihan ihmeellinen ajatus että kaikki armeijan käyneet pitäisivät rynkkyjen kanssa reuhaamista ensisijasiena ratkaisuna yhtään mihinkään.

Kyllä minut sinne ajoi pelkästään linnareissulla pelottelu. Räkiikö vuoden kattoon vai saako leikkiä sotaa ulkona, niin mielummin siellä ulkona.

Nyt menisin armeijaan huumeissa, niin lentäisin heti pellolle sieltä, vaikken huumeita muuten käytäkään.

Vierailija
22/26 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jehovat joudu enää vankilaan? Omassa nuorudessa hekin joutuivat vankilaan kun eivät voineet uskontosyistä valita sivariakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi varsinaisesti sanoa syytä tai topiikki poistuu. Mutta voiko miehiä pakottaa armeijaan ilman fyysistä vammaa tai sairautta? Voiko Joni-Petteri sanoa, että hänen arvomaailmaansa ei kuulu asioiden ratkaiseminen sotimalla? Tai sen, että ei halua esim. sotia kristittyjä vastaan samalla kun vaaditaan positiivista suhtautumista joihinkin muihin Suomessa asuvien kulttuuria kohtaan. Tai pointti oli lähinnä se, että miksi sinun pitäisi kunnioittaa jota kuta joka pitää sinua alempiarvoisena, vääräuskoisena, naisia ja eläimiä arvottomina - samalla tappaen joitain, joiden arvomaailma ja maailmankatsomus on sama kuin sinun (eikä henkilö edes ole rintamalla omasta tahdostaan.)

Tuntuu ylipäätään väärältä että niin monet uhraavat elämänsä sodassa, vaikka todellisuudessa pieni eliitti pelaa peliään. Miksi nämä eliittijohtajat eivät keskenään ratkaise tilannetta jollain areenalla, jossa eloon jäänyt on voittaja? Miksi pitää sotia muiden kustannuksella laittamatta itseään likoon, vaikka pelinappuloilla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan?

En tiedä kuulostaako ajatusmaailmani jotenkin oudolta, mutta käsitelläänkö tällaisia asioita intissä? Miten niihin ollaan vastattu? Mitä itse ajattelette vai ajatteletteko yhtään mitään kys. aiheesta?

Haluaisitko sinä jättää kotimaasi kohtalon vaikkapa Timo Soinin, tai Juha Sipilän taistelutaitojen varaan?

En siis tietenkään itsekään kannata sotimista, mutta en myöskään sitä, että kohtalomme jäisi jonkun ylipainoisen poliitikon taistelutaitojen armoille.

Minun luottoni kapiaisiin on ainakin puhdas 0. Missään tapauksessa en jäisi tänne taistelemaan tällaisen maan puolesta.

Vierailija
24/26 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi ottamaan käskyjä itseäni tyhmemmiltä, joten sotiminen ei onnistuisi.

Vierailija
25/26 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan voi suorittaa myös aseettomana,ainakin minun aikana oli pari tyyppiä jotka kävi muuten normaalin armeijan mutta eivät kuitanneet asetta itselleen.

Itse jätin rynkyn pois heti kun olin ampunut kiitettävästi ja saanut siitä sen saatavissa olevan kuntsarin.

Vierailija
26/26 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä jättää kotimaasi kohtalon vaikkapa Timo Soinin, tai Juha Sipilän taistelutaitojen varaan?

En siis tietenkään itsekään kannata sotimista, mutta en myöskään sitä, että kohtalomme jäisi jonkun ylipainoisen poliitikon taistelutaitojen armoille.

Sipilä tais olla kyllä reservin kapteeni.

Mitä se hänen taistelutaitoihin liittyy? Poliitikot ja muut simäätekeväthän saa näitä reservin ylennyksiä liukuhihnalta, eikä tarvi edes kertaamassa käydä. Niinistöhän Sipilänkin kapteeniksi ylensi. Onhan Pertti Salolainenkin majuri, mutta kyllä minä silti mieluummin luottaisin vaikkapa korpraali Stubbiin (vaikka en siitä ihmisenä perusta pätkääkään), hän ainakin jaksaisi puuskuttaa menemään vähän vaikeammissakin oloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän