Kummilapsen liian kallis ilahjatoive
Kysyin kummilapsen äidiltä mitä lapsi toivoisi syntymäpäivälahjaksi. Aiemmin on mennyt niin että äitinsä on kertonut mikä nyt on in ja olen sit itse katsellut jotain kategoriaan sopivaa. Nyt sit kävi niin että äiti kysyi lapselta ja hän toivoi kallista lahjaa, ja vieläpä tietää että toive tuli minulle, ja siis odottaa nyt tätä multa. Menee yli budjetin ja joulukin kohta jo tulossa ja taas lahjat hankittava. Ärsyttää.
Ei kaada todellakaan koko taloutta mutta tiedän et lapsi saa kilarit jos ei tätä lahjaa saa (no mä en voi sille mitään eikä se ole mun ongelmakaan) ja ikävä koko tilanne. Paska maku jää suuhun tästä hommasta. Omalle lapsellekaan harvoin ostan näin kallista lahjaa..
Mitä tästä opin? En kysy koskaan enää toivetta. Aina joutuu tällaisiin tilanteisiin, eikö ihmisillä ole mitään tilannetajua?! Ja joo, vanhemmat ovat keskimääräistä hyvätuloisempia.
Kommentit (23)
Laita äidille viestiä, että tuo toive ei mahdu budjettiisi, ajattelit ilmoittaa, jos joku muu haluaa sen lapselle hankkia. Samalla voit kysyä olisiko jotain muuta toivetta hintaluokassa x. Omassa tuttavapiirissäni ei ole onneksi yhtään niin tökeröä äitiä/isää, että kehtaisi ylikalliita toiveita esittää.
Lähemmäs sata euroa? Huhhuh, en ostaisi noin kallista lahjaa edes yhdistetyksi synttäri- ja joululahjaksi. Ostan kummilapsille yleensä 25-30€ arvoisen lahjan. Yleensä ei tuon kalliimpia ole edes toivottu. Itse olen omien lapsieni kummeille antanut lahjatoiveiksi 10-20 € juttuja. Jos haluavat ostaa kalliimman niin siitä vain, mutta lapsi on kyllä pienemmästäkin onnellinen.
Ap:n kannattaisi nyt vain soittaa kummilapsen äidille, että ei aio ostaa tuota kallista toivelahjaa. Vanhemmat voi ostaa sen vaikka sitten itse.
Ei kukaan ajatteleva ihminen toivo noin kallista lahjaa kummeilta. Laitat äidille vaikka vietin, että olet pahoillasi, mutta lahjatoive on liikaa budjettiisi.