“Kylmä”, “etäinen”, “muovinen” ja nyt myös “epävireinen” Saara Aalto meni taas jatkoon
Miten tässä näin kävi? Hänen Gaga-videonsa katsojamäärä nousi eilen 0,3 miljoonasta 1,3 miljoonaan. Britithän hänen videoitaan eivät katso, kuten täällä on moneen kertaan todettu, joten miljoona suomalaista eli joka viides suomalainen katsoi videon eilen YouTubessa.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Hänenhän on pitänyt tulla joka jakson jälkeen “maitojunalla” kotiin, kun britit eivät äänestä eivätkä katso videoita YouTubessa eivätkä tykkää Twitterissä ja vihaavat Saaraa, kun se on jotenkin niin epäaito.
Ihan sama milloin tulee kotiin ja saako levytyssopimusta ja seuraako tästä yhtään mitään. Tuonne pääsy ja tuolla esiintyminen rautaisella ammattitaidolla ja täydellisesti jäätymättä on sellainen juttu, että sopii yrittää tehdä perässä. Saara näyttää itse ajattelevan, että tämä on hänelle tilaisuus, jota ei elämässä toista kertaa tule, ja hän nauttii siitä täysillä, vaikka tästä ei seuraisi uran kannalta yhtään mitään.
Ja juu, siis tasohan on totta kai ja ilman muuta juuri tänä vuonna poikkeuksellisen huono... Ei se nyt jumalauta voi olla mitenkään muuten.
Olisihan se nyt vähän outoa, jos Saara ei esiintyisi rautaisella ammattitaidolla. Hänellä sentään on laulajan ammattitutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä saaraa oikein äänestää ?
Englannisssa asuvat suomalaiset ?
Ja brittien lesboyhteisö joka laittaa sossun rahat Saaran äänestämiseen ?
Ja Meri joka kuulemma euroviisuissa äänesti Saaraa hulluna
Varmaan kaikk kolme, mutta ne eivät yksin riitä.
Saaraa äänestävät fanit ympäri maailmaa.
Se selviää Saaran esitysten Youtube-kommentteja lukemalla.
Muilla kilpailijoilla ei ole kansainvälistä fanipohjaa, joten Saara tulee voittamaan.
Samaa indikoi moninkertaiset näyttömäärät Youtubessa verrattuna muihin kilpailijoihin.
"Oh so quiet" räjäytti potin ja sen myötä Saara huomattiin myös muunmaalaisten X Factor -fanien piireissä.
Kuinkas tämä on mahdollista, kun X Factorin säännöissä sanootaan selvästi, että ulkomailta tulleet äänet hylätään 😉?
Eikös siellä myös sanota, etteivät ota vastuuta siitä, mistä äänet tulevat. Aikasemmin jo oli tämä "skandaali", kun paljastui, ettei Xfactor pysty estämään filippiiniläisiä äänestämästä omiaan edellisellä kaudella. Ja tätä äppiä ei ole päivitetty juurikaan, joten edelleen esim. minun ääneni Ruotsista rekisteröityvät kyllä.
Eli Saara on sittenkin päässyt jatkoon suomalaisten äänillä?
Ei ole. Vain paikalliset äänet pääsevät perille asti. Tämä on oikeasti koettu jo kerran.
Ohis
Pidän peukkuja että hän voittaa!
Huoh. Miten jotain jaksaa häiritä noin paljon jos joku toinen on eri mieltä jostain artistista? En ymmärrä.
Mikä ap oli tämän aloituksen pointti? Pääsihän jatkoon myös Honey G, joka "on ihan läppä, eikä osaa edes räpätä", Sam, joka "huutaa kaikki biisit läpi", 5AM, "bändi, jossa vain yksi osaa laulaa", "piipittävä", "paikallaan tönöttävä" Emily, "aina epävireinen" 4 of Diamonds, Ryan, joka "ei osaa edes laulaa" ja "umpitylsä" Matt.
Vierailija kirjoitti:
Markkinoinnillisista syistä kisan voittaa joku britti. Simonilla on siihen sanansa sanottavana. Ei Suomessakaan ulkomaalainen voi voittaa vastaavaa kilpailua. Saara on varmasti ihan kärkisijoilla, mukana äänitteillä, videoissa sekä esiintymiskiertueella. Tämä voi myös johtaa lisäksi laajempiinkin produktioihin, omiin konsertteihin ja levytyksiin isoille markkinoille.
Oli miten oli tulevaisuuden kanssa !
Ei nyt kuitenkaan aleta kisaamaan sitä kisaa täällä keskustelupalstalla loppuun!
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap oli tämän aloituksen pointti? Pääsihän jatkoon myös Honey G, joka "on ihan läppä, eikä osaa edes räpätä", Sam, joka "huutaa kaikki biisit läpi", 5AM, "bändi, jossa vain yksi osaa laulaa", "piipittävä", "paikallaan tönöttävä" Emily, "aina epävireinen" 4 of Diamonds, Ryan, joka "ei osaa edes laulaa" ja "umpitylsä" Matt.
Onko nää ap:n analyyseja?
Vierailija kirjoitti:
Mun veikkaus sijoituksista eli no. 1 on voittaja:
1. Saara Aalto
2. Matt Terry
3. 5 AM
4. Emily Middlemas
5. Honey G
6. Sam Lavery
7. Ryan
8. Four of Diamonds
Saara voittaa jo sillä perusteella, että on nyt saanut quirky-maineen ja sitä myötä faneja ympäri maailmaa. Muut esiintyjät ovat tusinatavaraa, joita kukaan Brittien ulkopuolelta ei äänestä.
Matt Terry ja 5 AM taas saavat paljon brittiläisten teinityttöjen ääniä, joten he tulevat seuraavana. Emily jää näistä, mutta päihittää Honey G:n, jonka novelty-arvo riittää sijaan 5.
Kotiseutuäänillä (ja paremmilla taidoilla) Sam on sijalla 6., kun taas ainoa skotti Ryan päihittää kaikkien skotlantilaisten äänillä Four of Diamondsin, joka tippuu ensi kerralla.
Mä taas uskon, että Matt voittaa. Hänestä yritetään tehdä voittajaa väkisin. Seuraavaksi tippuu Honey. Hän on nyt kahdeksan parhaan joukossa ja pääsee kiertueelle väriä tuomaan. Nyt hänet voidaan eliminoida kisasta.
no ei se saara pelkästään X-factorissa,ja suomessa ole esiintynyt.On se maailmaa kiertänyt vähän muuallakin kuin pelkästään suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun veikkaus sijoituksista eli no. 1 on voittaja:
1. Saara Aalto
2. Matt Terry
3. 5 AM
4. Emily Middlemas
5. Honey G
6. Sam Lavery
7. Ryan
8. Four of Diamonds
Saara voittaa jo sillä perusteella, että on nyt saanut quirky-maineen ja sitä myötä faneja ympäri maailmaa. Muut esiintyjät ovat tusinatavaraa, joita kukaan Brittien ulkopuolelta ei äänestä.
Matt Terry ja 5 AM taas saavat paljon brittiläisten teinityttöjen ääniä, joten he tulevat seuraavana. Emily jää näistä, mutta päihittää Honey G:n, jonka novelty-arvo riittää sijaan 5.
Kotiseutuäänillä (ja paremmilla taidoilla) Sam on sijalla 6., kun taas ainoa skotti Ryan päihittää kaikkien skotlantilaisten äänillä Four of Diamondsin, joka tippuu ensi kerralla.
Mä taas uskon, että Matt voittaa. Hänestä yritetään tehdä voittajaa väkisin. Seuraavaksi tippuu Honey. Hän on nyt kahdeksan parhaan joukossa ja pääsee kiertueelle väriä tuomaan. Nyt hänet voidaan eliminoida kisasta.
Sama. Tosin nyt jäi ihan paitsioon tässä jaksossa. Matt tai se poikabändi.
Tässä kaudessa on huvittavaa se että britit näyttävät ujoilta pliisuilta ja anteeksipyytäviltä kun taas kaikki nuo stereotypiat suomalaisuuteen liitettynä onkin räväkkä rohkea ja spontaanein!
Vierailija kirjoitti:
Tässä kaudessa on huvittavaa se että britit näyttävät ujoilta pliisuilta ja anteeksipyytäviltä kun taas kaikki nuo stereotypiat suomalaisuuteen liitettynä onkin räväkkä rohkea ja spontaanein!
Niin siis kliseisestihän britit nimenomaan ovat pliisuja ja äärimmäisen pidättyväisiä. Minua on huvittanut tämä hehkutus siitä miten Englannissa on niin riehakasta ja boheemia. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinoinnillisista syistä kisan voittaa joku britti. Simonilla on siihen sanansa sanottavana. Ei Suomessakaan ulkomaalainen voi voittaa vastaavaa kilpailua. Saara on varmasti ihan kärkisijoilla, mukana äänitteillä, videoissa sekä esiintymiskiertueella. Tämä voi myös johtaa lisäksi laajempiinkin produktioihin, omiin konsertteihin ja levytyksiin isoille markkinoille.
Ei, vaan juuri markkinoillisista syistä Saara voittaa. Hän on "different", jotain uutta ja mielenkiintoista.
Ei tasapaksu ja tylsä britti. Siitä on aikaa, kun edellinen brittivoittaja on menestynyt kaupallisesti. Markkina on täynnä näitä samankaavanmukaisia X Factor -voittajia, eivätkä he ole viime vuosina menestyneet kilpailun jälkeen. Siksi halutaan jotain uutta ja erilaista, jota ei ole vielä nähty eikä koettu.
Ihan niin kuin Louis sanoi viime jaksossa Saaralle, että sinunkaltaistasi ei tässä kilpailussa ole ollut koskaan aiemmin.
Samaa on sanottu Honey G:stä, joten tuolla logiikalla hän voittaa 😅
Ei. Honey G ei osaa laulaa, eikä päädy tekemään levyä.
Sitä paitsi näitä brittiläisiä huumoripläjäyksiä, jotka ovat mukana viihdyttämässä - ei laulutaitojensa takia - on nähty ennenkin.
Saaran kaltaista superlahjakasta ja erilaista ei ole ollut mukana aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan sanonut ettei hän osaa laulaa. Olen sanonut että hän on ollut muovinen, etäinen ja karisma on puuttunut.
Ja ihan samaa sanoi Simon lauantaina. Että aiemmin Saara on vetänyt erilaisia rooleja, eikä ole ollut oma itsensä.
Nyt kun hän on relannut, on alkanut tapahtua nopea muutos.
Edelleen hän on silti sosiaalisilta taidoiltaan vähän outo. Töksäyttelijä ja aina jotenkin kääntää jutun itseensä - minä tein niin kamalasti töitä ja minäminäminä - eli siinä sujteessa olisi edelleen petrattavaa...
No, mitähän hittoa ne Saaran sosiaaliset taidot tähän liittyy? Kuulostat siltä, kuin odottaisit hänestä jotain kädestä pitelijää itsellesi. Eikö nyt riitä, että hoitaa tuon ammatillisen hommansa ihn hyvin.
Ne sosiaaliset taidot ovat ihan avainasemassa siinä vaiheessa, kun yrittäjä (mitä artisti aina on) yrittää myydä tuotettaan. Jos on kököt sosiaaliset taidot, ei saa itseään myytyä niille yhteistyökumppaneille, eikä yleisölle. Juuri niihinhän on nyt siellä Englannissa sekä tuomarit että yleisö reagoineet.
Aina näet löytyy joku joka on artistina yhtä hyvä ja lisäksi sweet and likeable.
Hän tarvitsee ehdottomasti äärimmäisen taitavan ihmissuhdemanagerin siihen itsensä ja muiden väliin. Ja coachausta noihin haastatteluihin jne.
Täysin samaa mieltä. Saara osaa kyllä laulaa ja on pokkaa esiintyä, mutta pitäisi osata myös "ottaa yleisönsä" haastattelutilanteissa. Nythän Saara lähinnä vaan kertoo, kuinka paljon teki töitä ja kommentoi suoritustaan tai muiden kiitosta/äänestämistä hänen suoritukselleen ja pyytää äänestämään lisää, jotta HÄN pääsee jatkoon, koska on tehnyt niin paljon töitä ja haluaa tätä niin paljon. Tästä tulee hyvin suorituskeskeinen ja kehuja kerjäävä olo sen sijaan, että olisi esillä siksi, että haluaa myös yleiseölle elämyksiä tai jotenkin yhteyden yleisöönsä. Tästä syystä ei välttämättä tule menestymään, jos ei tosiaan saa hyvää manageria.
ps. en ole kateellinen ja toivon toki Saaralle menestystä, mutta yllä perusteluja, miksi hän ei vain kolahda niin kuin joku sydämellinen artisti kolahtaa (vaikka huonommalla laulutaidolla).
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Saara osaa kyllä laulaa ja on pokkaa esiintyä, mutta pitäisi osata myös "ottaa yleisönsä" haastattelutilanteissa. Nythän Saara lähinnä vaan kertoo, kuinka paljon teki töitä ja kommentoi suoritustaan tai muiden kiitosta/äänestämistä hänen suoritukselleen ja pyytää äänestämään lisää, jotta HÄN pääsee jatkoon, koska on tehnyt niin paljon töitä ja haluaa tätä niin paljon. Tästä tulee hyvin suorituskeskeinen ja kehuja kerjäävä olo sen sijaan, että olisi esillä siksi, että haluaa myös yleiseölle elämyksiä tai jotenkin yhteyden yleisöönsä. Tästä syystä ei välttämättä tule menestymään, jos ei tosiaan saa hyvää manageria.
ps. en ole kateellinen ja toivon toki Saaralle menestystä, mutta yllä perusteluja, miksi hän ei vain kolahda niin kuin joku sydämellinen artisti kolahtaa (vaikka huonommalla laulutaidolla).
Totta, että Saara ei oikein loista haastattelutilanteissa. Uskon sen johtuvan jännityksestä ja siitä että noihin tilanteisiin liittyy usein paljon nokkelaa sanailua natiivien osalta, mihin on varmaan vaikeaa keksiä itse lisättävää vaikka olisikin hyvä kielitaito. Tässä haastattelussa Saara on mielestäni vähän luontevampi: http://www.digitalspy.com/tv/the-x-factor/news/a812437/x-factors-saara-…
Saara Aalto painii samassa sarjassa Honey G tyyppisen kummajaisen kanssa.
Eiköhän se todista paljon se.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan sanonut ettei hän osaa laulaa. Olen sanonut että hän on ollut muovinen, etäinen ja karisma on puuttunut.
Ja ihan samaa sanoi Simon lauantaina. Että aiemmin Saara on vetänyt erilaisia rooleja, eikä ole ollut oma itsensä.
Nyt kun hän on relannut, on alkanut tapahtua nopea muutos.
Edelleen hän on silti sosiaalisilta taidoiltaan vähän outo. Töksäyttelijä ja aina jotenkin kääntää jutun itseensä - minä tein niin kamalasti töitä ja minäminäminä - eli siinä sujteessa olisi edelleen petrattavaa...
Voit itse mennä kokeilemaan englannin kielellä kuinka luonteva osaat olla telkkarissa. Vaikka nuoret suomalaiset yleensä ovat hyviä englannissa, niin ei se kuitenkaan ole äidinkieli ja tuntuu ehkä töksäyttelevältä. Itse teen töitä ranskaksi ja englanniksi, en asu Suomessa ja välillä tuntuu, että kommunikointi on välillä puutteellista. Kumpikaan noista kielistä ei ole samalla tasolla kuin äidinkieleni, eikä koskaan niin tule olemaankaan. Hyvä Saara!!
Saara nyt on vaan hönö haastatteluissaan. Todella tyhmän ja hölmön oloinen.
Eli Saara on sittenkin päässyt jatkoon suomalaisten äänillä?