Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalaisen kanssa seurustelu ja kielimuuri?

Vierailija
30.10.2016 |

Olen nyt jo pidempään seurustellut ulkomaalaisen miehen kanssa. Mulle on muodostunut jotenkin ärsytykseksi se, ettei pysty kertomaan toiselle ajatuksistaan. Meidän yhteinen kieli on suomi ja koska mies osaa sitä vielä välttävästi, tuntuu että ei pysty kokemaan sitä alkuseurustelun ihanuutta kun jutellaan aamuun asti kaikesta maan ja taivaan väliltä.. Toki me jutellaan paljon ja google-kääntäjä on käytössä jos menee ihan hankalaksi mutta se on sellaista hankalaa sitten jotenkin. Tiedättekö kun tulee sellainen että oot jo avaamassa suutas kun tulee mieleen joku hyvä juttu mut sitten tajuut ettei se toinen ehkä tajuukaan sitä asiaa että hirvee selittäminen ja sit jättää vaan sanomatta suosiolla. Jos joku on käynyt samoja tuntemuksia läpi niin olis kiva kuulla, onko suhteet kaatunu tähän kieliongelmaan ja miten tätä kannattais sulatella? :o

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

upnosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaisen kanssa seurustelu on helppoa, niiden joka toinen sanahan on suomea. Ha du någo kännykkä? Alla va mycke kiva.

Vierailija
44/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten voi edes niin syvästiä ihastua keheenkään, että aloittaa suhteen, jos yhteistä kieltä ei juuri ole. Seurustelen itse britin kanssa, ja vaikka puhun sujuvasti englantia, niin silti harvakseltaan tulee tilanteita, jolloin mun pää menee jäähän enkä osaakaan sanoa jotain. Sekin on jo tarpeeksi ärsyttävää, saati sitten se, ettei juuri mitään voisi sanoa.

Vierailija
45/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä perheissä muodostuu sitten oma siansaksa jota vain he ymmärtävät. Jos yhteinen kieli on molemmille vieras kieli, niin se yhteinen kieli ei edes kehity vaan taantuu.

Suomen kieli on rikas kieli jota haluan käyttää ja vaadin lisäksi suhteelta ja toiselta osapuolelta niin paljon, etten voisi elää vieraskielisen kanssa vaikka puhun päivittäin useita eri kieliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä