Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helvetissä sitä pärjää pari viikkoa kun palkan jälkeen ei jää mitään ja..?

Vierailija
30.10.2016 |

Palkkaa tulee 350€ joka menee vuokraan. Ulosotto ottaa osansa.
Asumistukea tulee 160€ josta menee pakollisiin laskuihin 90€ ja vielä bussikortti 30€.
Jää siis 40€.
Velkaa en voi keltään ottaa kun en pysty nytkään niitä maksamaan ja jos ottaisin niin olisi seuraavan palkan kanssa taas sama ongelma. Silloinkin minulle jää korkeintaan 90€.
Huhhuh.
Vinkkejä voi antaa ja rahaa saa laittaa tililleni.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä todella fiksulta ja filmaattiselta nuorelta naiselta(?). Kukapa ei sinulle haluaisi rahaa antaa ihan hyvää hyvyyttään.

Vierailija
22/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla peliriipuvainen? Tuntuu tutulta pitää pelaamalla saada lisää, mutta lopussa häviää. Lopeta tuo pelaaminen saat silläkin ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kyllä todella fiksulta ja filmaattiselta nuorelta naiselta(?). Kukapa ei sinulle haluaisi rahaa antaa ihan hyvää hyvyyttään.

Kannattaa lukea viestejäni sarkastisuudella. Aivan kaikkea ei tarvitse ottaa tosissaan enkä minä täältä rahaa hae. Tukea ja neuvoa.

Myöskin ulosotto on hyvin surullinen tarina enkä usko, että kovin kauheasti haluaisit tarinan tiedettyä kritisoida.

Ap

Vierailija
24/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea tulee 160€ josta menee pakollisiin laskuihin 90€ ja vielä bussikortti 30€.

Jää siis 40€.

Velkaa en voi keltään ottaa kun en pysty nytkään niitä maksamaan ja jos ottaisin niin olisi seuraavan palkan kanssa taas sama ongelma. Silloinkin minulle jää korkeintaan 90€.

Huhhuh.

Lidl myy halpaa kaurapuuroa n.40 centtiä/pkt, makaroonit samaisessa lafkassa 20 centtiä/ pussi eli tee makaronilaatikkoa. ym. Oheistarvikkeet yht. n. 20€ kahdeksi viikoksi, iso satsi tulee laatikkoa, pakasta sitä.

Soita kaikki pakolliset laskunperijät ja kysy maksuaikaa, hae samalla kakkos/ kolmosduunia ja toivo että jostain tulee yhteydenotto ennenkuin on vuokrat siinä pisteessä että ei auta muuta kuin poistua takavasemmalle. Ota sossuun yhteyttä voiko auttaa kusisessa tilanteessasi( auttaa jos olet turvapaikanhakija tai vastaava). Varkaisiin voit mennä omalla vastuulla. Miksi käyt töissä 350€:lla? Eikö olisi parempi ottaa kaikki tukina? Miksi yrität sinnitellä löysässä hirressä?

Vierailija
25/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla peliriipuvainen? Tuntuu tutulta pitää pelaamalla saada lisää, mutta lopussa häviää. Lopeta tuo pelaaminen saat silläkin ruokaa.

Jep. Olet oikeassa.

Pelaaminen ilmenee silloin kun olen hyvin stressaantunut. Kuitenkin korkeintaan 40-60€/kk mutta sekin on liikaa kun miettii paljonko käteeni rahaa jää.

Ap

Vierailija
26/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verokarhu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää siis 40€.

Huhhuh.

Lidl myy halpaa kaurapuuroa n.40 centtiä/pkt, makaroonit samaisessa lafkassa 20 centtiä/ pussi eli tee makaronilaatikkoa. ym. Oheistarvikkeet yht. n. 20€ kahdeksi viikoksi, iso satsi tulee laatikkoa, pakasta sitä.

Soita kaikki pakolliset laskunperijät ja kysy maksuaikaa, hae samalla kakkos/ kolmosduunia ja toivo että jostain tulee yhteydenotto ennenkuin on vuokrat siinä pisteessä että ei auta muuta kuin poistua takavasemmalle. Ota sossuun yhteyttä voiko auttaa kusisessa tilanteessasi( auttaa jos olet turvapaikanhakija tai vastaava). Varkaisiin voit mennä omalla vastuulla. Miksi käyt töissä 350€:lla? Eikö olisi parempi ottaa kaikki tukina? Miksi yrität sinnitellä löysässä hirressä?

Kiitos neuvoista. En tiedä luitko kaikki viestini mutta kyllä minulla on hyvä syy käydä töissä. Maksan ulosottoni pois.

Lisäksi tämä on vain väliaikaista, saan yleensä kyllä enemmän palkkaa.

Kohta teen taas 16-tuntisia päiviä eikä pitäisi olla näin tiukkaa.

Ap

Vierailija
27/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinnikkyyttä vielä riittää, voit alkaa keräämään nimiä kansalaisadressiisi, joka käsittelisi opiskelijoiden, lapsiperheiden, sotaveteraanien ym. Pienituloisten tuloleikkauksia.

Älä enään sitten ota velkaa kun luottikset kunnossa, ainakaan vähäänaikaan.

Vierailija
28/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea viestejäni sarkastisuudella. Aivan kaikkea ei tarvitse ottaa tosissaan enkä minä täältä rahaa hae. Tukea ja neuvoa.

Myöskin ulosotto on hyvin surullinen tarina enkä usko, että kovin kauheasti haluaisit tarinan tiedettyä kritisoida.

Ap

Sarkasmi on taitolaji ja vastenmieliset jutut on vaan vastenmielisiä.

Vierailija
29/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verokarhu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää siis 40€.

Huhhuh.

Kiitos neuvoista. En tiedä luitko kaikki viestini mutta kyllä minulla on hyvä syy käydä töissä. Maksan ulosottoni pois.

Lisäksi tämä on vain väliaikaista, saan yleensä kyllä enemmän palkkaa.

Kohta teen taas 16-tuntisia päiviä eikä pitäisi olla näin tiukkaa.

Ap

Eihän sinulla sitten pitäisi olla mitään hätää, varsinkaan jos ei ole lapsia elätettävänä, jos vastaat vain itsestäsi. Köyhäilyn jälkeen normaalien tulojen takaama elämä maistuu vieläkin paremmalta.

Vierailija
30/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kakkuja.

Vierailija
31/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ulosotossa ole suojaosuus? Miten noin pienestä voidaan edes ulosmitata kun kuukaudessa on jäätävä se tietty summa käteen, vai oletko tehnyt heidän kanssaan maksusopimuksen että maksat persruvella vaikkei itselle jää rahaa?

Onneksi tiedostat että tilanteesi on väliaikainen. Kaikki loppuu aikanaan ja vielä joku päivä sulla on rahaa tilillä ja saat ostettua ruokaa. Itse auttaisin rahallisesti jos vain olisi rahaa (ylihuomenna tulee palkka, tilillä rahaa 0,20€ :D).

Vierailija
32/33 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulosotossa ole suojaosuus? Miten noin pienestä voidaan edes ulosmitata kun kuukaudessa on jäätävä se tietty summa käteen, vai oletko tehnyt heidän kanssaan maksusopimuksen että maksat persruvella vaikkei itselle jää rahaa?

Onneksi tiedostat että tilanteesi on väliaikainen. Kaikki loppuu aikanaan ja vielä joku päivä sulla on rahaa tilillä ja saat ostettua ruokaa. Itse auttaisin rahallisesti jos vain olisi rahaa (ylihuomenna tulee palkka, tilillä rahaa 0,20€ :D).

Itseasiassa olin itsekin hieman hämilläni kun tästä palkasta otettiin ulosottoon 300€.

Mutta tosiaan otin viime viikolla 100€ palkkaennakkoa ja 120€ menee huomisesta pakollisiin menoihin. Sekä saan 160€ asumistukea.

Eli siis palkka 450€ +160€ .

Joten jos ei olisi laskuja enkä olisi ottanut palkkaennakkoa niin minulle jäisi 300€ vuokran jälkeen :)

Joka on aika hyvin.

Ilman asumistukea olisin kyllä aivan kusessa.

15. Päivä kun saan palkan taas niin käteen jää n. 150 vuokran jälkeen ja siitä miinus bussikortti ja sähkölasku. Eikä tule edes asumistukea. :(

Kiitos kuitenkin :)

Vierailija
33/33 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme