Työttömänä pärjää paremmin kuin työssäkäyvänä!
Olen työtön mies ja nyt pärjään paremmin kun työssä ollessa.
Tuloni ovat nyt peruspäiväraha + asumistuki + toimeentulotuki. Vuokran jälkeen käteen jää noin 480 euroa. Työssä ollessa palkkaa tuli 11 euroa tunti joka teki verojen jälkeen noin 1600 josta vuokran jälkeen käyttöön jäi noin 800 josta piti maksaa auton kulut joka oli työmatkan takia välttämätön. Eli käteen työssä ollessa jäi vähempi kun nyt kun ei ole autoa.
Tuo 480 on hyvä raha. Ruokaan kuussa menee 150 euroa, sähkään parikymppiä kuten myös nettiin. Huvituksiin ( lotto, vakio ja pitkäveto) menee noin 60 ja muihin satunnaismenoihin noin 50 euroa. SÄÄSTÖÖN jää noin 200 euroa kuussa!!!
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön mies ja nyt pärjään paremmin kun työssä ollessa.
Tuloni ovat nyt peruspäiväraha + asumistuki + toimeentulotuki. Vuokran jälkeen käteen jää noin 480 euroa. Työssä ollessa palkkaa tuli 11 euroa tunti joka teki verojen jälkeen noin 1600 josta vuokran jälkeen käyttöön jäi noin 800 josta piti maksaa auton kulut joka oli työmatkan takia välttämätön. Eli käteen työssä ollessa jäi vähempi kun nyt kun ei ole autoa.
Tuo 480 on hyvä raha. Ruokaan kuussa menee 150 euroa, sähkään parikymppiä kuten myös nettiin. Huvituksiin ( lotto, vakio ja pitkäveto) menee noin 60 ja muihin satunnaismenoihin noin 50 euroa. SÄÄSTÖÖN jää noin 200 euroa kuussa!!!
Tätä on Suomi nykypäivänä.
Joo, auto, bensa.. Suomessa maksetaan menetetystä vapaa- ajasta mut jotkut viittii painaa duunia tosissaan jo 11 € tunti..naurettavaa.
Mut hei, älä viitti tulla kirjottelee tollasta ja pilata kaikkien tunnelmaa.
Jos muuttaisi lähemmäksi työpaikkaa? Voisi kävellä sinne. Noin säästäväisenä ihmisenä sinulle jäisi varmasti palkastakin jotain säästöön.
Joo, näin se on yksinäisellä ihmisellä jolla ei ole kalliita harrastuksia eikä syö paljon. Mieheni veli on kuusikymppinen eronnut, ja välillä aina palkkatuella tai ysieurosella töissä työttömien yhdistyksellä. Auto on, vanha mutta ei hirveästi mene siihen rahaa kun ei kulje kuin lyhyitä matkoja kaupungin sisällä, tupakka on suurin menoerä, ruokaan ei juuri mene rahaa kun syö joka arkipäivä parilla eurolla ruuan siellä työttömien ruokalassa. Hänellä oikeasti jää säästöön rahaa, vaikka itse vielä kuvittelee olevansa tosi köyhä, toiselta veljeltään joka on paljon köyhempi ottaa jostain lääkärikäyntikyyditsemisestäkin 5-10€ bensarahaa, vaikka asuvat samassa lähiössä.
Meillä kun on pari lasta, asuntolaina, ja pari autoa työmatkojen takia, menee rahaa ihan helvetisti, mies syö paljon, ja pojatkin on jo koulussa ja syövät koko ajan enemmän, meillä menee jo kauppaan rahaa kuukaudessa tonnin verran, aina pitää olla kersoille ostamassa uusia kenkiä, vaatteita, pyöriä ym. Mulla on kaapit täynnä rettuja, jos asuisin yksin, söisin vähän ja vaatteita ei juurikaan tarvisi ostaa, pärjäisin työttömänäkin. Ei tule yhteiskunnalta kuin parisataa euroa kuussa lapsilisiä, asumistukea ei olla koskaan saatu, ei edes silloin kun olin kotihoidontuella tai työttömänä vuosia, ja päivähoitomaksut oli kalleimman mukaan vaikka miehellä ei ole mikään häävi palkka.
Väiti kirjoitti:
Joo, auto, bensa.. Suomessa maksetaan menetetystä vapaa- ajasta mut jotkut viittii painaa duunia tosissaan jo 11 € tunti..naurettavaa.
11€/h on jo ihan ok palkka, suurella osalla suomalaisia ei ole niin paljon tuntipalkka, alle kympin tunti tienaa aika iso osa palkansaajista.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
11€/h on jo ihan ok palkka, suurella osalla suomalaisia ei ole niin paljon tuntipalkka, alle kympin tunti tienaa aika iso osa palkansaajista.
Keskipalkka 2500e suomessa niin onhan se 11e/h jo pieni palkka, varsinkin jos asuu pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Tuollaisella haista vittu -palkalla ei kannat suostua mihinkään.
Saan kuussa alle 600 €, mieheni käy töissä. Emme saa asumislisää, enkä ole oikeutettu toimeentulotukeen. Vuokraan menisi (jos maksaisin oman osuuteni kokonaisuudessaan) 420 € kuussa. Ylimääräistä rahaa jää siis 180€ kuussa ja sillä pitäisi kustantaa muut laskut ja puolet ruoista ja työnhakuun liittyvät kustannukset eli matkakulut. Kyllä mielummin kävisin töissä ja tienaisin 1800€ kuussa nettona.
Jep, auto on itselläkin suuri menoerä. Teen töitä 32 tuntia viikossa, tuntipalkka alle 10e. Saman rahan saisin työttömänä eikä olisi pakko pitää autoa. Nyt en saa mitään tukia. Kun tuo romu hajoaa, joudun ottamaan velkaa koska rahat ei riitä muuten. Koskaan ei ole varaa mihinkään, harmittaa! Haluaisin ottaa kissan mutta pelkään että mulla ei ole varaa eläinlääkäriin jos jotain sattuu. Tälläistä on olla työssäkäyvä köyhä.
Huijaat. Toimentulokea et saa, jos säästät. Vai nostatko käteistä patjan alle? Se on monilla tapana.
Vierailija kirjoitti:
Työ on myös menetettyä vapaa-aikaa. Pienituloisena ei suomessa työ kannata.
Väärin, muita tuloluokkia vasta verotetaan, eikä silloin saa mitään sossutukia. Mieti sitä.
Mä haluan silti takas töihin nopeasti.
Mitä te syötte, kun selviätte noin vähällä? Minä olen yksinasuva nainen ja ruokaan ja muuhun (talous-, wc-paperi, pesuaineet, jne.) menee 450 -500 €/kk, on siinä jokunen olutkin. 😏
Lisäksi ostan hlökohtaiset hygieniatuotteet yli tuon.
Kertokaa nyt ihmeessä, mitä minun pitää syödä, että selviän noin vähällä. Oluista ei tartte huomauttaa, ne tajuan itsekin. 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin, muita tuloluokkia vasta verotetaan, eikä silloin saa mitään sossutukia. Mieti sitä.
Ahneita ja itsekkäitä paskiaisia pitääkin verottaa rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te syötte, kun selviätte noin vähällä? Minä olen yksinasuva nainen ja ruokaan ja muuhun (talous-, wc-paperi, pesuaineet, jne.) menee 450 -500 €/kk, on siinä jokunen olutkin. 😏
Lisäksi ostan hlökohtaiset hygieniatuotteet yli tuon.Kertokaa nyt ihmeessä, mitä minun pitää syödä, että selviän noin vähällä. Oluista ei tartte huomauttaa, ne tajuan itsekin. 😌
Mitä ihmettä itse syöt? Tuolla summalla syö helposti pariskunta. Itse käytän asumismenojen jälkeen noin 300 e/kk kaikkeen sisältäen kännykkälaskun, ruoan, hygieniatarvikkeet, matkalipun, satunnaiset huvitukset (kahvilakäynti, leffa tms) jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ostan hlökohtaiset hygieniatuotteet yli tuon.Kertokaa nyt ihmeessä, mitä minun pitää syödä, että selviän noin vähällä. Oluista ei tartte huomauttaa, ne tajuan itsekin. 😌
Mitä ihmettä itse syöt? Tuolla summalla syö helposti pariskunta. Itse käytän asumismenojen jälkeen noin 300 e/kk kaikkeen sisältäen kännykkälaskun, ruoan, hygieniatarvikkeet, matkalipun, satunnaiset huvitukset (kahvilakäynti, leffa tms) jne.
No; teen lounassalaattin töihin mukaan, paljon kasviksia, kanaa joukkoon. Illalla sitten lämpimän ruoan. En minä tiedä, jotenkin se vaan menee.
Kertokaa mitä pitää syödä, että menee vähän rahaa, sitähän minä pyysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneita ja itsekkäitä paskiaisia pitääkin verottaa rankasti.
Taidat itse olla ahneen lisäksi vielä luuserikin.