Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joissakin julkisissa WC-tiloissa on kaksi lukittavaa ovea?

Vierailija
30.10.2016 |

Oletteko huomanneet, että joissakin yleisissä vessoissa on lukko sekä käsienpesutilassa että wc-kopissa? Hyvä sinänsä että voi lukita molemmat, jos vaikka menee pökerryttävän hajukkaille ruikuleille tai jos haluaa asentaa piilarit rauhassa tms. Mutta tällaisesta systeemistä on tullut ainakin minulle myös ongelmatilanteita.

Yksi kerta pissislauma alkoi rynkyttämään ja hakkaamaan ulompaa ovea kun olin kakkoshädällä.
Kerran räkälän vessassa lukitsin molemmat ovet, ja eiköhän joku tullut hetken päästä huutelemaan että "Miksi ovi on lukossa, OVI AUKI!". Kun poistuin vessasta, ulkopuolella odotti baarin henkilökunnan äijä raivoamassa tulipunaisena "Sitä toista ovea ei saa lukita! ULOS TÄÄLTÄ, seuraavasta kerrasta saat porttikiellon!". Ja Malmilla oli muuten tämä ravitsemusliike, jos jotain kiinnostaa.
Siis mitä veetä?! Missään ei lukenut että molempia ovia ei saisi lukita. Ja miksi niitä lukkoja on kaksi, jos niitä kumpaakin ei saa käyttää? Eikö toisen lukon voisi poistaa käytöstä?

Siis tästä lähtien kyllä käytän vain kopin lukkoa, jos kyseisenlainen wc tulee eteen, mutta oikeasti ihmetyttää miksi tuollaisia vessoja on olemassa? Suunnitteluvirhe?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä menen miesten vessaan enkä lukitse kumpaakaan ovea ;)

Vierailija
22/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää ne vessat joissa on vain yksi koppi, eikä lukkoa käsienpesutilassa. Miksi jonkun toisen pitää päästä siihen käsienpesutilaan kuuntelemaan ja kuumottelemaan vessassaolijaa? Itse en ikinä mene siihen odottamaan. Ei mitään järkeä, vaan kauhea toistensa ohi pungertaminen ja venkslaaminen ahtaassa tilassa kun toinen sieltä kopista pääsee. Mieluummin jään molempien ovien ulkopuolelle ja menen vessaan sitten kun kuulen että toinen on tullut pois ja pesee käsiään tms.

Minä olen kerran ollut vessassa niin, että sain lukkoon sen kopperon oven, mutta en sitä välitilan ovea. Ja minulla on ujo rakko ja oli hirveä pissahätä ja kiire. Heti kun menen kopperoon, tulee joku kovaääninen nainen miehen kanssa ja avaa sen välitilan oven ja seurustelee siinä sen miehen kanssa. Minä istun jäätyneenä siellä vessassa. Eihän siinä voinut pissata kun olivat ihan vieressä, kaikki äänet olisivat kuulleet. En tajua miten kukaan voi olla niin törppö ja moukka. Ja halusikohan se mies kuunnella jonkun lirinöitä ja pörinöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi