Kaveri tuli uskoon, en haluaisi olla enää tekemisissä
Ei vaan kiinnosta ne raamatunjakeet... Miksi uskoon tulleet vaan copypastaa raamatun lauseita someen mutta ei mitenkään avaa mitä he niillä haluavat kertoa? Tuntuu että uskovaiset vaan hokee että "herra on ylin kaikista ja minä olen vain syntinen.. kiitos herra kun kuulet minun syntisen rukouksen" Jne. Ja muut uskovaiset kommentoi jotain "amen" "ylistetty Herra ja Jeesus Kristus" Mielestäni ei ole tervettä?
En voi enää olla tekemisissä kaverin kanssa joka käyttäytyy noin. Mitä teen? Tiedän kyllä että jos katkaisen välit häneen niin sekin on jokin merkki herralta että olen syntinen ja joudun helvettiin kun en anna elämääni Jeesukselle. Vai mitä? Jos yrittäisin puhua järkeä niin olisin saatanasta. Harmittaa kun menettää kaverin näin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse uskovaisena huomannut, että ei-uskovainen kysyy välillä monta kertaa samaa asiaa uskosta (en väitä, että juuri sinä, ap., olisit tehnyt niin, kun en sinua tunne), jolloin lopulta vaan joutuu jättämään vastaamatta.
Varmasti kysyy, jos et vastaa rehellisesti. Uskovaiselta kun esimerkiksi kysyy, miksi palvoo kusípäistä olentoa, jota ei kiinnosta kärsimyksen poistaminen, vaikka siihen oletettavasti kykenisi ilman kummempia ongelmia, ei rehellistä vastausta saa. Tulee 100 % ajasta kiertelyä tai selittelyä, eivätkä jostain syystä halua vastata esim. "no mä nyt en sillai näe, että kärsimys olisi paha asia, olenhan hitusen sadisti" tai "jumala nyt vaan on kuspää, mutta pakko sitä on palvoa, jos ei halua helvettiin joutua", jotka sentään olisivat rehellisiä vastauksia. Näiden sijaan tulee jotain "no mutku tää on joku iso plääni hei, et ihmiset kärsii" tai "no kun ilman kärsimystä ei vois olla kivaa, koska eihän kukaan nauti elämästä jos ei ole itse kokenut keskitysleiriä".
Olen ateisti, mutta minun ystäväpiiriini kuuluu jopa fundamentalisti.
Hän ei ole julistavaa sorttia.
Varmaan kaverisi rauhoittuu alkuhuuman laannuttua.