Onko tuo Itä-Suomi vähän siinä mielessä mennyttä maailmaa, että sitä on vaikea pelastaa?
http://www.hs.fi/kotimaa/a1477713941700
Koska siellä asioita on vaikea parantaa. Sinne ei synny työpaikkoja, ihmiset sairastavat enemmän ja ovat myös köyhempiä. Siellä on myös yliopisto, mutta aika moni kouluja käynyt ihminen on loikannut länteen.
Näetkö itse tulevaisuutta Itä-Suomessa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?! Ainakin kuopio on kovastikin kasvava ja kehittyvä kaupunki. Siinä viidessä vuodessa mitä olen täällä asunut niin on kyllä muuttunut radikaalisti edukseen!
Kuopio onkin ainut valonpilkahdus siellä päin Suomea.
Varsinkin Kuopion kalakukot.
No Kuopio on Suomen suurin maidontuottaja paikkakunta ja sianlihassa toiseksi suurin...
Joten Kuopiosta tulee muutakin kuin vieäräleukoja ja kalakukkoja.
Ja sen huomaa. Kasvissyöjät on kuopiolaisille paholaisesta seuraava ja ottavat sen melkein henkilökohtaisena vittuiluna :D (ehkä pikkuisen kärjistäen ;) ). Ja auta armias jos oot vegaani. Voin kuvitella mikä vastaanotto jossain Liperissä olisi :D.
Miksi kasvissyönti olisi Kuopiossa paheksuttu asia? Kyseessä on ihan sinun oma päätelmä. Minä kuopiolaisena tunnen monta kasvissyöjää ja annan heille täyden vapauden sekä riemun elää ja olla kuin tahtovat. No viimeinen lause sinulta kertoo kaiken "Voin kuvitella mikä vastaanotto jossain Liperissä olisi :D. " Eli kuvittelet asioita joista et tiedä mitään.
Tuota kirjoitustani ei tarvitse lukea kuin piru raamattua. Koko tämä aloitushan on tavallaan vitsi, tai silleen minä tämän ymmärsin. Olen Kuopiosta kotoisin ja asuin siellä lähemmäs 30-vuotta, joten puhuin omista kokemuksistani, mutta tahallisesti liioitellen, koska heitin vitsiä samalla. Ei tästä olisi tarvinnut palkokasveja vetää nenään koko pussillista :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?! Ainakin kuopio on kovastikin kasvava ja kehittyvä kaupunki. Siinä viidessä vuodessa mitä olen täällä asunut niin on kyllä muuttunut radikaalisti edukseen!
No Kuopio on Suomen suurin maidontuottaja paikkakunta ja sianlihassa toiseksi suurin...
Ja sen huomaa. Kasvissyöjät on kuopiolaisille paholaisesta seuraava ja ottavat sen melkein henkilökohtaisena vittuiluna :D (ehkä pikkuisen kärjistäen ;) ). Ja auta armias jos oot vegaani. Voin kuvitella mikä vastaanotto jossain Liperissä olisi :D.
Miksi kasvissyönti olisi Kuopiossa paheksuttu asia? Kyseessä on ihan sinun oma päätelmä. Minä kuopiolaisena tunnen monta kasvissyöjää ja annan heille täyden vapauden sekä riemun elää ja olla kuin tahtovat. No viimeinen lause sinulta kertoo kaiken "Voin kuvitella mikä vastaanotto jossain Liperissä olisi :D. " Eli kuvittelet asioita joista et tiedä mitään.
Tuota kirjoitustani ei tarvitse lukea kuin piru raamattua. Koko tämä aloitushan on tavallaan vitsi, tai silleen minä tämän ymmärsin. Olen Kuopiosta kotoisin ja asuin siellä lähemmäs 30-vuotta, joten puhuin omista kokemuksistani, mutta tahallisesti liioitellen, koska heitin vitsiä samalla. Ei tästä olisi tarvinnut palkokasveja vetää nenään koko pussillista :D.
Täysin vakavasti keskustellen, niin kyllä kuopiolaisten suhtautuminen kasvissyöntiin eroaa ihan jonkin verran etelämmästä Suomesta. Hienoa jos sinä et tuttavillesi vinoile tai tivaa, helpotat heidän elämäänsä huomattavasti, mutta ymmärräthän, että kaikki ihmiset eivät käyttäydy samalla tavalla mitä sinä?
Juu, me ollaan täällä Itä-Suomessa ihan henkihieverissä, mikään tekohengityskään ei meitä enää auta. Kuollaan pois ihan kohta. Ei sitten teidän rikkaiden rintamaiden asujien tarvitse enää pelätä, että teidän verorahanne ohjataan tänne raukoille rajoille nälkämaan kupeeseen. Ne meistä, jotka vielä ovat jotenkuten liikuntakykyisiä, valuvat sinne rintamaille teidän elätettäviksi!
Ihan vakavasti sanottuna: Itse huomasin tämän jo 15 vuotta sitten. Jännä, että tutkijatkin alkavat puhua tästä. Taitaa tulla liian myöhään.
Lähdin reilut 20 vuotta sitten Savonlinnasta lukio jälkeen Helsinkiin opiskelemaan. Joskus 15 vuotta sitten havahduin siihen, että kaupungilla tulee vastaan vain ja ainoastaan vanhuksia. Kouluja lakkautetaan ja esim. lukiossa on ehkä puolet siitä määrästä, mitä oli minun aikanani (siis nykyisin, ei silloin 15 vuotta sitten).
Viimeisetkin "nuoret" lähtee, kun opettajakoulutus siirtyy pois!
Masentavaa.
Ehkä Oopperajuhlat jaksaa pitää sen vielä kivana kesäkaupunkina, mutta talvisin se on ollut masentava jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten vedät sieraimet täyteen herneitä? En minä tai kukaan muukaan ole tässä vetänyt herneitä nokkaan. Vastasin vain ihan rauhallisesti viestiin ja perustelin viestini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Katainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Katainen?
Miten Katainen ja Kuopio liittyy yhteen?
Kaikki vegaanit ovat elossa ja voivat hyvin. Onko vaikea sen perusteella päätellä, että lihaa ja maitoa ei oikeasti tarvita?