Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin. Nyt se sitte tapahtui.

Vierailija
09.03.2006 |

erottiin tässä joku aika sitten ja nyt mies on alkanut hakemaan lasten huoltajuutta oikeusteitse. Millaiset mahdollisuudet miehellä on saada huoltajuus?? Meillä ei siis mitään esteitä, miksi itse en voisi lapsia hoitaa. Elämme normaalia perhe- elämää, tosin ilman isää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset haluavat muuttaa isälleen niin heitä kuullaan oikeudessa kun ovat 12 v täyttäneitä. Aikaisemminkin otetaan toiveet huomioon. Jos olet kunnollinen niin en usko että hän niitä saa. Siinä on monta asiaa mitä punnitaan.

Toki isäkin osaa manipuloida lapsia niinkuin kävi minun tapauksessa.

Vierailija
2/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä tämän takana on?? Itse olen kotona lasten kanssa, isä käy töissä eli jos isä saa huoltajuuden niin lapset joutuvat päiväkotiin. Lapset on 3 ja 5v. Itsekkin olen vähän huumorimielellä suhtautunut tähän, koska en usko että se mies lapsia saa, mutta pelkään silti pahinta. Ei meillä ole mitään esteitä, miksi en voisi lapsia pitää. Taloudellisesti pärjään hyvin, lapset on hyvin puettuja ja ruokittuja, leikin niiden kanssa.... Rakastan näitä helmiä. Silti vähän jännittää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan kun tämä tuli. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis kyse ei kai ole huoltajuudesta (teillä on varmaan yhteishuoltajuus?) vaan siitä kumman luona lapset pääsääntöisesti asuvat ja kumpi on " vain" tapaava etävanhempi. Yleensähän nuo päätökset äidin puolelle kallistuvat, ellei ole jotain todella selkeitä paremmuus-tekijöitä isän taloudessa. Varsinkin pienten lasten katsotaan jotenkin olevan enemmmän sidoksissa äitiin.

-ainoita asioita tässä yhteiskunnassa, jossa naiset ovat selkeästi etuoikeutetummassa asiassa ovat juuri nämä huoltajuuskiistat

Vierailija
4/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän sillä olen kokenut kaiken pienimmänkin kiusan eksän taholta.

t.3

Vierailija
5/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies ei ala pelaamaan likaista peliä, eli kaivelemaan kaikkia luurankoja kaapista ulos.

Mieti, voisiko sinulla niitä olla, vähäpätöiseltäkin tuntuvia asioita. Voit paremmin niihin sitten varautua.

Vierailija
6/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Miehelläsi ei ole mitään mahkuja! Ei niin minkäänlaisia.

Vierailija
7/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin sinun täytyy olla tyyliin alkoholisti, lasten hakkaaja jne...

Ole huoleti, älä pelkää ja älä ainakaan anna periksi! Sinä saat ilmaisen oikeusavustajan jos oikeuteen asti joudut.

Vierailija
8/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei miehellä pitäisi olla mitään kaivettavaa, ennemmin minulla. Ellei sitten ala valehtelemaan. Ihmettelen vaan, että miten se tähän rupeaa. Eikös se ole niin, että jos se häviää, niin se maksaa oikeuskulut?? Ja kun todennäköisesti häviää vielä niin... Ellei se oo keksiny sitten jotain toooosi hyvää valetta. ap

Vierailija
9/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että kaikki menee hyvin. En kyllä kestä, jos joudun luovuttamaan nämä piiperot isälle. Vaikkakin näen niitä silloinkin usein mutta siltikään en kestä. En ole koskaan ollut näistä yötä erossa, tosin olen ollut, että olen aamulla aikasin lähtenyt ja illalla myöhään tullut mutta en kauempaa. No, jospa se ukko sais nokilleen tässä. ap

Vierailija
10/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisena saat sieltä asianajajan, jos ei kotivakuutuksessasi ole oikeusturvaa. Varaudu hyvin.

Vierailija
11/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä olla provosoitumatta miehesi mahdollisista mustamaalausyrityksistä! Eiköhän miehesi osoita oman tyhmyytensä, jos alkaa keksimään itse sinusta juttuja!

Vielä kerran tsemppiä ja yritä olla stressaamatta!

-7-

Vierailija
12/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän/tunnen kolme tälläistä tapausta! Ja lapset alle kouluikäisiäkin! Surullista lasten kannalta, että tapellaan lapsista oikeudessa asti, varsinkin jos se tehdään ihan vaan toista kiusatakseen!!! Eri asia jos on aihetta!!!

Vierailija
13/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa hankkia asianajaja ja varautua sitä kautta tulevaan!

Vierailija
14/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaiken perusteella mitä kerroit luulisi että mieskin tajuaisi omien mahdollisuuksiensa mitättömyyden. Tai jos ei tajua luulisi oikeusavustajan tai oman lakimiehen hänelle siitä sanovan. -Kun kyse on noinkin pienistä lapsista, joita kaikin puolin normaali ja kunnollinen äiti hoitaa kotona, ja on hoitanut koko heidän elinikänsä, ei mikään oikeus riistä heitä nykyisestä kodistaan ja elämäntyylistään. Miehellesi koituu vain turhia kuluja; luulisi lakimiehen neuvovan häntä mieluummin tavoittelemaan mahdollisimman laajoja tapaamisoikeuksia.

Mitä jos ex-miehesi vain uhkailee?

Vierailija
15/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama tilanne. Ero tulossa ja mies uhkailee että oikeuteen joudutaan lähtemään..

Minä siis olen ollut kotona lasten kanssa (2 ja 4v.) ja tulen olemaankin. Mies töissä. Sanoo että saa helposti lapset multa koska aikaa tuoda esiin sen että minulla ollut mielenterveysongelmia nuorempana.. Ja olin jopa mielisairaalassa kuukauden masennuksen takia.. Siis ennen lapsia. Painotan siis että menneysyyteni ei liity mitenkään nyky tilanteeseen, olen täysin tasapainoinen ja hyvä äiti. Menneisyyttäni en voi poistaa, mutta pelottaa kovasti vaikuttaako se asiaan??

Vierailija
16/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa se ainakaan kovin painavaa asiaa siitä saa, jos teilläkin kerran kaikki hyvin muuten. toivotaan että saadaan pitää lapset ja miehet jää nuolemaan näppejään. Voimia sinullekkin. ap

Vierailija
17/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voit pärjätä talodellisesti hyvin? Kodonhoitotukea et enää saa jne. Onko sinulla joku lottovoitto tai perintö taloudellisena tukenasi?

Vierailija
18/18 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa vaan ja inhottaa jos niitä lääärin lausuntoja aletaan sieltä kaivamaan esiin.. Olin aika tasapainoton sillon joskus.. Vielä kärsin pienestä apeudesta sillon tällön, mutta se ei vaikuta mitenkään lasten hoitoon eikä muuhunkaan toimintaani. -17-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan