kotiäitinä tienaan 4000 e/kk
Hoidan lapset _itse_ kotona ja tienaan 4000 e/kk, mies käy töissä.
Kommentit (27)
Astianpesukone pyörii toista kertaa tänään. Nukuin minäkin, sillä yksi vammaisemme ei rauhoitu päivälevolle jos joku touhuaa ja nyt hänkin tarvitsi lepoa.
Mies tulee kohta kotiin. Siivoilen taas hiukan, vien puhtaat pyykit kaappeihin.
kerro mullekin miten saa 4000e/kk :)
En tee pimeää työtä, vaan ihan rehellisesti tienaan. Mutta olen kiinni työssäni loma-aikaa lukuunottamatta 24/7. Ja työtä kyllä tosiaan on, ei tämä mitään lässynlässyn hommaa ole.
Ruokapöydässä istuu 6-10 henkilöä. Ja minä teen ne ruuat, siivoan, pidän huolta, pesen hampaita neljätä henkilöltä, pyllyt pyyhin kolmelta, lääkitsen päivittäin 2-4 henkilöä. Mies auttaa kotona ollessaan.
ap
siis teetkö kotoa käsin jotain "oikeeta" duunia vielä noiden kotihommien ja lääkitsemisien lisäksi?
Oletko kateellinen ja jos olet, niin tuosta rahasta vai siitä hampaiden ja pyllyjen pesemisestä :D
ap.
Perheeseemme kuuluu toisinaan jopa neljä kehitysvammaista ihmistä, jotka eivät ole meille sukua.
Lisäksi tulee kotihoidontuki yhdestä lapsesta, omastamme.
ap.
koita jaksella niinkuin me kaikki (terv. se joka kysyi miksi "kehuskelet")
Eikä kehitysvammaisemme kuolaa :D Ihan ovat puhuvia ja käveleviä ihmisiä, syövät ja pukevat itse, mutta pesuissa kannattaa auttaa.
ap.
tai kuolat.
Oletko kateellinen ja jos olet, niin tuosta rahasta vai siitä hampaiden ja pyllyjen pesemisestä :D
ap.
Normaalisti tienaan tässäkin työssä vain 1500 e/kk, mutta nyt on poikkeuksellisen paljon hoidettavia.
Ja toisaalta, eipä tässä työssä sit juuri ole vapaa-aikaa, jota viettää rennosti ystäven kanssa. Piti keksiä itselle jotain positiivista.
ap.
tai kuolat.
ap.
koita jaksella niinkuin me kaikki (terv. se joka kysyi miksi "kehuskelet")
ap
sellainen joka pystyy tuohon työhön, hoitaa kyllä myös terveitä lapsia sivussa.
Toinen asia on tietysti, että omat lapset jäävät pakosti vähemmälle huomiolle ja joutuvat sopeutumaan. Mutta jospa he oppivat jotain muuta arvokasta siinä sivussa, toivoa sopii?
ja et ilmeisesti siis pidä kehareitten hoitamista työnä, minusta se on työtä kuitenkin.
Maksatko tuosta rahasta myös hoidokkien ruoat ja tarvikkeet vai tuleeko tuon rahan lisäksi vielä kulukorvaukset.
En haluaisi olla housuissasi.
- ja minähän hoidan! Kyllä minä omasta mielestäni olen kotiäiti.
ap.
tai kuolat.
ap.
Vähän sama juttu kuin se että lapsilla on sisaruksia; toiset tykkää ja toiset ei.
Provosoin otsikon, jotta sain keskustelijoita. Harvapa mitään kirjoittaisi, jos vaan kertoisin olevani kehitysvammaisten perhehoitaja.
Se, joka tähän työhön lähtee rahan kiilto silmissään, tuskin jaksaa tehdä kauaa. Minä olen ollut perhehoitaja nyt neljä vuotta.
ap.
, mutta osa siitä on kulukorvauksia ja mukaaan on toki laskettu myös kotihoidontuki. Ja kuluuhan kulukorvausrahaa paljon muuhunkin kuin ruokaan. Kotona on kuitenkin monta ihmistä koko ajan.
En oikein itsekään tiedä, että tienaanko sittenkään edes nyt niin valtavan hyvin. Tuntipalkka on aika mitätön, mutta saan toki nukkuakin töissä.
ap.
Näyttää vähän jakavan mielipiteitä tämän minun työni.
Kerronpa mitä tänään on puuhattu: herätty seitsemältä, loikoiltu ja höpötelty. Aamupala viidelle, lääkkeet kolmelle, neljän pedin petaus (yksi osaa itse), kolmet hampaat pestävänä. Aamupalan korjaus pöydästä, pientä siivoilua ja siistimistä, ulos touhuamaan.
Ruuanlaittoa pyykkäyksen ja tiskien lomassa, ruoka valmiiksi viidelle annokset allergiat ja muut erityiset huomioiden pöytään, apua sain ruokailuvälineiden laitossa. Ruokailu, pyyhi pöydät ja penkit siivoa lattia. Taas ulos, mutta kaikki eivät tykkää olla ulkona, joten osa porukkaa jäi sisälle - täytyi vähän valvoa heitäkin joten ravasin ulos ja sisään, ehdin nyppiä pihaistutuksia pikkuisen siistimmäksi.
Nyt on jo syöty välipala. Kohta päästään päiväunille. Minäkin voin halutessani nukkua hetken sohvalla jos oikein hyvin käy. Sitten täytyykin taikoa päivällinen pöytään, mies tulee kotiin ja mennään varmaan uimaan.
Eikös tämä ole ihan normaalia kotiäidin arkea?
ap