Olen luottotiedoton ja saan perintöä 200 000
Miten maksan perintöveron? Luottotiedot menivät firman mentyä konkurssiin vuonna 2015.
Kommentit (8)
Miten olisi jos siitä perinnöstä maksaisit.
Noin se menee että siitä perinnöstä maksat. Jos se on kiinteistö, metsää, osakkeita tms niin sitten joudut laittamaan ne ensin myyntiin.
Verottaja tosiaan lähettää verotuspäätöksen, jossa on maksuohjeet. Sen verotuspäätöksen saaminen voi kestää kauankin, Helsingissä helposti yli vuoden. Senkin jälkeen kun päätös on tullut, on vielä muutamia kuukausia maksuaikaa. Tuollaiset isommat maksut menee aina kahdessa osassa, niin kuin tavalliset mätkytkin.
Netistä löytyy varmasti perintöverolaskureita, joiden avulla voit arvioida ennakkoon tulevan perintöveron. Nämä rahat kannattaa laittaa jonnekin tavalliselle tilille, mistä saat jonkin verran korkoa (Nordax, Norwegian, mitä näitä nyt on). Loput voit käyttää kulutukseen tai sijoittaa.
Jos olet rintaperillinen, maksat 200 000 euron perinnöstä perintöveron 23500 eli sulle jää 176 500 euroa. Vanhoja velkojasi maksat sit siitä.
Oho, korjaus: rahat tulikin tänään meilitse. Ei muuta kuin printtaamaan ulos :)
t. Tatti Metsässä
Mitä teen kun minulla on luottotiedot mennyt,ja saan perintöä kun Äitini kuoli.Niin Isäni omistama maatila menee puoliksi.Ja toinen puolisko tulee minulle.Uskallanko ottaa sitä vastaan?.Vai juodunko myymään sen?.Velkaa minulla ei ole.
No maksat perinnöstä sen myytyäsi. Tai vouti ottaa nimiinsä sun perinnön ja ulosmittaa ne velat ja korot