Onko teillä töissä tohtoreita? Millaisia työntekijöitä he ovat mielestäsi työnantajalle?
Todellisia osaajia ja hyödyllisiä visionäärejä vai säheltäviä toheloita, jotka eivät ymmärrä asioita ja joiden tekemisiä muut saavat tukea ja paikkailla jatkuvasti?
Kommentit (27)
Meillä eivät eroa meistä tavan maistereista.
On, ja ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset eli kaikenlaisia. Minullakin erityisasiantuntijana on kollegoina parikin ja hyvin pärjään merkonomin tutkinnollani heidän kanssaan osaamisen suhteen.
Esimieheni ja kollegani ovat tohtoreita, alansa amaattilaisia ja huippuosaajia. Työskentelemme teollisuudessa tutkimus/kehityspuolella.
Oletko ap kenties törmännyt valetohtoreihin?
Vierailija kirjoitti:
Molempia löytyy mun työpaikalta todella paljon. Oon yliopistolla töissä. :-D
Korjaan vielä, että oman erikoisalansa asioista ymmärtävät kyllä, mutta sellaisissa käytännön jutuissa voivat olla ihan toheloita ja "kädettömiä". Mutta ne on mun mielestä vain herttaisia ja siksi meille muille riittääkin töitä. :-)
Vierailija kirjoitti:
On, ja ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset eli kaikenlaisia. Minullakin erityisasiantuntijana on kollegoina parikin ja hyvin pärjään merkonomin tutkinnollani heidän kanssaan osaamisen suhteen.
Meilläkin ryhmän assistentti on merkonomi. Tosin ei pärjää kovin hyvin, koska välillä matka- ja hotellivaraukset eivät vastaa sitä mitä häneltä pyydettiin.
Työn tulokset ei näy jos tekevät suojatyöpaikalla yliopistossa ns. hallintoa. Mutta heiltä ei vaaditakaan muuta. Ilmiselvä ristiriita tossa on.
Olen lääkefirmassa. Meillä on kaikki väitelleitä, pomotkin. On meillä jokunen postdocci mutta muut ovat enemmän senioreja.
On useita tohtoreita, ovat kaikki erittäin tunnollisia ja tekevät työt perusteellisesti. Joskaan eivät ole kovin käytännön läheisiä.
Yliopistorekrytoinneissa tohtorin tutkinto painaa enemmään kuin sen ko tehtävän osaaminen. Se kostautuu turhana "paperin pyörittelynä". Asiat naamioidaan tohon, että joka nippelistä on oma raporttipohja.
Arvasin että miinuspeukkuja tulee täällä. Olen siis teollisuudessa todellakin erityisasiantuntijana ja kollegani ovat lähinnä dippainssejä ja tekniikan tohtoreita. Kukaan heistä ei mitenkään katso minua nenän vartta pitkin vaan olen yhteisössäni erittäin arvostettu asiantuntija. Meidän firmassa kun tajutaan että ei se tutkinto takaa asiantuntijuutta vaan itse tiedot ja taidot. Tietenkin olen ns "outo lintu" siinä mielessä että olen laskentatoimen merkonomi 90-luvun alkupuolelta, eli ennen kuin amk-tutkinnot tuli ja sama vanha merkonomin tutkinto venytettiin nelivuotiseksi ja opintosisällöt dilutoitiin ilmalla. Toisaalta juuri tästä taloustaustasta on erittäin suuri apu ja arvo osastollemme kun ymmärrän taloutta selkeästi paremmin kuin kollegani. Toiminkin monesti "tulkkina" osastojen välillä kun minä osaan puhua sekä "taloutta" että "tekniikkaa".
Ehkä joillekin on uutta ja omituista se että asioita voi oppia muuallakin kuin yliopistossa istumalla. Esimerkiksi minä huvikseni luen ja seuraan jatkuvasti muun muassa HBR:ää ja Gartnerin julkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin ryhmän assistentti on merkonomi. Tosin ei pärjää kovin hyvin, koska välillä matka- ja hotellivaraukset eivät vastaa sitä mitä häneltä pyydettiin.
Millainen ihminen kirjoittaa kettuillakseen tällaisen tekstin? Joku äärettömän sivistymätön, katkera ja onneton. Hävettää puolestasi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen kirjoittaa kettuillakseen tällaisen tekstin? Joku äärettömän sivistymätön, katkera ja onneton. Hävettää puolestasi..
Millainen merkonomi kuvittelee olevansa tekniikan erityisasiantija?
Meidän ryhmän sihteeri/assistentti on merkonomi, eikä hoida hommiasn lähellekään yhtä hyvin kuin eläkkeelle jäänyt edeltäjänsä, joka kantoi vastuun hommistaan.
Toinen merkonomi työskentelee tutkimusprojektien taloushallinnossa, laskutuksen ja budjetoinnin tukena. Hoitaa hommansa hyvin, mutta ei todellakaan ole tekniikan asiantuntija 😂
Tohtoreista ei ole haittaa, kun heitä ei päästä mihinkään suorittavaan ja kiireelliseen projektiin.
Lähes kaikki lääkäreistämme on väitellyt, osaavat oman erikoisalansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ryhmän sihteeri/assistentti on merkonomi, eikä hoida hommiasn lähellekään yhtä hyvin kuin eläkkeelle jäänyt edeltäjänsä, joka kantoi vastuun hommistaan.
Toinen merkonomi työskentelee tutkimusprojektien taloushallinnossa, laskutuksen ja budjetoinnin tukena. Hoitaa hommansa hyvin, mutta ei todellakaan ole tekniikan asiantuntija 😂
Tiedätkö, aika moni. Minä tiedän vain lukion käyneen, jonka kk-palkka 12tuhatta euroa finanssipuolella. Viime vuosien yt:eissä kauppatieteilijöitä on heitetty ulos edestä ja takaa, ja hän on pysynyt.
Älä aliarvioi muiden osaamista tai kykyjä vsin tutkintoperustaisesti. Se on liikuttavaa, että Suomessa varsinkin naisilla on niin vahva usko tutkintoihin.
T. KTM, VTM
Ei kyllä se on vapaamuurarius mikä ratkaisee saako pitää paikan vai ri. Vastahan tämä tuli taas kerran esille mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On erinomaisen jännää huomata, että hotellivaraus loppuu kesken konferenssin ja kaupungin hotellit ovat täynnä. Hihii hups tyyppiset merkonomit kannattaa kiertää rekrytoinnissa kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On erinomaisen jännää huomata, että hotellivaraus loppuu kesken konferenssin ja kaupungin hotellit ovat täynnä. Hihii hups tyyppiset merkonomit kannattaa kiertää rekrytoinnissa kaukaa.
Voi luoja, millainen ihminen keskittyy tällaisessa keskustelussa noin epäadekvaattiin asiaan eli oman työpaikkansa x ihmiseen, joka ei millään tavoin liity ketjuun? Vaikutat tosi tollolta, ja sen lisäksi sivistymättömältä. Älä koskaan, siis koskaan, hauku muiden työtätekevien ihmisten tutkintoja. Se antaa sinusta sivistymättömän juntin kuvan.
T. KTM, VTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen merkonomi työskentelee tutkimusprojektien taloushallinnossa, laskutuksen ja budjetoinnin tukena. Hoitaa hommansa hyvin, mutta ei todellakaan ole tekniikan asiantuntija 😂Tiedätkö, aika moni. Minä tiedän vain lukion käyneen, jonka kk-palkka 12tuhatta euroa finanssipuolella. Viime vuosien yt:eissä kauppatieteilijöitä on heitetty ulos edestä ja takaa, ja hän on pysynyt.
Älä aliarvioi muiden osaamista tai kykyjä vsin tutkintoperustaisesti. Se on liikuttavaa, että Suomessa varsinkin naisilla on niin vahva usko tutkintoihin.
T. KTM, VTM
Työskentelen tutkimuksen ja kehityksen parissa ja siellä on ihan sama onko budjetoinnin tukena merkonomi, tradenomi tai ekonomi.
Toisaalla meidän yhtiössä työskentelee samalla koulutuksella osaajia taloushallinnossa ovat varmasti talouspuolen asiantuntijoita. Kukaan ei ole vielä väittänyt olevansa tekniikan asiantuntija 😂
Molempia löytyy mun työpaikalta todella paljon. Oon yliopistolla töissä. :-D