Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meille ei homoja palkata"

Vierailija
29.10.2016 |

Palkkaisitko sitä työnantajasi sijassa tai nykyisessä roolissasi stereotyyppisen, feminiinisen homomiehen?
Ja miten hän sopisi ja sopeutuisi työpaikallesi?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi minkäänlaista homomiestä, meillekään ei palkata homoja. Valinnanvaraahan työnantajalla on.

Miksi?

Töissä ei voi käyttää runsasta meikkiä, kynnet ei saa olla putkät, ei voi käyttää koruja, työvaatteet ei ole kovin feminiinejä...

Ajatteletko sä, että homomiehillä yleensä on pitkät kynnet, runsaasti meikkiä, koruja ja naiselliset vaatteet? Ja jos ajattelet niitä ihmisiä, jotka tuollaiseen tyyliin pukeutuvat, eivätkö he pysty töissä olemaan pukeutumatta niin?

En ajattele, mutta aloituksessa työnhakija luokiteltii sterotypisen femiiniseksi.

Et tainnut oikein ymmärtää avausta. Mutta edelleen ihmettelen, että jos joku käyttää koruja ja meikkiä, niin ajatteletko todella, että meikkejä ei voi töitä varten pestä ja koruja riisua? Vai mitä? En käsitä.

Mistä mä tietäisin mitä työhakija tekee vapaa-aikan tai miltä hän näyttää?

SÄ et taida olla ihan älykkäimmästä päästä ihminen. Itse kirjoitit, että korujen ja meikin käyttö on este työpaikan saamiselle, ihan niin kuin koruja ei voisi riisua ja meikkiä jättää laittamatta työpäivän ajaksi. Taidat olla sellainen ihminen, joka unohtaa, mitä on sanonut pari sekuntia sitten. 

SÄ...... ET SAA TÖITÄ MULTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toivottavasti et oikeasti ole missään esimiesasemassa, sen verran yksinkertaiselta vaikutat. Tuo ei ollut työhakemus, vaan kommentti kirjoittamaasi viestiin. Oletko oikeasti aikuinen? Kykysi perustella ja kertoa lisää ajatuksistasi vaikuttaa lapsentasoiselta.

En palkkaa henkilöitä jotka menevät vastauksissa henkilökohtaisuuksiin ja arvioihin siitä millainen minä olen vaikka en ehkä työhönotto tilanteessa ihan noin suoraan sitä sano.

Vierailija
42/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilpittömästi voin sanoa, että seksuaalisella suuntautumisella ei olisi merkitystä valintaan eikä se vaikuttaisi työntekoon. Asiantuntemus, työskentelytavat jne ratkaisevat.

Koskeeko tämä varmasti kaikkea seksuaalista suuntautumista? Eli ei ole merkitystä onko hakija homo, hetero vai pedofiili?

Pystyt varmasti itsekin kuvittelemaan, että vaikka asiaa ei ole kirjoitettu julki, sellainen seksuaalisuus, joka vahingoittaa toisia, ei ole yleisesti hyväksyttyä. 

Semmoista seksuaalisuutta ei ole olemassakaan. Ihmisen teot vahingoittavat ihan riippumatta seksuaalisuudesta

Jos asiaa alkaa ajatella tuolta kannalta, ei varmasti jää muuta vaihtoehtoa kuin olla palkkaamatta ketään töihin, kun aina joku voi vahingoittaa seksuaalisuudellaan. Mä nyt kuitenkin tulkitsen viestin, jossa kerrotaan, että seksuaalisella suuntautumisella ei ole väliä, koskevan sellaisia ihmisiä, joiden seksuaaliset teot ovat suostuvaisten aikuisten välisiä. Mutta sitten on tietenkin näitä kaltaisiasi keskustelijoita, joita varten pitää kirjoittaa monen rivien pituiset alaviitteet, ettei varmasti mikään skenaario jäisi mainitsematta. Mielestäni se ei ole ihan hirveän hedelmällistä keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi minkäänlaista homomiestä, meillekään ei palkata homoja. Valinnanvaraahan työnantajalla on.

Miksi?

Töissä ei voi käyttää runsasta meikkiä, kynnet ei saa olla putkät, ei voi käyttää koruja, työvaatteet ei ole kovin feminiinejä...

Ajatteletko sä, että homomiehillä yleensä on pitkät kynnet, runsaasti meikkiä, koruja ja naiselliset vaatteet? Ja jos ajattelet niitä ihmisiä, jotka tuollaiseen tyyliin pukeutuvat, eivätkö he pysty töissä olemaan pukeutumatta niin?

En ajattele, mutta aloituksessa työnhakija luokiteltii sterotypisen femiiniseksi.

Et tainnut oikein ymmärtää avausta. Mutta edelleen ihmettelen, että jos joku käyttää koruja ja meikkiä, niin ajatteletko todella, että meikkejä ei voi töitä varten pestä ja koruja riisua? Vai mitä? En käsitä.

SÄ et taida olla ihan älykkäimmästä päästä ihminen. Itse kirjoitit, että korujen ja meikin käyttö on este työpaikan saamiselle, ihan niin kuin koruja ei voisi riisua ja meikkiä jättää laittamatta työpäivän ajaksi. Taidat olla sellainen ihminen, joka unohtaa, mitä on sanonut pari sekuntia sitten. 

Toivottavasti et oikeasti ole missään esimiesasemassa, sen verran yksinkertaiselta vaikutat. Tuo ei ollut työhakemus, vaan kommentti kirjoittamaasi viestiin. Oletko oikeasti aikuinen? Kykysi perustella ja kertoa lisää ajatuksistasi vaikuttaa lapsentasoiselta.

En palkkaa henkilöitä jotka menevät vastauksissa henkilökohtaisuuksiin ja arvioihin siitä millainen minä olen vaikka en ehkä työhönotto tilanteessa ihan noin suoraan sitä sano.

Kuvitteletko edelleen, että kirjoittamani viestit olivat työhakemuksia. Ne eivät olleet. En ole hakemassa työpaikallesi töihin. Vastasin vain kirjoittamiisi viesteihin ja yritin saada sinua tarkentamaan niitä, mutta tarkentamisen sijaan aloit kuvitella, että olen hakemassa sinulle töihin. En ole, usko jo.

Vierailija
44/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan palkkaa yhtään homoa mikäli asian laidan huomaan.

Vierailija
45/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teidän työpaikoillanne naismaiset miehet ja "rekkalesbot" istuisivat yhteisöön ongelmitta?

Mahtavan suvaitsevaista, en olisi uskonut!

Vierailija
46/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilpittömästi voin sanoa, että seksuaalisella suuntautumisella ei olisi merkitystä valintaan eikä se vaikuttaisi työntekoon. Asiantuntemus, työskentelytavat jne ratkaisevat.

Koskeeko tämä varmasti kaikkea seksuaalista suuntautumista? Eli ei ole merkitystä onko hakija homo, hetero vai pedofiili?

Pystyt varmasti itsekin kuvittelemaan, että vaikka asiaa ei ole kirjoitettu julki, sellainen seksuaalisuus, joka vahingoittaa toisia, ei ole yleisesti hyväksyttyä. 

Semmoista seksuaalisuutta ei ole olemassakaan. Ihmisen teot vahingoittavat ihan riippumatta seksuaalisuudesta

Jos asiaa alkaa ajatella tuolta kannalta, ei varmasti jää muuta vaihtoehtoa kuin olla palkkaamatta ketään töihin, kun aina joku voi vahingoittaa seksuaalisuudellaan. Mä nyt kuitenkin tulkitsen viestin, jossa kerrotaan, että seksuaalisella suuntautumisella ei ole väliä, koskevan sellaisia ihmisiä, joiden seksuaaliset teot ovat suostuvaisten aikuisten välisiä. Mutta sitten on tietenkin näitä kaltaisiasi keskustelijoita, joita varten pitää kirjoittaa monen rivien pituiset alaviitteet, ettei varmasti mikään skenaario jäisi mainitsematta. Mielestäni se ei ole ihan hirveän hedelmällistä keskustelua.

Hetero ei ole yhtä kuin raiskaaja, vaikka osa heteroista on raiskaajia. Pedofiili ei ole yhtä kuin lapsen hyväksikäyttäjä, vaikka osa pedofiileista on hyväksikäyttäjiä. Ihmisiä pitäisi arvioida tekojensa eikä suuntautumisen kautta. Kuitenkin joillekin tuo yksi suuntautuminen heittää aivoissa bitin poikittain

Vierailija
47/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teidän työpaikoillanne naismaiset miehet ja "rekkalesbot" istuisivat yhteisöön ongelmitta?

Mahtavan suvaitsevaista, en olisi uskonut!

Miksi ajattelet, että he eivät voi sopia työyhteisöön ongelmitta? Mitä ongelmia ajattelet nousevan esiin?

Vierailija
48/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
49/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hinttejä meille. Niillähän on terveysongelmiakin enemmän kuin normiväestöllä.

Vierailija
50/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Kuvitteletko edelleen, että kirjoittamani viestit olivat työhakemuksia. Ne eivät olleet. En ole hakemassa työpaikallesi töihin. Vastasin vain kirjoittamiisi viesteihin ja yritin saada sinua tarkentamaan niitä, mutta tarkentamisen sijaan aloit kuvitella, että olen hakemassa sinulle töihin. En ole, usko jo.

Eli aloituksen teksi ei ollut todenperäinen vaan kyselit yleistä suhtautumista stereotyyppisen, feminiiniseen homomieheen. Noi piirteet tuskin tulisi esille työhönotto tilanteessa jos ne ei erityisen korostuneita olisi. Työhakijalle riippumatta hänen sukupuolestaan kertoisin että töissä ei esim. korut jne ole suotavia. Jos femiiniset piirteet tulisi jo siinä tilanteessa kovin selvästi esille (riippumatta sukupuolesta) tuskin palkkaisin työnhakijaa.

Vierailija
51/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska eteeni tulee valtavat määrät hakemuksia ja voin valita niistä henkilön joka on pätevä ja jonka uskon toimivan yrityksessä niin ettei herätä pahennusta asiakkaissa eikä henkilökunnassa.

Vierailija
52/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka naisvaltaisesta alasta on kyse en oikein usko että kovin feminiininen siinä pärjäisi.

Mikähän se sellainen ala sitten mahtaa olla?

Vierailija
53/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka naisvaltaisesta alasta on kyse en oikein usko että kovin feminiininen siinä pärjäisi.

Mikähän se sellainen ala sitten mahtaa olla?

Ahaa, se olikin  siis se alapeukutusala. Just'joo...

Vierailija
54/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ei kuule  hetkauta.

Sulla näät mitään töitä oo' tarjollakaan.

(...kenellekään siis)

Vierailija
55/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Miksi palkkaisin? Homous on mielenterveyden häiriö enkä halkua työyhteisöön epävakaita persoonia.

Vierailija
56/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mitään ongelmia. Meillä ei kenenkään työtehtäviin kuulu naiminen.

Vierailija
57/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska eteeni tulee valtavat määrät hakemuksia ja voin valita niistä henkilön joka on pätevä ja jonka uskon toimivan yrityksessä niin ettei herätä pahennusta asiakkaissa eikä henkilökunnassa.

Ja minkähän alan yritys se sullakin (...muka) mahtaa olla ? 

Vierailija
58/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Miksi palkkaisin? Homous on mielenterveyden häiriö enkä halkua työyhteisöön epävakaita persoonia.

Sairausluokitus on poistettu jo pitkälti yli 30 vuotta sitten,eikä työnantajalla ole mitään oikeutta, eikä lupaa lähteä kyselemään kenenkään työnhakijan seksuaalista suuntautumista.

Mikä muuten  se sellainen 'vakaa persoonallisuus' sitten muka olisi ?

Vierailija
59/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaisi homoa.

Vierailija
60/64 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko sitä työnantajasi sijassa tai nykyisessä roolissasi stereotyyppisen, feminiinisen homomiehen?

Ja miten hän sopisi ja sopeutuisi työpaikallesi?

En palkkaisi suvakkeja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme