Miten olet ratkaissut ihmisenä olon eksistentiaalisen toivottomuuden?
Miten olet käsitellyt kohdallasi sen, että olet selittämättömästi maailmaan heitetty, matkalla kohti kuolemaa ja ikuisesti yksin, sillä kaikki aito yhteys ihmisten välillä on harhaa?
Kommentit (16)
Matkalla olemme uuteen maailmaan missä näemme Jeesuksen.
En ole. :D
En vaan jaksa kuluttaa aikaani tän asian pohtimiseen enää. Käytän aikaani aistimiseen, ihmisyyden eri ulottuvuuksien tutkimiseen ja rakastamiseen.
Mä lohduttaudun sillä ajatuksella, että tää kaikki on vain suurta simulaatiota, eikä mitään ole oikeasti olemassa.
Peiton alla sikiöasennossa tätä mietin.
Hyväksymällä tosiasiat, niin tuskallista kuin se onkin.
Mä lohduttaudun sillä ajatuksella, että tää kaikki on vain suurta simulaatiota, eikä mitään ole oikeasti olemassa.
Monet varmaan tekemällä lapsia. Tulee illuusio omasta merkityksellisyydestä ja elämän jatkuvuudesta.
Olen alkanut henkisesti etääntyä todellisuudesta. Tietysti minun täytyy fyysisessä todellisuudessa toimia fyysisen todellisuuden säännöillä, esim. syödä järkevästi ja kuntoilla. Mutta henkisesti olen yhä enemmän irtaantunut todellisuudesta.
Ei ole ratkennut, kun en ole suostunut itsepetokseen.
Ajattelemalla, ettei sillä ole mitään merkitystä ettei millään ole mitään merkitystä. Voi hyvin hyödyntää tämän sattumalta saadun elämänsä ja elää ja nauttia kun kerran voi.
Vierailija kirjoitti:
Hehhehhe. Voihan jee... :D
Ihme paskaa taas.
Jos on itse falski, ei tosiaan saa sitä "aitoa yhteyttä ihmisten kanssa".
Enkä mä koe mitään maailmantuskaa olemisestani, mä olen tässä nyt ja sitten aikanaan kuukahdan. Siinä se. Sitä on turha miettiä kun tuohon tosiasiaan ei muutosta tule.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet käsitellyt kohdallasi sen, että olet selittämättömästi maailmaan heitetty, matkalla kohti kuolemaa ja ikuisesti yksin, sillä kaikki aito yhteys ihmisten välillä on harhaa?
En mä ole tänne selittämättömästi heitetty. Mun täällä ololla on tarkoitus. Itse elämän elämisessä on riittävästi tarkoitusta, ei siinä sen enempää tarvita. Eikä ihmisten välillä oleva aito yhteys ole harhaa.
Yritä nyt hyvä ap saada asias raiteille. Älä pohdiskele liikoja.
Erilaisiin filosofioihin tutustumalla. Tällä hetkellä buddhalaisuus opiskelun alla.
Uskomalla Jumalaan ja Jeesukseen. Että ihminen on syntinen, heikko lihallisuuteen, mutta Jeesuksen ristintyön ansiosta olemme pelastetut, kuka haluaa ottaa sen vastaan.