Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sinusta tulee isoäiti /isoisä niin mikä olet silloin lapsenlapsellesi?

Vierailija
29.10.2016 |

Siis kutsutaanko sinua mummoksi, mummiksi, mammaksi tai vastaavasti vaari, pappa tai joku muu?
Tyttäreni saa kohta esikoisensa ja mietin kovasti mikä olen sille lapselle. Olen 42 vuotias, enkä miellä itseäni ainakaan mummoksi. Onko jotain nuorekkaampaa kuin noi aikaisemmat vaihtoehdot?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin kaukaiselta.. :D Mutta lapsi/lapset päättää.

22/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu :) Jos esikoiseni saisi ensimmäisen lapsensa samassa iässä kuin minä sain hänet, niin olisin 35-vuotias :D

Vierailija
24/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu tai Isoäiti, koska nimessäni on i-kirjain. Tuntuu että ei ainakaan Mamma, koska omani ovat sillä nimellä. Mummi on jotenkin äkkimakea.

Ei mulla kyllä ole lapsia eikä varmaan tulekaan, mutta mietin kaikenlaista...

Vierailija
25/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ehdottomasti, se on minusta lämmin ja jotenkin vähemmän hienosteleva kuin mummi.

Vierailija
26/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun edesmennyt isoäitini koko myös olevansa "liian nuori" mummoksi, joten hän päätti kutsumanimensä olevan Mimmu. 

Outo ajatus minusta, että lapsi tuon päättäisi.. Milläs nimellä isovanhempia siinä välissä kutsutaan, kun lapsi ei osaa puhua ja ennen kuin tajuaa, että joku nimitys tuolle ihmiselle pitäisi keksiä? 

Vierailija
27/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3 v ja 8 v mummi. Äsken soitti 8 v ja iloisella äänellä kertoi, että mä soitin siksi, kun halusin onnitella siitä, kun sinulla oli eilen joku juhlapäivä. Jäin eilen osa-aikaeläkkeelle. Sovittiin, että perjantaina kun mummi menee hoitamaan, paistetaan lettuja.

Vierailija
28/28 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi on tutuin. Itselläni oli kaksi mummia (enää yksi elossa), lapsellani on mummi ja mummu. Toinen on mummu siksi, että on jo ehtinyt vakiintua muiden seekkujen suussa mummuksi ja hän itsekin puhuu itsestään mummuna.

Varmasti lapsenlapsi saa sitten päättää itse, millä nimellä minua kutsuu, mutta luulisin nimityksen vakiintuvan jo ennen kuin lapsi oppii itse puhumaan... Jollain nimellä kun lapseni puolisoineen kuitenkin tulee minua omalle lapselleen nimittämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi