Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥TORSTAIN TURINAT KESÄKUUNKERTTUSILLA♥♥

09.03.2006 |

HUOMENTA :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljoltahan tuo kuulostaa...14kiloo/2kk...

ootko kuiteski neuvolassa saanut jotain neuvoja?

minäkään en nyt muista tarkkaan mutta jossain raskauden aikaisessa jutussahan oli oireena nopea painon nousu...

mutta mikä on sitten sitä nopeaa? ja millä luvuilla?

eihän tuokaan paino välttämäti oo edes paljoa...mutta minä omalla kohdallani kysyisin neuvolasta että mitä ovat siellä mieltä, että mitä kantsis tehdä, ja tarviiko tehdä mitään :)

nyt takas imuroimaan

illan jatkoja kaikille!

krisse

Vierailija
22/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun vointi tosiaan on? Onko mitään selvinnyt? Onko sua ultrattu? Tarkistettu munasarjat, ettei ole esim. kiertyneet ympäri (en tosin tiedä, onko se mahdollista raskauden aikana, mutta kystapotilailla varsin yleistä, että kysta painaa munasarjaa niin paljon, että munasarja kiepsahtaa ympäri ja munanjohdin joutuu kierteelle aiheuttaen hyvin voimakasta kipua). Entäs umpisuoli? (oliko kipu toispuoleista) Ummetuskin tietty voi aiheuttaa kipuja tai ilmavaivat, suolistohan tuntee nimenomaan venytyskipua, joten jos paljon ilmaa, voi olla hyvinkin tuskallista. Mut jos eivät ultranneet sisäelimiä vaan ainoastaan kohdun, niin kannattais varmaan mennä vielä uudestaan päivystyspotilaana äippäpolille, ja kysellä kaikkia mahdollisuuksia, ovatko tutkineet. Ei varmaan kauhean kauan sietämätöntä kipua kannata raskaanaollessa katsella. Tai jos yhdestä paikasta ei saa apua, niin ottaa selvää, mistä löytyis aikaa ja asiantuntemusta. Toivottavasti en huolestuttanut tällä, mut saisivathan ne jonkun syyn tuolle kivulle esittää (mistä arvelevat johtuvan).

Krisse,Ei vielä neuvolassa sanottu mitään, mut kyl ekan nousujohteisen :-) kuukauden jälkeen jo laskeskeli tarkkaan, paljonko on tullut lisää. Muistaisikohan joku muu, mistä voi olla kyse, jos paino noin nousee? Ehkä turvotus on yksi. Mutta ei sitäkään mun mielestä ole. No, seuraavalla käynnillä kysyn.

Sumppu taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin osanotot Bebe06:lle ukin kuoleman johdosta! Tosi ikävää että noin " äkkiä" kuolee, siis jälkeenjääville varsinkin enempi. Mun mummo kuoli myös tasan 80v. viime syksynä ja hän teki kuolemaa kirjaimellisesti pitkään ja hartaasti. Meille omaisille se oli toisaalta " helpompi" tapa päästää irti kun näki kuinka toinen kärsii mutta kuolevalle itselleen se tuskin on sitä kun tietää kuolevansa pian. Mutta otan tosiaan osaa suruusi.

Äitimiia kyseli tuossa joku päivä (?) miten selvitä kun supistelee ja on pieni lapsi ennästään, niin mulla oli tuo tilanne kun odotin toista lastamme, eli jouduin vuodelepoon viikolla 32 ja loppuraskaus meni sängyn pohjalla. Anoppi oli päivät meillä hoitamassa esikoista (tuolloin tasan 1v.) ja sitten mies hoiti illat lastamme. Vaikkakin oli ihanaa että anoppi kykeni/suostui niin paljon auttamaan (muuten olisin joutunut vuodeosastolle ja esikoinen yllättäen päiväkotiin) niin kyllä se myös hermoon kävi kuunnella ja seurata anopin juttuja päivät pitkät! Toivotaan että sulla menis ohi tuo supistelu ja edes vähän helpottais ettei tarttis ihan koko loppu raskautta olla muiden armoilla :). Mulla aukes myös silloin kohdunsuu ja supisteluja tuli ihan joka asiasta mitä vain tein, esim. kävely vessaan, kahvinkeitto jne., todella veemäistä olla niin totaalisen avuton!! Mutta onneksi se on tilapäistä ja tärkeintähän on tietty että vauveli pysyy vielä masussa vaikkakin sitten äidin/anopin avustuksella....

Pääsiäissuunnitelmia ei meillä ole. Mulla pitäis olla pääsiäisen pyhät vielä töitä ja sitten 18.4 alkaa kesäloma ja sitten äitiysloma joten saattaa olla että minä olen jopa töissä pääsiäisen sitten vielä. Nyt ainakin on vointi ollut yllättävän hyvä, vaikka siis olin saikulla koko helmikuun kun supisteli ihan solkenaan! Toisinaan jopa 3 ja 6min. välein, huh. Olin ihan varma että tämä raskaus ei pitkälle enää veny mutta nyt on siis mitä mainioin olo ja aamulla viimeksi kun töihin menin niin oikein hihkuin itsekseni kun pystyin kävellä niin ripeästi ja nousta autostakin miltei kuin normaalit ihmiset...(pienet on ilot :D ).

Joku kyseli niosta kielletyistä ruoista ja juomista, niin mä olin tosi tarkka esikoisen ja kakkosenkin kanssa mutta nyt on kieltämättä välillä uponnut maksamakkara, ei voi mitään, tekee sitä hirveästi toisinaan mieli! Samoin kokis-light maistuu (kun ei muutakaan hyvää voi juoda), edes siis mehuja kun yritän varoa sokereita diabeteksen pelossa...kerran vahingossa söin tuorejuusto " jälkkärin" , luulin oikeasti jugurtiksi sitä, höh. Pastöroituun maitoon tehtyä fetaa olen myös ahminut miltei, mutta eikös sitä saakin syödä? Siis kun se pastöroidusta maidosta tehty? Niin ja ykkösoluenkin olen kaksi kertaa juonut, pullon kerrallaan siis, ja olihan hyvää!

Nyt täytyy mennä viihdyttämään perhettä!

t. mariadee 23+6

Vierailija
24/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnow, tuosta painonnoususta kun kyselit voisko johtua diabeteksestä niin mulla se ei ainakaan oireillut mitenkään kun odotin toista lastamme. Oli tosi yllätys että mulla olikin sokerirasituksessa sokereissa häikkää..eli en usko että se siitä johtuisi. Turvotushan on tietty yksi mutta luulis että ne olis neuvolassa tutkaillut sillä silmällä koska sehän voi olla merkki raskausmyrkytyksestä.

Mulla kyllä pomppasi esikoisen kanssa paino näillä viikoilla pari kuukautta tosi hurjasti, tyyliin 4kg/kk ja muistan kuinka nla-täti paasasi mulle kuin jollekin vajaaälyiselle ruokavalioista ja oikeasti mä en ollut itseäni syömällä tuolloin paisuttanut, paino vain nousi ihan räjähdysmäisesti. Sitten se alkoi tasaantumaan ja lopuksi kaiken kaikkiaan tuli kuitenkin " vain" 12-13kg koko raskausaikana.

Krissekö se valitteli ilkeistä yöllisistä kivuista mahassa, mulla on myös niitä ihan samoja!!! Siis tosi kipeitä vihlaisuja ja tuntuu ettei voi edes hengittää kuin pinnallisesti sen aikaa että kipu häviää. Mutta kaiketi ne on ihan normaaleja?? Kun kerran on muillakin siis.

Sit mulla on alkanut olla kummallinen painon tunnen oikean kylkikaaren seuduilla ja nyt muutama päivä sitten tunsin siellä selkeän ison patin joka häviää kun menen makaamaan selälleni! Onkohan kellään tietoa, mikä voisi olla? Itsellä kävi mielessä esim. napatyrä tms.? Mutta ei kyllä ole navan lähellä niinkään vaan selkeästi oikealla puolella ja ylempänä kuin napa...

t. m -edelleen

Vierailija
25/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

pääsiäisestä: me ollaan varattu sellainen kylpyläloma, ja lähdössä on kaksi muutakin perhettä mukaan. Ihana ku ei tarvitse laittaa ruokia.Itse olen käynyt noin 1x vkossa uimassa/lillumassa lasten kanssa koko talven ajan ja aikasemmissakin raskauksissa olen uinut loppuun asti.

Kylpylässä aion ottaa rennosti ja käydä joissain hoidoissa ehkä jalkahoidossa ja kasvohoidossa. Lapset odottaa jo kovasti lähtöä.Olen varmaan tosi hemaiseva näky mut ei se haittaa viikkojahan silloin on jo yli 30. No suonikohjut ja turvotukset ym paukkuu mut eihän se reissu mikään missikiertue ole!

Mahaviivasta: mulla ollut viiva aiemmissa raskauksissa nyt ei?! ja lapsiahan mul on kumpaakin sukupuolta 2 tyttöä ja yksi poika.

Muistelen et jos viiva jatkuu navan yläpuolelle niin silloin tulee tyttö, uskoo ken tahtoo..

Painosta: mulla kans kauhee nälkä!!!kokoajan yritän vain syödä mielummin jotain hedelmää tms, koska vaikeaa se tulee taas olemaan se laihdutus. Mulla kun sinne laitokselle ei ole ikinä montakaan kiloa jäänyt...eikä imetyskään ole minua niin kauheasti laihduttanut.

Omat kuulumiset: tänään oli lasten neuvolat 4 ja 6-vuotis. Kaikki hyvin, paitsi kuopuksella pitää näkö tarkistaa uudestaan ja niti 6 vee sai 2 piikkiä ja niitä on kivistänyt koko pv:n!!!

Ihana ilma olimme jäällä hiihtämässä ja ulkoilemassa siis minä vyöryn ja köpöttelen muut ulkoilee ja urheilee normaalisti ; )

nuorimmalla lähti kokoajan sukset jalasta ja minä ähkin ja puhkin niitä kiinni ...noin kymmenenne kerran jälkeen sanoin että hiihto loppuu tähän ettei äiti jaksa enää mennä kyykkyyn...ja tottahan se oli.

tuntuu kuin olisi jo viimeisillään muillakin tuntu olevan samaa vaivaa supistelua ja painon tunnetta?!

no heippa tälläkertaa.

Vierailija
26/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kankeaa ja köpöttelyä ja kyykkimisen välttelyä ja viimeisillään olevaa oloa täälläkin...

Ihana ilma olimme jäällä hiihtämässä ja ulkoilemassa siis minä vyöryn ja köpöttelen muut ulkoilee ja urheilee normaalisti ; )

nuorimmalla lähti kokoajan sukset jalasta ja minä ähkin ja puhkin niitä kiinni ...noin kymmenenne kerran jälkeen sanoin että hiihto loppuu tähän ettei äiti jaksa enää mennä kyykkyyn...ja tottahan se oli.

tuntuu kuin olisi jo viimeisillään muillakin tuntu olevan samaa vaivaa supistelua ja painon tunnetta?!

Vierailija
27/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

möykystä: Mulla ainakin vauva jo niin iso että tuntuu ja näyttää möykyltä siis jos vauveli on just sopivassa asennossa ja liikkuu. Maha silloin toispuoleinen ja selvästi näkyy ja tuntuu peppu kovana möykkynä. Ymmärsitkö voisko sulla kans olla jotain sellaista?

Vierailija
28/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon koko päivä mennyt etsiessä happy nappy -tyylistä kestovaipan kaavaa netistä. Siis näpsy kiinnitteinen ja ilman kuminauhoja (tahtoo tehdä muutaman yksinkertaisemman). Ei ihan löytynyt, tarttee varmaan ostaa yksi malliksi, ellei jollakulla ole ja voi antaa mittoja? Pituus, takalipareiden kokonaisleveys, etulipareiden kokonaisleveys ja leveys keskeltä, eli haaroista.

Mirju: Kävin viemässä hakemuksen ihan suoraan käteen 20.2. Äitiyspakkaus päätös oli tullut 21.2. ja toissapäivänä tuli Reimalta lappu että voi hakea postista.

Summersnow: En vielä avannut, kun odotan sitä miestä seuraksi. Kerron huomenna mitä sieltä löytyy.

Vierailija
29/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut kaavoja tuolta http://groups.yahoo.com/group/tsi-kestot/ tai kestovaippainfon sivuilta...

Mä olen nyt ommellut mama bird:in kaavalla.

Vierailija
30/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin noita viestejä ja kiinnitin huomiota tuohon sinun painonnousun ihmettelemiseen. Kyllähän se on aika paljon tuo 14kg/2kk ja siitä tulikin mieleeni, että onkohan kukaan maininnut sinulle mitään kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Siihenhän kuuluu painon nousu. Olen kuullut muutamaltakin tuttavalta raskausaikana todetusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta. En nyt tarkalleenottaen muista oliko heillä tuolloin runsasta painon nousua. Sinuna ottaisin reippaasti yhteyttä neuvolaan ja kyselisin ohjeita tai kontrollia. Ymmärsin siis, että tämä oli ihan kotipunnitus. Tuttavani, joilla kilpirauhasen vajaatoiminta on todettu, olivat loppuraskaudessa lääkäreiden " tarkkailussa" eli ultrauksia aika paljon ja muutenkin lääkärikäyntejä.

Tämä ei siis ollut mitenkään pelotteluksi vaan lähinnä pohsintaa ja vinkiksi sinulle.