Miksi annatte tyttärienne maalata ylitummat kulmakarvat?
Ettekö kehtaa opastaa? Vai näyttävätkö ne teidän mielestä oikeasti kauniilta?
Kommentit (23)
Siinäpähän opettelee itse. Ei se ole keltään pois.
Meikkaamisen opettelu kuuluu tiettyyn ikäkauteen. Silloin virheitäkin tulee ihan ymmärrettävästi. Ajan kanssa taidot paranee :)
Mulla oli teininä oranssi naama ja valkoinen kaula. Olisipa äiti opastanut...
Tummat palkkikulmakarvat ovat järkyttävät.
Mun tyttärellä on luonnostaan mustat kulmat ja vaaleat hiukset, on perinyt kulmat isältään ja hiukset multa. Voi jonkun mielestä näyttää, että ne on meikattu liian tummaksi. Ovat vielä luonnostaan paksut, tyttö kyllä siistii ne, mutta ovat siis luonnostaan sellaiset, mitä monet "tuunaa" ties millä konsteilla.
Ai millä estätte? Annatte rahaa vasta sitten kun alkavat muistuttamaan enemmän ihmisiä kuin pellejä (kerrotte teineille asian kuten se on.) Tai meikatkaa itsellenne seuraavalle yhteiselle reissulle 10x10cm pyöreä, musta pandasilmämeikki ja jos teinejä hävettää, niin kertokaa että yritätte vain sulautua seuraan.
Ei teinit halua näyttää naurettavilta, he ovat vain sokaistuneet omalle ulkonäölleen kun muut näyttävät samalta. Muutaman vuoden päästä katselevat kuvia järkyttyneinä.
Tyttö on 19v. niin ei tarvitse minun lupaani kulmakarvoihinsa eikä muihinkaan karvoihinsa.
Ne ovat nyt muodissa. Olisitpa nähnyt, kun työpaikallani järjestettiin koulukuvausta. Moni niistäkin teineistä, joilla ei tavallisesti meikki näy kovin kauas, oli vetäissyt kulmansa mustiksi ja vinoon. Vähemmälläkin erottuisi taustakankaasta. Kymmenen vuoden kuluttua katselevat sitten kuviaan ajatellen, että kaikkea sitä teininä sitten pitikin kokeilla. Useimmat kai noin ajattelevat; minulle tulee omia teinikoulukuvia katsellessani mieleen se ajatus, että olisi sentään yhtenä päivänä vuodessa voinut yrittää laittautua edes vähän. :)
Kannattas vaikka kertoa tytölle, että katsoo youtubesta jotain meikkivideoita, tai katsoa yhdessä. Ei se tyttö äitiään usko, mutta jotain meikkitaiteilijaa tai muuta auktoriteettiä se voi jopa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattas vaikka kertoa tytölle, että katsoo youtubesta jotain meikkivideoita, tai katsoa yhdessä. Ei se tyttö äitiään usko, mutta jotain meikkitaiteilijaa tai muuta auktoriteettiä se voi jopa uskoa.
Enemmän mä kyllä oon huolissani jos aikuisten mammojen auktoriteetit on meikkitaiteilijoita.
Minusta äidin tehtävä on suojella lasta ylilyönneiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tummat palkkikulmakarvat ovat järkyttävät.
No jep ja sitten jos on muuten vaalea suomalainen ja yhtäkkiä hirveet palkit. Noita näkee myös ikäisilläni 25-vuotiailla eikä vain 14-vuotiailla.
Jos teinin pahin ongelma on pienet ylilyönnit meikkaamisen suhteen, niin silloin sietää olla kiitollinen.
Nääh, anna olla. Saa sitten aikuisena hävetä teiniaikoina otettuja kuvia, se oppii oikeasti vasta silloin. Nyt kauhistelusi kaikuvat kuuroille korville.
Nimimerkillä kaikki teiniajan kuvat tuhottu, olisinpa kuunnellut äitiä.
Aikuisuuteen kuuluu katsoa itsestään teinikuvia ja naureskella menneiden vuosien kauheille meikkimuodeille sekä ihan epäonnistuneille yrityksille. 😎
Mä nypin joskus kauniit kulmani ohuiksi ja käytin kulmakynää, hyi että!! :DDD Yläasteella käytin usein sinistä luomiväriä ilman ripsaria. Heheheee :D
Meikit saa aina pestyä pois, joten mitään haittaa niistä ei ole. (Siis kunhan hygieniasta huolehditaan.)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli teininä oranssi naama ja valkoinen kaula. Olisipa äiti opastanut...
Mulla kans, aurinkopuuterilla hieno rusketus! :D Tietysti sitä piti vielä vähän korostella vaaleilla huulilla, ou jeah!
Mun tytön kulmat värjää kosmetologi kerran kuussa. Tekee siistiä, luonnollista ja kaunista jälkeä.
Se on ihan sama, mitä kalkkisäiti sanoo teini-ikäiselleen. Kyllä tyttö tietää että näyttää minun mielestäni noita-akalta mutta eipä näytä haittaavan. Aika julmat kulmat...