***Se on TORSTI syysystävät***
Apteekkiin ja kauppaan menossa. Lapset kipeenä. Mies lähtee tänään työmatkalla, tietysti.
Parempaa huomenta kaikille muille.
Kommentit (33)
Onni niin ihanasti tulee aina pyytään, että laitan levyn soimaan. Sitten se kuuntelee ja leikkii samalla tuommosella puuhakuutiolla. Eli hetken jopa viihtyy itsekseen. Aika ihana tyyppi! Enää ei siis tarvi hiki hatussa tanssia vaan tahtoo kuunnella ja nautiskella itsekseen!
Lila: Älä nyt kovin positiivista kuvaa anna toisen lapsen synnytyksestä, tässähän pian vois kuvitella itsekin olevan valmis moiseen:) No ei vaan, hyvältä kuulostaa,e ttä hyvin olet jaksanut. Kyllä mä mietinkin eilen sitä yhtä kaveria Oulusta, jolle tulee nyt toinen lapsi kesällä, ikäeroksi n. 1v8kk. Tämäkin äiti oli esikoisen kanssa melko pihalla, koettiin vähän samoja fiiliksiä ja samojen kysymysten kanssa pähkäiltiin. Mietin vaan, että varmasti saa hymyssä suin miettiä noita aikoja ens kesänä. Kyllä se varmaan sen verran helpommin menee toisen kanssa. Ja nyt tarkoitan juuri noita perusjuttuja, että ei esim. menee ihan paniikkiin heti kun vauva itkee. Muuten en tietysti tarkoita,e ttä kaksi lasta olis helpompi yhtälö kuin yks. No, ehkä ymmärrätte, mitä meinaan.
Nyt pitää laittautua, kun tuo poikanen vielä viihtyy. Sitten apteekkiin ja kauppaan ja ulos. Eipä olla paljon ulkoiltu tällä viikolla pakkasten takia. Nyt oli vaan 15 kun heräsin.
T-P
Taas. Kekseliäästi. Kahvihetkeä vietän kanssanne.
Meillä myös Poikulainen kipeänä, kuumetta ja mahakipua. Kukkasella ripulia. Kultaiset lapsoset, molemmat niin suloisia, kun tauti vähän verottaa. Paitsi Kukkasta ei kyllä paina, oli eilen mm. roikkunut sängynreunalla pitäen kiinni ikkunankahvasta, piirrellyt tapetteihin ja naurattanut isäänsä kaikin tavoin.
Kotonaolijoilla menee hurjan hyvin. Kodinhoidossakin tapahtuu, minullekin jää tekemistä, mutta niin jäi omina kotiaikoinakin miehelle. En voi muuta kuin hyristä tyytyväisyydestä. On tosi terveellistä vaihtaa rooleja. Uskon, että meillä molemmilla säilyy ainakin hetken toisten töiden ja tarpeiden kunnioitus tämän kokemuksen jälkeen.
Lasten kanssa olo iltaisin on erilaista kuin kokopäiväinen hoitaminen. Illalla saa lähinnä kiukut ja väsymykset, ja niiden kestäminen vaatii paljon kärsivällisyyttä, koska ei ole ollut päivällä ihastelemassa kaikkia pirteitä hassutuksia, joita lapset touhuavat.
Kysymykseen, mitä, jos on tehnyt jo kaiken väärin, vastaa: Mitään peruuttamatonta ei ole tuhottu, väittäisin. Ihmisellä on muutoksen mahdollisuus hamaan kuolemaansa asti. Vanhempi voi lakata tekemästä tiedostamiaan virheitä ja lapsi itse voi tehdä vanhempien " pilaamille" kohdille jotain. Kaikki vastuu lasten elämän onnistumisesta ei ole vanhemmilla ja toisaalta vanhempi voi aina tehdä paremmin. Täydelliseksi ei tule kukaan, valitettavasti, vaikka kuinka yrittäisi. Mikään ei estä silti ponnistelemasta sitä kohti...
No joo, siinä teoriaa ja hartautta tälle aamulle. PAitsi ei ihan vielä. Viime päivien keskusteluihin ja omiin tuntemuksiin liittyen yksi runopläjäys Anja Poriolta.
Minulta
meni kauan
vain oppiakseni
miten olemalla itselleni
julma ankara
kontrolloiva vaativa
olen sitä myös läheisilleni
ja vasta ollessani itselleni
hellä ymmärtäväinen
tilaa antava suvaitsevainen
olen sitä samaa
myös lähellä eläville.
Siinä vasta haastetta kerrakseen.
Kukkuu ja Ihmemuksu
Huh, pahempi katastrofi meinasi tulla, kun kakkapyllyn lelut jätettiin alakertaan ja kannoin yläkertaan. Mitä siitä seurais, kun hulluna rimpuileva ja huutava lapsi tippuis portaisiin, tai kovalle laminaatille, tai vielä kovemmalle kylppärin lattialle vaikka pää edellä. Että sellaista aamua.
Mitä tulee virheisiin, niin paras keino on antaa ne itselleen anteeksi! Paraskin sanoja täällä, mutta eihän niitä voi märehtiä loppuelämäänsä. Minkä voi korjata, sen voi tehdä, mutta harvoin kai mitään ihan lopullista tapahtuu. Asianomaisten kanssa voi keskustella asiat niin selviksi kuin se on mahdollista, mutta ihan oikeasti kaikki ei vaan voi olla täydellistä eikä me olla mitään superihmisiä.
Pikkurinsessalla taas löysää kakkaa eikä olla mitään poisjätetyistä ruuista annettu. Kyllä alkaa kypsyttää tää touhu. Tsemppiä kaikille algeerioiden kanssa! Meillä vasta ollaan alkutaipaleella, jos edes siitä on kysymys.
T: Ynis
ulkoilla vois koko päivän lasten kans. kun ei olla päästy ulos kun noi lapset on ollu kipeinä...
Tarvitseeko kukaan suklaakakkutapaamiseen tulija Ceridal Lotionia? Ostin joskus vahingossa apteekista, kun piti ostaa liuosta. Voisin tuoda pois kaapista lojumasta, kun meillä on rasvojen käyttö lähes olematonta.
T: Ynis
MEil rasvan käyttö hirmusta,joten jos ei halukkaita ole tappeluks asti ni haluaisin rasvan,kiitos!
laitan kahvin ja tulen takas!
jatu
Runosta. Ihanasta sellaisesta. Hyvästä. Itku tuli minulle kun sen luin. Se on niin totta! Herkkänä olen, koska eilen illalla oli ihan hirveä riita miehen kanssa ja jatkui tänä aamuna. Paha olo molemmilla. Ei olla vielä saatu sovittua.
Kun riidan aikana revitään näköjään kehiin ihan kaikki mikä painaa, olo on tosi turta nyt. Ei ole hyvä olla täällä kenelläkään tällä hetkellä. Ei edes tytöllä. Varmasti joutuu taas ihmettelemään äitiä joka kireenä kuin viulunkieli ja itkee vähän väliä.
Tiedän, että en tee mitään peruuttamatonta lapselleni mutta taas kerran on fiilis että olen maailman huonoin äiti. Ja lisäksi maailman huonoin puoliso.
Ehkäpä iltapäivällä paremmalla mielellä. Annan armoa itselleni tänään, monessa asiassa. Ja haluan pian miehen kotiin että saamme asiat kuntoon.
Alli
vai mitä Saamari? Toivotaan, että jopa yrjötystautiin... Täytyykin kokeilla aamuyön unettomuuteen.
Alli: kunpa saatte asiat setvittyä. Niinhän siinä menee koko päivä pilalle...
Loppuviikko on pelkkää herkuttelua. Tänään jäätelöä ystävän kanssa, joten en ole aikoihin tavannut. (Tulee mieleen Aaviksen perässävedettävät :-)
Ja huomenna suklaakakkua!
Sinkkosta pariin kertaan tavanneena / kuunnelleena uskoisin, että ei ne lapset niin helposti pilalle mene. Sitkaita onneksi ovat. Armoa niin jaksaa paremmin. Tietysti olisi hienoa olla täydellinen, mutta ei siihen kukaan pysty...
Typy tanssii taas vaihteeksi Muumeja. On se niin suloinen ja silmät loistavat - kuinkahan kauan tämä vaihe kestää :-)
Olihan meillä makaroonivaihekin, ja esiuhma ja yölliset kiukkukohtaukset-vaihe, joten tämä on vaihteeksi ihan mukava vaihe :-)
Keilin
Tähän välii mahtu kahvinkeiton lisäks kakka ja mattoon liiskattu juusto!
Tällänen leikki ois...Täl ei olis lapsia ja sit tää varais matkan aurinkoon...ja siin lentomatkal tää laihuts 15kg! ;-))
Yö oli perseestä!Nyt väsyttää niin paljon!Jotenki ikävöin jos sitä aikaa ku typy söi yöllä tunnin välein..sen sai kuitenki siihe vieree tissille ja pysty ite torkkumaan.Sillon oli vielä toivoa,aatteli et kyl tää helpottaa.Nyt on 1½vuotta menny ni ei enää niin tyhmä ole et toivos parempia öitä..Ne nukutut yöt pystys varmaa laskemaa!
Aamu alko siis itkulla,itku tuli myös Kukkuun kirjotusten jälkee..
Jätin typyn sänkyy ku menin suihkuu ni se oli riisunu ittesä ja pissiny sänkyy..Soitin miehelle et kysyy töissä jos joku huolis tyttölapsen itellee?!Oikeesti ku väsyttää nii et sattuu ja tulee se vaihe et vaik typy tekee ihania juttuja ni aattelee vaa et mee pois,ni ei ole enää kivaa!
Tänää ois hyvä päivä sterilisaatiolle,tekisköhän ne sen tällee yhtäkkii vaa?
Allilla jaksua!Toivottavasti saatte puhuttua miehen kanssa!
Aamulla oli tosi kylmä,nyt kieltäydyn kattomasta mittaria ja auringon vaikutusta pakkaseen ja olen tyytyväisenä sisällä koska ulkona on liian kylmä!
PAkko siivota...MIten yks juustosiivu voi levitä koko taloon??!
Ynikselle jaksua allergian metsästyksee!
jatu,joka on ihan hermoraunio :-(
TEilläkin tuota sairastelua on ihan liiaksi!!!!
jatu
Joskus aiemmin oli keskustelua näistä hormooniheittelyistä. Minulla on hormoonitoiminta jotenkin aivan sekaisin... Kierukka ei ihan toimikkaan niin hyvin kuin aluksi tuntui. Kierto on tällä hetkellä 20-25 päivää ja runsasta vuota kestää 7 päivää. Tuntuu että tämä on yhtä rättipäivää : ( Minä en ole ikinä ollut mikän makean syöjä, mutta nyt on iskenyt ihan valtava makean himo!! Viikkoa ennen menkkoja se alkaa ja sitten taas menee ohi. Mieskin on ihan kummissaan kun en todella ole aiemmin lähtenyt juuri ennen sulkemisaikaa kauhealla tohinalla hakemaan karkkia kaupasta. Iho kukkii ja kiloja tulee... Aion mennä poistamaan tämän härvelin mahd.pian ja sitten pitää miettiä jotakin muuta vaihtoehtoa.
O on ihan ihastunut ulkoiluun. Jaksaisi touhuta pihalla vaikka kuinka kauan. Aina tulee itku kun tyhmä äiti " pakottaa" sisälle. Itse olen aika vilukissa, enkä millään jaksaisi hytistä pakkasessa tuntitolkulla. Alkaisi jo se kevät!!!
O nukkui taas viimeyönä vain 11 tuntia. Ihan hyvinhän se on, mutta kun ei tunnu ihan pojalle riittävän. On ennen puolta päivää ihan naatti, mutta ei sitten kuitenkaan nuku kuin 1 1/2 tuntia. Ilta meillä meneekin usein kiukutellessa. Täyty yrittää kai venyttää kuitenkin tuota päiväunille käymistä.
Ruoka on alkanut taas maistumaan. Jonkin aikaa O jaksoi protestoida minun tekemää ruokaa kohtaan. Olisi syönyt mielummin sileämpää purkkiruokaa. Nyt on onneksi äidin pöperöt alkaneet kelvata. Syöminen on kyllä aika sotua kun kaikki pitää syödä sormin.
Kukkuu: Hienoa että olet kokenut " roolien vaihdon" noin avartavana. Varmasti tekee hyvää välillä kokeilla miltä se kotona / töissä olo vaihteeksi tuntuu. Arvostaa sitten sitä kautta enemmän toisen tekemää työtä.
Pile: Paranemisia ja jaksua!!
Jatulle voimia väsyyn!!
G:Anteeksi pitää antaa useimmissa tapauksissa. Miehen pettämistä en voisi antaa anteeksi.
Ihanaa! iikonloppuna saamme mihen kanssa laatuaikaa oikein kahden päivän verran kun käymme Tukholmassa. Ikävä tietysti tulee tuota lasta, mutta hän on hyvässä hoidossa vanemmillani.
Nauttikaahan huomenna suklaasta!!
@iti
Tämä on varmasti joku vaihe taas. Kiukkua ja tyytymättömyyttä. Mikään ei ole hyvä ja ulkonakaan ei halua kävellä. Tänään pitää mennä katsoon kauppaan sisänkenkiä Onnille, kun th suositteli noille jaloille. Samalla selvinnee, onko nuo Kuomat jo pienet. Ihmettelisin jos olisivat, koska olivat aika reilut kun ostettiin syksyllä. Mietin vaan, johtuuko tuo kävely innottomuus siitä.
Mutta onhan tässä tämä rohinakin. Tammikuussa oli nuha ja korvatulehdukset ja edelleen rohisee. OIkein kuorsaa iltasella poika. Nyt jäi taas se suihkeen antokin. Mikä siinä on, että kaikki unohtuu? Kun nimenomaan miehelle sanoin, että nyt annetaan sitä niin kauan, että henki taas kulkee. Pitäs käydä se vihreä suihke hommaan uus, kun en tiedä, paljonko siinä on enää jäljellä.
Pitäs pitäs ja pitäs.
Ahdistaa nämä neuvola ja allergiakuviot tuon muuton myötä. No niin, tulipas julkistettua täälläkin tuo muutto. Ja olen kolmatta päivää yrittänyt saada neuvolan tätiä kiinni mutta kun EI NIIN EI! Menee siihenkin hermo.
Kai tämä vaan on huono päivä mullekin. Yleensä menee niin nämä Onnin vaiheet, että olen itsekin silloin väsyneempi ja siten se vaihe tuntuu vielä kauheammalle. Oishan tässä elämässä pahempiakin asioita, meille tämä nyt vaan taas on yks arjen hankaloittaja.
Nyt kaakaota ja pullaa. Jätin suklaan kauppaan... Mieli teki mutta ostan niin harvoin muutenkin että ajattelin, ettei nytkään...
T-P
Tuli mieleen, että muistiko teillä miehet mitenkään eilen kun oli se naistenpäivä? Meillä nyt ei yleensä tuommosia muisteta, ei ole mullekaan mitenkään tärkeä. Tuli kuitenkin töistä eilen mies siwan kautta ku piti ruokaa ostaa ja toi Anna -lehden ja kukan siemeniä, kun ei ollut kukkia saatavilla:)
jotka eivät ole täydellisiä : )
Kiitos Kukkuu: runo tuli tarpeeseen,minulle juuri nyt.
Jatu: yö oli meilläki p.....stä.
Alli: riitaa on riittänyt meilläkin,muutto ja allergia-asiat stressaa,taas eilen saatiin solmuja purettua. todettiin että näistä kun yhdessä taas selvitään,niin kyllä täytyy todeta että sitä rakkautta on jäljellä.
Soitin Vilhon allergialääkärille: testit kaikki negaa (kesällähän maito ja muna positi.nyt nekin negaa) vatsataudin jälkeen päästiin helposti yömaidosta ja nukahtaan ilman pulloa,jätin siis silloin kotim.viljat tauolle. ja ennätysten yöt 5 yötä heräämättä tai korkeistaan taputteluilla.Viikko sitten aloin antaa marie-keksin päivässä ja pikkuhiljaa tas mennyt levottomammaksi elo,nyt 2 päivänä poju syönyt makaroneja ja yöt ihan P:tsä.tunnin välein kitisee ja valvonut aamuyöstä 1-2 h ja pakko ollut anntaa taas maitoa.
Musta tää on ihan selvä!!! Viljat EI sovi,vaan aallergialääkäri oli sitä mieltä et nyt 3 viikoks tauolle ja sit klinikalla avoin vehnäaltistus et saadaan oiken tää meneen lausunnot ynnä muut. tekis mieli sanoa ETTEN ALA.
Kukkuu:meilläkin kesällä vastuunvaihdot,mies jää keksäksi kotiin Jyväskylässä. Vähän kyllä tuntuu haikealta,tämmönen satunnaiskeikkailu sopis mulle parhaiten,mutta kyllä mies o ansainnut jaksonsa kotona kerta haluu.
tiivii
Ihanaa, ei tarvinnut tänä aamuna lähteä mihinkään - paitsi ulos. Sekä typy että minä hermostutaan ja turhaudutaan, jos ei aamupäivällä käydä ulkona. Turhan kylmä tosin oli, puolessa tunnissa tuli typyn poskeen vaalea läikkä. Nyt tytsäläinen on jo päiväunilla, kun heräs klo 7.
Voi kurjuus, Pile, sairastelua :( Pääsetkö huomenna silti?
Kukkuu, kiitos! Mun pitäisi printata tuo runo ja laittaa vaikka jääkaapin oveen muistuttamaan itseäni siitä, että elämän voisi joskus ottaa vähän rennomminkin. Mulla on paha tapa alkaa suorittaa arkea. Siis ylös-ulos-lenkille-tyyppisesti. Toisaalta helpottaa elämää, että on nuo rutiinit ja selkeä päiväjärjestys, mutta mulle niistä poikkeaminen kiristää hermoja vähän liikaa. Kuten vaikka viikonloppuisin, jos tuo uloslähtö kestää liian kauan, alan olla tosi pahalla päällä. Herkästi on siinä koko päivän tunnelmat sitten pilalla. Tyttö on selkeästi " samaa verta" , jos on nälkä niin ruokaa on syytä saada hyvin pian ja myös tuonne pihalle on päästävä tai kulkee täällä suunnilleen ympyrää ja kitisee.
Meidän äiti kävi tässä aamulla, olivat eilen olleet oopperassa isän kanssa. Nyt äiti lähti kauneushoitolaan ja iltapäivällä typyn unien jälkeen mennään tulevaan mummolaan (siis tähän lähelle, uudiskohde joka valmistuu kesällä) katselemaan miltä näyttää ja suunnittelemaan vähän sisustusta yms. Ihanaa päästä fiilistelemään, vaikka omasta vastaavasta voi todellakin vain haaveilla.
Oma navan alunen: sieltä ne menkat sitten tulivat kuten arvelinkin. Pahinta näyttää olevan nuo päivät, joina joka kerta vessaan mennessä jännittää, että jokohan ne alkoi ja toivoa on vielä ilmassa. Sitten kun menkat alkaa, peli on selvä ja tietää että yritys jatkuu. Kyllähän se vaan kerta kerralta enemmän harmittaa ja alitajunnassa on pelko siitä, että entä jos sitä toista ei tulekaan.
@iti, voi kurja noita hormoneita. Olikos sulla kupari- vai hormonikierukka? Mullahan oli tässä välissä hormonikierukka (onkohan se syy siihen ettei tärppääkään nyt kovin nopeasti?) enkä kauhean tyytyväinen ollut. Tai vuodottomuus oli mukavaa, mutta oli silti kuukautismaisia kipuja aika napakastikin ja mieliala heitti. Nyt ei oo kipuja ja säänn. vuodot (2 pvän heitolla 29-31p), mutta PMS-oireet on aika vahvat. Pahinta on se, että nukun viimeisen viikon ennen menkkojen alkua ihan koiranunta tuosta klo 3 eteenpäin.
Nyt keitän päiväkahvit ja luen äitin tuomia lehtiä. Toivottavasti typylle maistuivat päikkärit kotonakin pari tuntia, samalla lailla kuin hoidossa.
- tea -
Ensin T-p:n kysymykseen: Ei todellakaan meillä mies huomioinut mitenkään Naisten päivää. Huomautin asiasta ja mies naureskellen totesi että on se kumma että tällaisena tasa-arvoa juhlivana päivänä miehen pitäisi kantaa naiselle kukkasia ja muutenkin kohdella " heikompana astiana" -- en voinut kuin nauraa. Pääsin kuitenkin viettämään puoli tuntia " omaa aikaa" - paitsi että vain hammaslääkäriin. Ihan virkistävää oli silti olla hetki ilman yhtään lasta ympärillä, en kyllä muista koska viimeksi. Loppuillan Lilli sitten otti vahinkoa takaisin ja kiehnäsi kyljessä jatkuvasti, en päässyt vessaankaan ilman suurta " Äiti on minut hyljännyt" -huutoa. Huoh.
Olisinkohan loman tarpeessa? Onneksi huomenna näkee syysmammoja, se piristää aina.
Meillä on keskimmäinen jo kolmatta päivää vapaapäivällä tarhasta. Kun ei huvita mennä. No mikäs siinä, mutta kun se on vieläkin pyjamassa ja rakentelee tuolla huoneessaan legoilla. Pitäisi varmaan vähän tarmokkaammin hätistellä ulos. Tosin ei siellä tietenkään ole kavereita tähän aikaan joten ymmärrän hyvin ettei huvita mennä.
@iti80, minullakin sai hormonikierukka lähteä puolen vuoden kärsimyksen jälkeen, kamala härveli. Kuparista en ole vielä kokeillut. Toisaalta, tässä ei sillä saralla kovin aktiivista ole ollut joten tarvinneekohan sitä mitään ehkäisyä hankkiakaan.
Ihanaa Lila kun jaksat käydä kertomassa kuulumisia. Vaaleanpunaista vauva-onnea teille jatkossakin!
Ensi tiistaina Lillillä on prick-testit. Kertokaa nyt hyvät ihmiset että mitä tuolle lapselle kuuluu syöttää nyt, annanko sellaisia ruokia minkä olen epäillyt vaivoja aiheuttavan vai vältänkö niitä edelleen? Mikä olisi testin luotettavuuden kannalta parempi?
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Puhelin korvalla olen aamun ollut ja hoitanut asioita. Kyllä se tästä asia kerrallaan lista lyhenee. Tosin lisää tulee listaan koko ajan. Huomaa kaikessa muuton lähenevän.
keilin: Tule ihmeessä vaikka heti muuton jälkeen kylään meille. Uudet huonekalut tulee viiveellä ja verhoja sun muita todennäköisesti uupuu, mutta ilolla otan teidät vastaan. =) Mammatuparit taitaa olla ajankohtaisia vasta myöhemmin loppu keväästä, kun kaikki on paikallaan ja istuinpaikkoja isomman sohvan ja ruokapöydän saavuttua.
Saamuskalle onnittelut tätiytymisestä! Osui veikkaus ja vaatteet oikeaan. ;)
Ynis: Ihana th teillä. Mukavaa, kun käynti oli onnistunut. Jaksua!
Alli: Rutistus ja voimia! Toivottvasti asiat selvenee nopeasti. On muuten erityisen mukavaa nähdä sinut huomenna, koska olet jo niin tutun oloinen, on mukava saada kasvot nimimerkillesi. =)
T@hdelle paranemista ja jaksua!
Lila: Sinun vauhdikkuus ja energisyys ei tosiaankaan ole synnytyksestä moksiskaan. Tosi hienoa, että kaikki sujui noin hyvin. Olen tosi iloinen teidän puolesta! Viesteistäsi välittyy vauvantuoksu. Ihanaa! *Nuuh*
Pilelle jaksua ja rutistus!
Yhdyn muihin eli armoa, anteeksiantoa ja turha murehtiminen pois, jokaiselle päivälle riittää sen omat murheet. Vielä kun itsekin osaisi näitä toteuttaa¿
Kiitos Kukkuu viisaista sanoista ja runosta. Paranemista lapsosille.
@iti: Ihanan romanttista matkaa teille! Ensi viikkoa odottelen. =)
T-P: Minäkin hermoilen allergia ja neuvola kuvioita muuton vuoksi. Tänään varasin soittoajan lääkärille ja pyydän häneltä todistusta ruoka-allergioista, jotka nyt on todettu. Koskaan kun ei tiedä millainen suhtautuminen uudessa paikassa on allergioihin, joita testit eivät näytä. Onko Onnin jossain neuvolan papruissa tai lääkärin sanelemissa papruissa tiedot nykyisistä allergioista? Toivotaan, että molemmille osuu uudessa kunnassa ihanat th:t ja lääkärit. Muutton jaksua!
Tealle hali ja jaksua!
Minä sain suklaalevyn (olin näin paastosta huolimatta sen tarpeessa) ja Nöösä piirtelyjuttuja. Ihana ja kultainen mies!
Ankkis: Tietoa ei ole, mutta Nöösällä oli karsittu ruokavalio päällä ja prickit puhtaat. Tosin ei olisi välttämättä kuitenkaan näkyny mitään, kun enemmän oireilee suolistolla. Pinon allergiaspesialisteilla ehkä kunnon tietoa.
-Mimmuli ja paljon pusutteleva Nöösä
Aamulla ärsytti, nyt ei. Kummaa. Jumppasin samalla, kun Otso kattoi uutta DVD:tä. Ihana ystävä kävi tuomassa, jos " aika käy pitkäksi" . Nyt siis olo laiha ja virkeä ;).
Ankkis: prickeissä ei ole niin väliä, miten lapsi on syönyt. Eli jos koet, ettei maito ja omena sovi, ei tartte niilllä lasta rääkätä. Toivotaan, että pääsette allergioiden kanssa hyvään hoitoon.
Lapset olivat aamupäivällä tilanteeseen nähden pirteitä. Hermo menee vaan vuorotellen kaikilta. Nyt onneksi nukkuvat. Mies tuleekin käymään töiden jälkeen kotona. Alunperin piti lähteä töistä suoraan kentälle. Hänestäkin on kurja läheä, kun tietää, että kotona on rankaa. Mä olen varsin tottunut olemaan iltoja yksin lasten kanssa, mutta väsyneenä ja lapset sairaana en oikeen jaksa.
Tulen suklaakakkutapaamiseen. Mulla olis huomenna koko päivän menoa, mutta jos jostain joudun luopumaan, niin se ei ole tapaaminen. Iltapäivällä olis koulutusta, joten siitä sitten tingitään. Kyllä isovanhemmat pärjää puoli päivää, vaikka lapset olis kipeenä.
Kiva tavata livenä. Ja aah, ilman omia lapsia.
Ulkona on upea keli, harmi ettei päästä ulos.
Kovasti voimia sairastajille ja riitelijöille. Pikaista sopua ja paranemista.
just huomasin että on jo torstai. Elämäni tylsin loma on kuin onkin loppumassa..ja lakko senkun jatkuu
T-P: Sain eilen tulppaanikimpun:) ikävätylsä päiväni piristyi kertaheitolla. Muuten olisin varmaan roikkunut koko illan miehen kaulassa ja uikuttanut maailman harmautta:)
Vähän jo pakkanen helpottaa, enää 15c aamulla kun herättiin, eilenkin oli 24c. ehkäpä se kevät sieltä tulla tupsuttaa...
voih kaikille sairastelijoille.. itse olen pelolla odotellut jylläävää rotaa, joka vie lapset tiputuskuntoon muutamassa päivässä, onneksi toistaiseksi ollaan selvitty. Ei poika muutenkaan mikään tautimagneetti ole onneksemme ollut.
Eilen nukkui 4h ulkona, saas nähdä tekeekö pohjat tänään.. Tämä kotiviikko on muistutellut siitä, kuinka ihana vekotin itkuhälytin olisi. Sisällä poika nukkuu 1-2h, ulkona tuplat siihen. mutta jos nukkuu ulkona, en itse uskalla ummistaa silmiä.. Täytyy kyllä hommata sellainen ennen vauvan syntymistä.
Meidän perheessä työ/asuntokriisi, jokakeväinen sellainen. Asutaan nyt mieluisalla paikkakunnalla, miehellä epämieluisa ja taloudellisesti ei-hyvä työ. Jos muutettais vähän epämieluisammalle paikkakunnalle, siellä olisi mieluisampi työ, ja joskus näkisi seteleitäkin lompakossa.. Asutaan vuokralla kivassa asunnossa, uudelta paikkakunnalta voitais ostaa vaikka ok-talo!(sen verran halvempaa) Tämmöisillä pohdinnoilla pää kuluu puhki...
mahanseudulta sen verran että kauhea jyllääminen käy iltaisin. eipä pääse unohtumaan maha-asukki:) Jalat väsyneet iltaisin vaikkei olisikaan kävellyt/seisonut paljon. Sellaiset painaumat nilkoissa iltaisin, että kohta pitää mennä ostamaan sairaalasukkia 100paria. Muuten sujuu hienosti, voiko tämä ollakaan näin helppoa?
Tulipas juttua, jaksamista kaikille..
muumimaha paapiva poika ja mahanmyllertäjä 20plus
Liian aikainen aamu ja kun vielä Onska meni nukkumaankin puoli tuntia myöhemmin... Tiedossa ratkiriemukas aamupäivä.
Illalla jouduin turvautumaan juuri siihen kakkoskeinoon, kun puuro ei maistunut. Yleensä käy näin, kun mies yrittää tarjota jotain outoa. Eli teki eilen hirssihiutaleista puuroa, ei maistunut ja sitten tökki riisipuurokin. Sain sitten kylvyn jälkeen annettua pienen rahkapurkilisen, en muista merkkiä, mutta pieni purkki se on.
Apteekkiin pitää meidänkin suunnata. Kaveri (sairaanhoitaja) suositteli Ceridal voidetta Onnin poskiin, ja mun sormeen, joka on halki kun on niin kuiva. Nuo posket Onnilla on aika kamalat. Tutin reunojen kohdalta ihan punaiset ja kuivat. Vaikka syö tuttia vaan yöllä. Pakkanen ja haalarin kaulus varmaan edesauttavat asiaa. Lipolan ei tehoa.
Tänäänkin varmaan pitää ottaa päikyt. Eilen Onni nukkui 2,5h ja minäkin torkuin 1,5h. Viikonlopun univelat painaa vieläkin. Kyllä voi ihmisten unentarve olla vaihteleva. Kaveri, jonka luona eilen kävin, herää melkein poikkeuksetta joka aamu reilusti ennen kuutta - kiitos aamuvirkin syystaaperon. Eilenkin olivat heränneet 4.30! Ja se on heille ihan normaalia. Siltikään äiti ei ota torkkuja päivisin, kun on sitten sitä muuta kotihommaa kun lapsi nukkuu. Itse nukun 8h ja silti voin ottaa torkut...
No, sen olen ainakin huomannut, että nykyään tuo uni, vaikka se olis Onnin puolesta keskeytyksetöntä, itse nukun aikamoista koiran unta. Eli ei läheskään niin sikeää unta kuin ennen lasta.
Tässä linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6650214&p=1&tmode=1&smode…
Ja lopuksi Piletelle jaksua. Sitä tyypillistä tuuria, että mies on just reissussa kun lapsi/lapset sairastaa.
T-P