Välitän vain itsestäni ja miehestäni
Muut ovat yhdentekeviä. Sukulaiset ja tuttavat. Ystäviä on pari, mutta en todella välitä heistä.
Olin ennen yliempaattinen läheisriippuvainen. Välitin liikaa tuntemattomista ihmisistä, jotka eivät olisi tehneet minun eteeni mitään. Koin syyllisyyttä ja että olisin heille jotain velkaa. En enää.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Todellisia ystäviä ei ole olemassakaan. Olet yksin ja ainoat sinusta välittävät henkilöt ovat puolisosi, vanhempasi jos normaaleita ihmisiä. Kaikki ystävyys on vain teeskentelyä ja arvotonta.
Erotilastoista päätellen ei puolisotkaan välitä.
Heikot,hyväksikäytettävät, ettekö osaa puolustaa itseänne. Välittämistä ei todellakaan jaeta jokaiselle. Täällä jää naiivi, empattiinen meidän itsekkäiden tallottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole manipuloinut. Hän ei ole ymmärtänyt, miksi halusin katkaista välit sukulaisiin ja kavereihin.
Miksi? Alatko erakoksi, jos miehesi kuolee tai jättää?
Ei kai sitä yksin viitsi olla, ottaa uuden miehen. Yksinäisiä miehiä on maailma täynnä. On hyvin koulutettuja ja fiksuja, eivät ota niitä ruikuttavia empaattisia naisia.Empaattinen=kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Todellisia ystäviä ei ole olemassakaan. Olet yksin ja ainoat sinusta välittävät henkilöt ovat puolisosi, vanhempasi jos normaaleita ihmisiä. Kaikki ystävyys on vain teeskentelyä ja arvotonta.
Näin on vain, jos koet maailman tällaisena, karma tuo sulle sen minkä pyydät, eli ympärillesi kerääntyy ihmisiä jotka ryömivat samassa mudassa kuin sinä.
Tosin, maailman voi kokea myös hieman parempana paikkana ja saat ympärillesi ihmisiä, jotka ovat luottamuksen arvoisia, jaloja ja hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun tulee ero? Aika yksin ja katkeroitunut olet.
Samaa ajattelin minäkin, ja kaikesta pahinta, että mies kuolee yhtäkkisesti.
Sittenhän on ap. yksin omassa seurassaan. Surullista.
No ääripäästä toiseen, ehkä ap kokee olevansa nyt turvassa. Jatka terapiaa ja pysy poterossaan kunnes olet vahvempi rakentamaan terveet ihmissuhteet ja pitämään omat rajasi. Idea on se, että ymmärrät - sinä päätät ja teet valinnat millaista elämää elät. Sinulla on valta määritellä miten annat toisen ihmisten vaikuttaa sinuun. Toisia ihmisiä et voi muuttaa mutta itseäsi voit muuttaa. Esimerkiksi kehityt ymmärtämään ihmissuhteet ja tunteet, pettymykset.
Minä olen tietoinen, että toiset ihmiset eivät päätä mitä tunnen, miten elän ja minä itse teen valintani. On myös hyvä ymmärtää, että vaikka joku tunnetila on päällä niin se on aina ohimenevää ja kemiaa. Minulla on ollut aina tapana huolehtia itsestäni, ihminen itse tuntee itsensä parhaiten ja on paras ystävä itselleen.
Ymmärrän ap:ta. Minun on helppo jättää pitkätkin ihmissuhteet taakseni. Olen aina kokenut olevani yksin, muut ovat vain ohikulkijoita. Jotkut pysyvät rinnalla pidempään, toiset lyhyemmän aikaa. Synnyin yksin, ja kuolen yksin. Kuolen yksin vaikka sängynvierusta olisi täynnä surijoita, kukaan muu ei minun kanssani silti sitä itse kuoleman tapahtumaa koe. Rakastan toki miestäni, mutta kaikkein syvimmällä, itseni sisällä olen hänenkin kanssaan yksin. En ole välinpitämätön, mutta kaikkien sosiaalisten suhteiden taustalla silti näen yksinäisyyden. Tuo yksinäisyys ei silti ole pelottava tai negatiivinen asia. Se on vain meidän jokaisen kohdalla oleva fakta, enkä kaipaa pakenemista siltä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:ta. Minun on helppo jättää pitkätkin ihmissuhteet taakseni. Olen aina kokenut olevani yksin, muut ovat vain ohikulkijoita. Jotkut pysyvät rinnalla pidempään, toiset lyhyemmän aikaa. Synnyin yksin, ja kuolen yksin. Kuolen yksin vaikka sängynvierusta olisi täynnä surijoita, kukaan muu ei minun kanssani silti sitä itse kuoleman tapahtumaa koe. Rakastan toki miestäni, mutta kaikkein syvimmällä, itseni sisällä olen hänenkin kanssaan yksin. En ole välinpitämätön, mutta kaikkien sosiaalisten suhteiden taustalla silti näen yksinäisyyden. Tuo yksinäisyys ei silti ole pelottava tai negatiivinen asia. Se on vain meidän jokaisen kohdalla oleva fakta, enkä kaipaa pakenemista siltä.
Korjataanpas tuo kohta, että mukamas yksin synnyit, mut kun etpään syntynyt yksin vaan äitisi oli kanssasi syntyessäsi; ja riippuen tilanteesta, saattoi olla vierelläsi myös kätilö ja isäsikin.
Kuolemaan saatat joutua ihan yksin - sitä en kiistä.
Ihminen on kuitenkin loppuen lopuksi yksin sisimmältään, mutta se, että ihminen ei kaipaisi muita ihmisiä seurakseen ja esim. jo se suvun jatkamishomma on mukavempaa pistää alulla toisen ihmisen kanssa kuin yksin koeputkihedelmöityksellä.
Onhan ap:lla oma seuransa, jos mies lähtisikin
Aloituksen ihmiselle, olisitko ystävällinen ja kertoisit noille kahdelle ystävällesi, että he ovatkin aivan yhdentekeviä ihmisiä sinulle, joten et pitäisi heitä valheellisessa tilassa suhteessa sinuun, senkin narsisti-hullu! Toisaalta ovatpa nuo pari ystävääsi saattaneet sinusta sen jo huomatakin, että et kaipaa heitä ja välttelet heidän seuraansa. Näkemiin vaan, jos olet eräs minun ystävistäni, jolla todellakaan ei ole muita kuin oma tyhjäpäinen, kouluttamaton ja käyttöstavaton luuseri-ukkonsa, jonka kanssa minä en haluaisi olla hetkellisestikään minkäänlaisissa kontakteissa. Yäks!
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen ihmiselle, olisitko ystävällinen ja kertoisit noille kahdelle ystävällesi, että he ovatkin aivan yhdentekeviä ihmisiä sinulle, joten et pitäisi heitä valheellisessa tilassa suhteessa sinuun, senkin narsisti-hullu! Toisaalta ovatpa nuo pari ystävääsi saattaneet sinusta sen jo huomatakin, että et kaipaa heitä ja välttelet heidän seuraansa. Näkemiin vaan, jos olet eräs minun ystävistäni, jolla todellakaan ei ole muita kuin oma tyhjäpäinen, kouluttamaton ja käyttöstavaton luuseri-ukkonsa, jonka kanssa minä en haluaisi olla hetkellisestikään minkäänlaisissa kontakteissa. Yäks!
Kyllä, olen sinun ystäväsi ja täten ilmoitan, etten välitä sinusta. Hyvästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen sinun ystäväsi ja täten ilmoitan, etten välitä sinusta. Hyvästi!
Sinä olet heikoin lenkki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun tulee ero? Aika yksin ja katkeroitunut olet.
Wt- palstamammallahan ei ero tunnu missään, kun sitä on suunniteltu jo koko parisuhteen ajan suvun kesken.
Minulla on taas käsitys että av mamma ei eroa milloinkaan ja tuomitsee kaikki jotka sen uskaltavat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Muut ovat yhdentekeviä. Sukulaiset ja tuttavat. Ystäviä on pari, mutta en todella välitä heistä.
Olin ennen yliempaattinen läheisriippuvainen. Välitin liikaa tuntemattomista ihmisistä, jotka eivät olisi tehneet minun eteeni mitään. Koin syyllisyyttä ja että olisin heille jotain velkaa. En enää.
Taidan ymmärtää mistä puhut. Aiempi käytös tuo vaan lauman ihmisiä jotka tahtovat tehdä sinusta heidän elämäänsä sopivan välittämättä sinusta. Minulla oli kasa tällaisia ihmissuhteita. Nyt ne on ohi enkä niitä kaipaa.
Esim. Kerroin olevani ihastuntu johonkin henkilöön sain vain halveksuvaa hymähtelyä tai suoraa raivoa. Sitten sain kuunnella tuntikausia heidän tarinoitaan heidän ihastuksestaan. Olin heille vain reppana joka paritetaan sen jälkeen kun he ovat turvallisesti naimisissa. Se ei koskaan käynyt että minulla menee jollain osalueella paremmin kuin heillä.
En kelvannut sellaisena kuin olen.
Siis läheisriippuvaisesta ystävänsä hylkääväksi erakoksi, joka välittää vain itsestään ja miehestään?
Sinun perimmäinen ongelmasi taitaa olla se, että et osaa muodostaa terveitä sosiaalisia suhteita keneenkään. Terveissä sosiaalisissa suhteissa ei pelkästään takerruta tai hylätä.