Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä on lähtöisin oletus, että yksineläjä ei halua tehdä ruokaa itselleen?

Vierailija
28.10.2016 |

Vaan käyttää eineksiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vamaan siitä, kun katsoo pakkauskokoja, niin lähes kaikki einekset on pakattu sinkkukokoon, kun taas muutoin suositaan perhekokoja...  

Vierailija
2/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Vamaan siitä, kun katsoo pakkauskokoja, niin lähes kaikki einekset on pakattu sinkkukokoon, kun taas muutoin suositaan perhekokoja...  

Onko? Nuo valmispakkaukset on pakattu siihen kokoon, että niitä voi ostaa evääksi. Mutta esim. en minä ainakaan syö 400 gramman lihapullapakkausta tai 900 gramman nakkipakkausta yksinäni. 

En osta eineksiä, vain joskus valmisruuan haen työpaikan lähikaupasta evääksi, jos sattuu eväät unohtumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusia ja tölkkilihapullia a la sinkku illallinen 😀😃 JA on muuten hyvää

Vierailija
4/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ostamaan kaupan lihatiskiltä 50 g jauhelihaa, joka on aivan sopiva yhteen sinkkuannokseen. Myyjä lätkäisee 150 g ja kysyy, saako olla. Harmi kun en silloin hoksannut kysyä, että jos olisin pyytänyt 500 g, olisiko laittanut 1,5 kg ja kysynyt, saako olla.

Vierailija
5/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ostamaan kaupan lihatiskiltä 50 g jauhelihaa, joka on aivan sopiva yhteen sinkkuannokseen. Myyjä lätkäisee 150 g ja kysyy, saako olla. Harmi kun en silloin hoksannut kysyä, että jos olisin pyytänyt 500 g, olisiko laittanut 1,5 kg ja kysynyt, saako olla.

Myyjä on viisas, eihän 50g mihinkään riitä. Edes yhdelle :)

Vierailija
6/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna ollessani en kokannut tai syönyt koskaan kotona. Kauppakoot pakkauksissa oli liian isoja eikä mulla ollut pakastinta. Nyt perheellisenä on pakastin ja ruokaakin laitetaan isommalle porukalle.

Vierailija
7/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kokkaan paljon vaikka asun yksin, en edes tykkää eineksistä. Itse tekemällä saa paljon parempaa eikä sitä kaikkea tarvii kerralla syödä. Pistää loput jääkaappiin tai pakkaseen. Eilen tein kalakeittoa ja tänään tein jauhelihapihvejä. Niin ja äsken tein piparitaikinan josta huomenaamulla väännän toistasataa piparia.

T. viiskymppinen sinkkumies

Vierailija
8/8 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri ei ikinä kokkaa itselleen. Syö leipää ja muroja ja änkee itseään usein kylään ruoka-aikaan, että kohteliaasti hänellekin tarjottaisiin. Miehelleen saattaa kokata, mutta jostain syystä ei pysty käsittelemään raakaa lihaa/kanaa/kalaa ja ruuat valmistaa tuon rajoitteen puitteissa.

Naapurin yh-äiti kertoi ettei ennen lasta tehnyt juuri ikinä ruokaa. Ei itselleen jaksanut kokata ja nyt kun lapsikin on jo siinä iässä, että ruokaa syö, niin kokkailee oikein mielellään.

Minä taas tykkään kokkailla ja leipoa ja sinkkuna siihen "harrastukseen" oli paljon aikaa. Usein vein ruokia ja leipomuksia mummulaan ja vanhemmilleni, sekä kutsuin kavereita syömään ja kahvittelemaan. Nyt perheellisenä vietän paljon vähemmän aikaa keittiössä mutta ei meillä siitä huolimatta eineksiä popsita, valmistan vain vähätöisempiä ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi